מיליונים מקופת העירייה ורק שתי קבוצות נערים בדימונה

ילדים רבים שהוצאו לכאורה מחוץ לקבוצות הנערים מלאי תחושת עלבון, מחסור תמוה במגרשים שמביא לצמצום מספר הקבוצות, תקציב לקידום ילדים שהולך לשכר מנג'ר הבוגרים ובעיקר מיליונים רבים שמושקעים לכאורה מתקציב העירייה ופשוט מוזרמים החוצה. ובינתיים? עם אפס תוצאות. ק', אב לשחקן הנערים שנופה: "מה כבר יש לילדים לעשות? במקום שישבו בבית מול מסך, הרשות צריכה לעודד אותם לצאת ולעסוק בספורט״

מיליונים מקופת העירייה ורק שתי קבוצות נערים בדימונה

[adrotate group="4"]

בישיבת המועצה האחרונה של עיריית דימונה, התפתח דיון בין ראש העיר לאופוזיציה, סביב הנוער בדימונה. בין היתר, גלש הנושא לכדורגל ושוב עלתה התהייה בנוגע להשקעות הענק שמושקעות בכדורגל בעיר וללא כל התקדמות.

משפט המפתח אותו הטיח חבר מועצת העיר עופר טלקר בפני ראש העיר היה: "אתה 11 שנים ראש עיר, השקעת למעלה מעשרה מיליון ₪ בכדורגל רק בשלוש השנים האחרונות, ויש לך רק שחקן אחד בקבוצה הבוגרת? זה כישלון! איפה הנוער של דימונה, היכן הנערים?".

כל זאת שברקע, תשובתו המקוממת של ראש העיר לשאילתה בנושא שכרו של ניר קלינגר כי אכן השכר מגויס ממפעל הפיס, מתקציב שמיועד שימו לב, לילדים!

יצאנו לבדוק ואכן, בהתאחדות רשומות סה"כ 6 קבוצות מדימונה. הקבוצה הבוגרת, קבוצת הנוער, שתי קבוצות נערים בלבד ושתי קבוצות ילדים. כל אלה, מתוקצבים לכאורה מתקציב התמיכות של העמותה לקידום מועדון הספורט דימונה והנוער.

תקציב התמיכה שמעניקה העירייה לעמותה הוא מהגבוהים בארץ ועומד על 2.7 מיליון ₪ לא כולל האיצטדיון. לזה מתווספות תרומות בסך של כחצי מיליון ₪ שמגויסות בסיועו של ראש העיר בני ביטון (חברת הבניה גשם וחיפה כימיקלים). סה"כ מדובר בתקציב שנתי של כ-3.4 מיליון ₪ וזה המון כסף. 

נחזור לגילאים הקטנים יותר. רשות הספורט העירונית שהוקמה במטרה לקדם את הספורט, מפעילה את האקדמיה לכדורגל שזה בגדול חוג כדורגל מגיל גן ועד לכיתה ו' כולל. בשלב זה אין מיפויים וכל מי שמשלם, בפנים. שמגיעים לגיל בוגר יותר, אין לאוהבי הכדורגל שום מסגרת חוגית והדבר היחיד שעומד לרשותם הם ארבע קבוצות, ילדים א וב ונערים ב וג'.

סה"כ מדובר על היצע של 132 מקומות לשחקנים בגילים 12-15, גיל קבוצות הנוער, מול ביקושים גדולים הרבה יותר. התוצאה היא, עשרות נערים מאוכזבים שנשלחים הביתה בעקבות מבחני כניסה. נזכיר כי מדובר בנערים שצמחו באקדמיה ופתאום, נאלצים להיפרד מהמשחק שהם כל כך אוהבים.

אחד האבות שפנה אלינו מתאר: "הבן שלי נופה בלי מבחן בכלל והוא יושב כעת בבית פגוע. אני לא מבין, מה הם בונים שם? כולם צריכים להיות מסי? מה שחשוב זה להעניק לילדי העיר מסגרת ספורט תחרותית ומעשירה. מה עדיף שישבו בבית מול המסכים? הבן שלי כבר לא מוכן לשמוע על כדורגל מאז שנופה והעלבון שלו מורגש היטב". נשמע מקומם? בדיוק.

ראש העיר שפותח את הכיס ומשקיע המון, מוביל קו של אינסטנט ולא של תהליך ובהתאם לכך, מיליונים רבים מושקעים בקבוצה הבוגרת שנראית כליגיון זרים עם משכורות עתק לליגה א'. גורמים המקורבים לעמותה, מדברים על משכורות גבוהות, חלוקת רכבים לחלק מהשחקנים ואפילו דירה. כל זאת, אל מול המציאות העגומה בקרב בני הנוער המקומיים שחשים מושפלים ובצדק. 

אחד משחקני העבר בגדולים שצמחו בדימונה מסביר: "זה לא ייאמן שכל המיליונים האלה, מושקעים מכספי הציבור ויוצאים החוצה. רק עכשיו מתחילים לחשוב על קבוצות הילדים והנערים, אפשר היה לבנות פה אימפריה בעיר שכל כך אוהבת כדורגל". ראש העיר מנהל את הנושא באופן אישי במיוחד ולא חש באי נוחות למרות רצף הכישלונות אל מול המיליונים שהוא מוציא מתקציב העירייה. ליתר מדויק, מדובר ביותר מעשרה מיליון ₪ בארבע השנים האחרונות, סכום עתק למועדון בליגה א'.

חבר מועצת העיר מסיעת הדימונאים שבאופוזיציה עופר טלקר, הגיש לאחרונה שאילתה בדבר שכרו של המנהל המקצועי הנאמד בכחצי מיליון ₪ לעונה. ראש העיר הודה במענה שנתן כי אכן התקציב מועבר באמצעות מפעל הפיס שהוא עצמו, חבר בהנהלת הפיס. בישיבת המועצה האחרונה, הטיח טלקר בראש העיר: "11 שנים אתה ראש עיר ומה? כל המיליונים ירדו לטמיון ויצאו החוצה מדימונה לטובת שחקני רכש שלא עשו כלום. אתה לוקח כסף של ילדים ומעביר אותו למנג'ר בגלל שיגעון הגדלות שלך, להיות במדורי הספורט. ככה לא בונים עתיד לילדים שלנו".

סוגיה נוספת עליה שמענו בעיקר מאנשי המערכת היא היעדר מגרשים ורשות הספורט נאלצת ברוב מוחלט של המקרים, להסתפק במגרש האימונים החדש שנבנה. אומנם מדובר במבנה מרשים במיוחד, אך בסופו של דבר זה מגרש אחד בלבד . בתחילה נשמעה לנו הטענה על מחסור במגרשים כתמוהה, שכן דימונה משופעת במגרשי כדורגל מתקדמים שנבנו בתקופתו של בני ביטון.

נכון, מדובר במגרשים שמופעלים בשכירות גבוהה מאוד (180 ₪ לשעתיים) ומרבית הילדים בעיר אינם נהנים מהם, אבל אלו מגרשים מתקדמים וטובים. אלא כך מסבירים לנו אותם גורמים מתוך המערכת, הם אינם תחת רשות הספורט. מגרשי הכדורגל, נותרו תחת הנהלת המתנ"ס ואותם גורמים רומזים שיש לכך סיבה טובה במיוחד. בפועל, זה מקשה על הרחבת הפעילות של הילדים בקבוצות תחרותיות ובניהול נכון, היו המגרשים מועברים לרשות הספורט שתפקידה המרכזי הוא קידום הספורט בעיר והפעלתו. 

יו"ר האופוזיציה אבי בן זיקרי המשיך את הדיון עם ראש העיר גם לאחר ישיבת המועצה ואמר: "חבל מאוד שמושקעים כל כך הרבה מיליונים וילדים בני העיר לא מקבלים מענה ראוי. התפיסה הנכונה בספורט המודרני היא להשקיע קודם בילדים ולבנות תהליך לטווח ארוך.

אחרי 11 שנים בשלטון, היה מצופה שתהיה כאן מערכת מתקדמת מאוד, אבל ראש העיר בוחר בדרך לכאורה הקלה שגם היא בינתיים לא מצליחה. האמת שזה מביש לחשוב שכסף שמועבר לטובת ילדים, משמש למשכורת עתק למנהל מקצועי. אגב, הבנתי שמדובר בחוזה שלא ניתן לביטול. ראש העיר כנראה לא מפנים שהוא לא יעקב שחר ושלא מדובר בכסף פרטי שלו, אלא ציבורי". 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן