קרדיט: אוהדי בית שאן חוגגים עם שחקני הקבוצה (צילום: באדיבות אולטראס בית שאן)

עלתה ליגה: הפועל בית שאן גברה על טייבה ושבה לליגה א׳

משחק המבחן בליגה הצפונית הבטיח וגם קיים, ובסופו אחרי משחק נוק אאוט של 120 דקות והארכה, הפועל בית שאן שבה לליגה א׳ על חשבונה של צעירי טייבה, זאת אחרי 6 שנים בהן שיחקה בליגה ב׳

קרדיט: אוהדי בית שאן חוגגים עם שחקני הקבוצה (צילום: באדיבות אולטראס בית שאן)

עלתה ליגה: הפועל בית שאן גברה על טייבה ושבה לליגה א׳

[adrotate group="4"]

מועדון הכדורגל הפועל בית שאן הוא נוסטלגיה לכל חובב כדורגל, אבל אתמול (חמישי) הקבוצה ששיחקה בליגה ב׳ צפון ב׳ הצליחה לשוב לליגה א׳ על חשבונה של צעירי טייבה.

הפועל בית שאן המקורית נוסדה ב-1953 ושיחקה בליגה ב׳ עד שנות ה-70, ואז עשתה היסטוריה כשהצליחה לרשום עלייה לליגה השנייה דאז הליגה הארצית, בהנהגתו של אלישע לוי. אחרי עזיבתו הקבוצה חזרה לליגות הנמוכות, אבל בעונת 89/90 היא הצליחה לשוב לליגות הבכירות עם סגל מוביל של שחקנים מקומיים המוכר ביותר מביניהם הוא איתן טייב.

הפעם הראשונה שבית שאן שיחקה בליגה הבכירה ועשתה היסטוריה הייתה בעונת 93/94, שם הצליחה לשרוד במשך 5 עונות. כמה שנים לאחר מכן בעונת 97/98 בית״ר פגשה את הפועל בית שאן במחזור הלפני האחרון של העונה למה שכולנו מכירים ״משחק השרוכים״, מאותה פרשה הקבוצה החלה להידרדר משמעותית כאשר בסיום עונת 2006 היא ירדה לליגה ב׳ והשלימה ירידה של ארבע ליגות ב-8 שנים, באוגסט של אותה שנה הקבוצה התפרקה.

ב2009 בית שאן התעוררה לחיים מחדש לקבוצה שאנחנו מכירים היום כהפועל בית שאן מסילות, במועדון רצו להמשיך את הדרך המקורית של אותה בית שאן שידעה ימים יפים בכדורגל ולמחוק את הכתם שדבק שנים בקבוצה עקב משחק השרוכים.

בעונת 12/13 הקבוצה העפילה לליגה א׳ וכמה שנים לאחר מכן בוענת 16/17 היא הייתה אפילו קרובה לליגה הלאומית, אבל בעונת 17/18 הקבוצה נשרה לליגה ב׳ ושם שיחקה במשך 6 עונות, עד שאתמול שהיא הבטיחה סופית את העלייה בחזרה לליגה א׳.

הפועל בית שאן עברה דרך ארוכה העונה, אך לא הצליחה להבטיח עלייה מהמקום הראשון. בגמר מחוז ליגה ב׳ צפון ב׳ היא ניצחה 0-1 את מכבי אחי איכסל, בגמר המחוזות היא גברה 0-2 על צעירי טמרה ואתמול בתום 120 דקות של כדורגל היא הבטיחה עליית ליגה מרשימה על חשבונה של טייבה ששבה לליגה ב׳.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן