ליגת האותיות: לירן ביטון בטור על ליגה א׳ דרום

עונת 24/25 בליגה א׳ דרום נפתחה בסערה, וסיפקה לנו עד כה ארבעה מחזורים מסקרנים, שערים מרהיבים וכמה שחקנים ששווה לשים עליהם עין. לירן רנה ביטון מסכמת עבורנו את המחזור הרביעי ואת מה שראינו מכל קבוצה עד כה

ליגת האותיות: לירן ביטון בטור על ליגה א׳ דרום

[adrotate group="4"]

מכבי יבנה מי שבנתה את אחת מהקבוצות המסקרנות בליגה פגשה אתמול את בית״ר נורדיה, והמשחק הסתיים בניצחון 1-2 של יבנה, שרושמת ניצחון שני ברציפות אחרי שגברה על צעירי טירה במחזור הקודם. מתחילת העונה המאמן משה שפירא ספג ביקורות והאמת בצדק, אוהדי הקבוצה רצו לראות יבנה אטרקטיבית יותר ולא קבוצה שמסתגרת. ביבנה בנו קבוצה איכותית מאוד עם כמה שחקנים שיכולים להוות פקטור משמעותי בליגה הזאת כמו גונן עידן שהצטיין במשחק הקודם, עידו אקסברד שנחשב לחלוץ הטוב בליגה, עומר לקאו ועודד בירו שני שחקנים איכותיים מאוד, גיא משפתי שהביא איתו ניסיון ועוד.

חשוב לא לשכוח את שחקני בית אור זוזוט הוא חלק בלתי נפרד ממכבי יבנה כאשר יש לקבוצה כישורונות איכותיים כמו ניב מזרחי. נראה שאחרי שני ניצחונות רצופים יבנה בדרך למגמת השתפרות והתאמה לליגה, אם ישתמשו נכון בשחקנים של הקבוצה היא תהיה פקטור משמעותי בהמשך הדרך.

עידו אקסברד במדי מכבי יבנה (צילום: יגאל צריקר)

מנגד, דיברנו על בית״ר נורדיה, אותה מוביל על הקווים אהוד כחילה, הקבוצה הייתה אמש בעשרה שחקנים מול יבנה אבל לא השכילה לכבוש. אחרי פתיחת עונה נהדרת עם שני ניצחנות רצופים, אחד מהם בדרבי הירושלמי, הצהובים שחורים רושמים שני הפסדים רצופים. ממה שנראה עד כה נורדיה זו קבוצה שתמיד מספקת עניין בליגה, והיא תעשה צרות בטח בעונה כזאת של 4 יורדות.

מ.כ ירושלים העולה הטרייה מתחילה להיכנס לעניינים בליגה א׳. היא פתחה את המחזור הראשון בסערה עם ניצחון 1-7 על העולה צעירי טירה, אבל אז הגיעו שני הפסדים רצופים ובירושלים הבינו שליגה א׳ דרום זו אופרה אחרת לגמרי מליגה ב׳. ובכל זאת, בקיץ עבדו קשה בירושלים כדי לעשות התאמות לעונה הנוכחית תוך כדי שמירה על דרישות הבקרה התקציבית ובנו קבוצה נהדרת.

אסי ברוכיאן המשיך לקבל קרדיט גם העונה, מידן כהן ודוד טיולאבקו ממשיכים לקבל קרדיט גם בליגה א׳ ומחזירים על המגרש, ולצד השחקנים שהמשיכו מהעונה הקודמת הצטרפו לסגל שחקנים כמו: שי מזור שכבר עלה ליגה עם נס ציונה בעברו, אורי זוהר, רון אשכנזי ויאיר ניר חלקם עם עבר בליגה הלאומית והם שחקנים איכותיים מאוד וראינו את זה על כר הדשא.

אז אחרי שני הפסדים רצופים במחזור השני והשלישי, מ.כ ירושלים חזרה לנצח הפעם את הפועל אזור. כולם מדברים בליגה א׳ דרום על קבוצות שהשקיעו הרבה כסף, אולי לכאורה מעל דרישות הבקרה, אבל מ.כ ירושלים יכולה להוכיח העונה ששמות מפוצצים הם לא תמיד ערובה להצלחה.

באשר להפועל אזור, גם ראשי הקבוצה לא דמינו לעצמם שהעלייה תגיע משום מקום. בטח אחרי העונה הקודמת ובה הקבוצה הגיעה עד מרחק נגיעה מליגה א׳ כששיחקה במשחקי המבחן מול הפועל לוד ולבסוף הפסידה. אם נודה על האמת, אזור לא בנתה קבוצה שמתאימה לליגה א׳ ובעונה שיש בה מס׳ יורדות גדול מהרגיל, באזור שמכירים את ליגה א׳ דרום צריכים לבצע התאמות. למזלה של הקבוצה יש לה מס׳ שחקנים בסגל עם עבר בליגה א׳, כל מה שאזור צריכים זה להימנע ממאבקי תחתית או להחתים שחקנים נוספים ולשדרג את הקבוצה.

נמשיך לטוענת לכתר מ.ס דימונה, שפתחה את העונה בצורה לא טובה עם תיקו והפסד. ואז הצליחה להתאושש עם שני ניצחונות רצופים, אחד מהם היה נקמה ספורטיבית של המאמן חי אבייב, על האקסית משמשון ת״א. ובכל זאת, זה עדיין לא מסםיק. מ.ס דימונה השקיעה העונה לכאורה מיליוני שקלים, יעידו על כך השמות המפוצצים שדימונה החתימה.

ובכל זאת, נראה שהמאמן לא מספיק מנוסה וכשהשיטה שלו לא עובדת, הוא די אובד עצות וגם קלינגר שמשקיף מהצד לא תמיד עוזר. מצופה מקבוצה שהשקיעה בצורה הזאת ויש לה את כל הכלים להצלחה לדרוס את הליגה, אבל דימונה לא ידעה לעשות זו בשנים קודמת ותקווה לעשות את זה העונה. ובינתיים נראה שהאס של דימונה הוא ירדן אבוחצירה, שכבש עד כה חמישה שערים בכל המסגרות.

 

ירדן אבוחצירה, האס של מ.ס דימונה. האם יוביל את הקבוצה לעלייה? (צילום: יגאל צריקר)

נעבור לשמשון ת״א, שבעונה הקודמת רשמה עונה מרשימה ויש כאלו שהעידו על כך שזו הצלחה של המאמן מאשתקד חי אבייב. כדי להוכיח הצלחה ולא מקריות, אבייב יצטרך לייצר המשכיות כמאמן. ובינתיים על הקווים של שמשון שבנתה גם היא קבוצה איכותית מאוד עומד אלי כהן, שהביא מהניסיון שלו לליגה א׳. בשמשון ת״א יש שאיפות גדולות העונה, אבל כדי שזה יקרה צריך להביא גם תוצאות, ובינתיים הקבוצה עם ניצחון בודד אחד, אבל הצליחה לשדרג את הסגל עם מי שבעבר שיחק בליגה הלאומית ובליגה העל בן רייכרט.

הפועל לוד בני רגב, כמעט ירדה ליגה בעונה הקודמת, אבל לעונה הזאת היא הגיעה מוכנה, אתמול היא הצליחה לחלץ תיקו מהפועל הרצליה, זאת אחרי שהייתה הראשונה לעלות ליתרון. בינתיים הקבוצה ללא הפסדים מפתיחת העונה והיא סוגרת שתי תוצאות תיקו ושתי ניצחונות ומצליחה להפתיע את הליגה עם 8 נקודות בפתיחת עונה.

הפועל הרצליה מצידה אומנם רשמה תיקו אתמול מול לוד, אבל אם נודה על האמת הפועל הרצליה היא הקבוצה שהגיעה הכי מוכנה ויציבה לליגה (ואת זה אמר מאיר אפללו בשידור הראשון של העונה). לתיקו קדמו שלושה ניצחונות רצופים, אבל לא רק הניצחונות מעידים על האיכות של הקבוצה, אלא החיבור, היכולת והאיכות. הפועל הרצליה הולכת להיות אחת מקבוצות הליגה הטובות העונה והיא תתמודד על מקום בצמרת הגבוהה, בינתיים היא במקום הראשון אבל אנחנו רק בפתיחת העונה.

עירוני מודיעין של ארז בנודיס, היא אחת הקבוצות הטובות שנבנו העונה. בנודיס, אחד המאמנים המנוסים בליגה ממשיך להביא את התורה שלו לחדר הלבשה במודיעין, ששמרה על השלד מהעונה הקודמת וחיזקה במקומות הנכונים. הקבוצה תפגוש היום (מוצ״ש) את צעירי טירה, כאשר לפני כן הקבוצה רשמה שני ניצחונות ותיקו והציגה הרבה איכות ראינו את זה במשחק מול דימונה. מודיעין גם היא צפויה להתמודד בצמרת הגבוהה.

צעירי טירה, העולה הטרייה פשוט לא הגיעה לליגה. זה התחיל עם תבוסה מביכה בפתיחת העונה נגד מי שגם עלתה ליגה מ.כ ירושלים, כאשר עד כה היא רשמה פתיחת עונה רעה עם שלושה הפסדים רצופים ששמים אותה בתחתית טבלת ליגה א׳ דרום ואם המצב ישאר כך, היא גם תהיה בסכנת ירידה ממשית. בטירה לא בנו קבוצה שמתאימה לליגה א׳ ויצטרכו לבצע התאמות, אחרת הקבוצה תמצא את עצמה אחרי עונה אחת בלבד חוזרת לליגה ב׳.

מכבי עירוני אשדוד פותחת כל עונה עם ציפיות גדולות, אבל ציפיות לחוד ותוצאות לחוד. אוהדי הקבוצה היו רוצים לראות את קבוצתם מגיעה הרבה יותר רחוק ובצדק, יש לה קהל גדול ואיכותי ומיד יודע אולי העונה לצד כל האינטריגות מסביב, נראה קבוצה איכותית יותר. בינתיים זה נראה טוב אבל תמיד יש מה לשפר, הקבוצה הצליחה לקחת 7 נקודות אחרי שני ניצחונות ותוצאת תיקו אחת. אתמול היא הצליחה לנצח את כפר קאסם ולקבל מעט אוויר להמשך הדרך.

שמשון כפר קאסם הורידה הילוך בשתי העונות האחרונות, וכולנו זוכרים לכפר קאסם את עונת 22/23 שבה הקבוצה התמודדה על עליית ליגה תחת ידו המאמנת של יובל נעים, ולבסוף מכבי יפו היא זו עלתה. שמשון כפר קאסם בעבר הייתה אחת הקבוצות שמשיקעה הכי הרבה, אבל נראה שבכפר קאסם מנסים לשרוד. בינתיים פתיחת עונה לא טובה, שכללה שלושה הפסדים ותוצאת תיקו אחת. בשלושה מתוך ארבעת המחזורים ששוחקו עד כה שמשון כפר קאסם גם לא הצליחה לכבוש שערים, ורק מול אזור היא כבשה 2. בינתיים הקבוצה עם נקודה אחת בלבד בתחתית הטבלה של ליגה א׳ דרום. ואז זה ישאר כך היא תהיה מועמדת מובהקת לירידה.

ירמיהו חולון ושעריים נפרדו אתמול בתיקו 1-1, הקבוצה הסגולה מצידה רשמה רצף של שלוש תוצאות תיקו וזה לא מה שהיא מתכננת להציג העונה. כשבחולון עובדים קשה, הקבוצה יכולה לעשות צרות לליגה ולהיות פקטור משמעותי, ראינו את זה בעונה הקודמת שמכלום הקבוצה הצליחה להגיע לפלייאוף העליון. אבל העונה היא תצטרך קצת יותר מזה. בינתיים היא הצליחה לאסוף 3 נקודות.

באשר לשעריים, השנים האחרונות לא מטיבים עם הקבוצה, זכר למשחק המבחן ששידרנו מול בית״ר נורדיה, שהצליחה להוריד את שעריים לליגה ב׳ ולבסוף היא נשארה בליגה על חשבונה של כסייפה המתפרקת. שעריים זה מועדון חשוב לליגה א׳ עם קהל נהדר, אבל בשנים האחרונות הדברים פחות עובדים שם. אנחנו רק בפתיחת העונה ובינתיים שעריים מתחת לקו האדום, מקום שהיא לא רוצה להיות בו. הקבוצה רשמה שני הפסדם בפתיחת העונה, ואז הצליחה לעשות תיקו עם חולון.

כמעט לפני סיום, נדבר על מרמורק והאדומים אשדוד שאתמול נפגשו והמשחק הסתיים בניצחון קטן גדול של מרמורק 1-0. אמרו הרבה דברים העונה על מרמורק, שהקבוצה לא טובה, שאין תקציב שהיא אוספת שחקנים מהרחוב ובינתיים היא מצליחה להפתיע את הליגה. אני לא מדברת על הצמרת הגדולה, אני מדברת על קבוצה ליגיטימית שלמרות כל הקשיים יכולה להישאר בליגה ואולי גם ללא מאבקי תחתית.

בינתיים היא הצליחה לחלץ תיקו ממודיעין, לעשות תיקו מטורף עם מכבי יבנה ואומנם היא הפסידה להפועל הרצליה, עדיין הצליחה לכבוש שער אחד. אתמול מול האדומים אשדוד מרמורק רשמה ניצחון בכורה בליגה ומגיע לקהל של מרמורק לשמוח.

במרמורק חוגגים ניצחון ליגה ראשון (צילום: באדיבות המועדון)

כך גם לקהל האיכותי של האדומים אשדוד, שראו את קבוצתם עולה לליגה הלאומית וחוזרת בחזרה לליגה השלישית בישראל. בשנה שעברה דיברו על האדומים אשדוד כפקטור משמעותי בליגה, אבל זה לא באמת היה מספיק בשביל עלייה והקבוצה הגיעה עד למרחק נגיעה מהפלייאוף. בינתיים פתיחת עונה רעה לאדומים, שצריך לשאוף לפחות להימנע ממאבקי תחתית. הקבוצה מתחת לקו האדום עם נקודה אחת בלבד והגיע הזמן לעשות התאמות לליגה.

רגע זה לא נגמר, מכבי קריית מלאכי עלתה ליגה בעונה הקודמת והצליחה לרשום עונה טבוה ולתקוע יתד בליגה א׳ דרום. אבל במלאכי מחפשים הרבה יותר מלתקוע יתד ולשם כך בנו קבוצה איכותית מאוד, אבל כדי לדבר חזק צריך להביא יכול טובה וגם תוצאות.

האנג׳לס של מלאכי לא מרוצים ממה שהם רואים עד כה, והחליטו להחרים את המשחקים הקודמים. ולמרות פתיחת עונה לא טובה של הכתומים, ראשי המועדון ממשיכים לתת קרדיט לדניאל טולמסוב, בינתיים הקבוצה עם שתי נקודות בלבד. יכול להיות במלאכי יבינו שלפעמים לעשות שינוי על הקווים זה חיובי, או שימשיכו לתת קרדיט למאמן ומי יודע אולי הוא יפתיע.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן