קרדיט: שתי הקבוצות בפתיחת המשחק (צילום: יגאל צריקר)

חלוקת נקודות: מ.ס דימונה ומכבי יבנה נפרדו בתיקו 1-1

מחזור הפתיחה בליגה א׳ דרום סיפק לנו מפגש מסקרן בין שתי הקבוצות שחולמות על עליית ליגה העונה, מ.ס דימונה ומכבי יבנה, כאשר בסיום הן נפרדו בחלוקת נקודות. ירדן אבוחצירה כבש לדימונה (18), עידו אקסברד הצליח להשוות מהריבאונד אחרי פנדל. במהלך המחצית נערך טקס הוקרה ליוסי נחמני ז״ל.

קרדיט: שתי הקבוצות בפתיחת המשחק (צילום: יגאל צריקר)

חלוקת נקודות: מ.ס דימונה ומכבי יבנה נפרדו בתיקו 1-1

[adrotate group="4"]

מ.ס דימונה הקבוצה שנבנתה לכאורה בתקציב של מיליוני שקלים, אירחה את מכבי יבנה למפגש במסגרת המחזור הראשון של ליגה א׳ דרום באיצטדיון העירוני בדימונה, שסיפק אווירה של ליגה לאומית. במחצית נערך טקס לזכרו של יוסי נחמני ז״ל, אחד מהאנשים הבולטים בספורט בדימונה כשהחל מהעונה הנוכחית האיצטדיון המקומי יקרא על שמו.

טקס הוקרה ליוסי נחמני ז״ל במעמד המשפחה ומוכבדים נוספים (צילום: יגאל צריקר)

סביב דימונה היו הרבה ציפיות לפתוח את העונה ברגל ימין עם ניצחון, אך לבסוף הקבוצה סיימה מול יבנה בתיקו 1-1 ונראה שאם שתי הקבוצות רוצות לדבר על עלייה, הן יצטרכו להציג קצת יותר ממה שראינו מהן במחזור הראשון.

הקהל המקומי הגיע לתמוך בקבוצה (צילום: יגאל צריקר)

המשחק נפתח בקצב טוב ומה שראינו מהפתיחה זה בעיקר גישושים. ביציע הגיע קהל מקומי, לצד מס׳ אוהדי יבנה שעשו את דרכם לדימונה כדי לתמוך בקבוצתם. תחת השמש הקופחת דימונה נכנסה לעניינים מהר מאוד, מנגד יבנה כמעט ולא הצליחה לעבור את החצי בתחילת המשחק והרבתה לאבד כדורים. בדקה ה-18 דימונה ניצלה זאת אחרי שירדן אבוחציה שלח בעיטה נהדרת לשער של דודי אלון והעלה את דימונה ליתרון 0-1.

ירדן אבוחצירה מעל את דימונה ליתרון מוצדק (צילום: יגאל צריקר)

ירדן אבוחצירה חוגג עם שחקני הקבוצה (צילום: יגאל צריקר)

כעבור מס׳ דקות דימונה אף הייתה קרובה להכפיל את התוצאה, המשיכה את המומנטום החיובי וכמעט וניצלה את שאננות בהגנת יבנה, אבל זה ללא הצלחה. יבנה מצידה הצליחה לכבוש שער השוויון. שופט המשחק העניק לאורחת פנדל אחרי עבירה על עידו אקסברד בתוך הרחבה, אקסברד ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה. אביחי דהן הצליח להדוף את הכדור, אבל אז עידו אקסברד ניצל את הריבאונד כדי לשלוח את הכדור פנימה.

עידו אקסברד כובש מהריבאונד (צילום: יגאל צריקר)

עידו אקסברד ההחתמה הבוטלת ביותר של יבנה העונה (צילום: יגאל צריקר)

יבנה התעוררה מעט אחרי שער השוויון ואף הגיעה למס׳ מצבים בהם הייתה קרובה לעשות מהפך, אבל הקבוצה התקשתה מול הסגל הנוצץ של דימונה, ולמרות שיבנה המשיכה להסתגר מאחור ודימונה החזיקה יותר בכדור ואף לפרקים הייתה טובה יותר היא לא ידעה להרוג את המשחק מול הקהל באיצטדיון הביתי של הקבוצה. לבסוף, שתי הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות.

לסיכום: משחק במחזור הראשון בין שתי קבוצות טובות שעשו רכש איכותי מאוד והדרך עוד ארוכה כך ששתי הקבוצות יתחברו תוך כדי תנועה ואין ספק שנראה בהמשך הדרך יכולת טובה יותר. אם נתייחס לדימונה, קבוצה איכותית מאוד עם החתמות נוצצות שאמורות לתת את הטון על המגרש. מנגד, ניהול משחק לא ברור של המאמן החדש חי אבייב, שהגיע בשיטת משחק שלא עבדה מספיק, ולא ידע לעשות התאמות ליריבה שכלל הנראה באה לשחק על תיקו וניסתה לסגור את דימונה מאחורה.

משה שפירא וחי אבייב בפתיחת המשחק (צילום: יגאל צריקר)

אם אבייב היה מבצע התאמות תוך כדי תנועה, אולי דימונה הייתה יכולה לקחת 3 נקודות כבר במחזור הראשון, מאחר ויבנה עדיין לא מחוברת מספיק על המגרש ודימונה הציגה יכולת טובה יותר ואף הגיעה להרבה יותר מצבים. אחת הבעיות של דימונה גם מהעונה הקודמת היא שהקבוצה לא יודעת להרוג משחקים.

כמו כן, לא ברור החילוף של השחקן שי בוזנח שעבד הכי קשה על המגרש והציג יכולת נהדרת. משחק מצוין של ירדן אבוחצירה ושיתוף פעולה נהדר בחלק האחורי של טל כחילה ופיראס עוואד.בנוגע ליבנה, אם הקבוצה רוצה להוות פקטור משמעותי בליגה, משה שפירא יצטרך לגרום לקבוצה להיות מחוברת ולשחק התקפי יותר, ואף להשתמש בשחקנים שהחתימה העונה בצורה נכונה, כי במפגש מול דימונה הם לא באו מספיק לידי ביטוי בשיטה שהוא בחר לשחק בה.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן