קרדיט: אוהדי מס דימונה מאוכזבים מהכישלון (צילום: יגאל צריקר)

המיליונים לפח: דימונה מתרחקת מעליית ליגה מי יקח אחריות על הכישלון?

למ.ס דימונה, הייתה הזדמנות נהדרת לנסות לצמק את הפער מהמקום הראשון אחרי שכפר שלם עשתה תיקו, אבל דימונה שוב בעבט בדלי ולא נראתה כמו קבוצה שרוצה לעלות ליגה, ואם זה לא מספיק היא נשרה למקום השלישי. מי מתכוון לקחת אחריות על הכישלון האם זה ניר קלינגר המנהל המקצועי? שמעון ביטון המאמן? או בני ביטון ראש עיריית דימונה שהכריז בתחילת העונה השנה אנחנו עולים ליגה

קרדיט: אוהדי מס דימונה מאוכזבים מהכישלון (צילום: יגאל צריקר)

המיליונים לפח: דימונה מתרחקת מעליית ליגה מי יקח אחריות על הכישלון?

[adrotate group="4"]

בכל עונה מחדש מ.ס דימונה, נבנת באחד מהתקציבים הגדולים בליגה, אבל מגיעה למאני טיים ובועטת בדלי. כך גם העונה אין חדש תחת דימונה ואם מישהו חשב שלהביא מנהל מקצועי עם עבר בליגת העל יחייה את הקבוצה או שחקנים שפעם שיחקו בליגות גבוהות יותר יוביל לעלייה מהר מאוד התבדה.

גם הרחוב הספורטיבי שתמך עד כה במ.ס דימונה וחלם על עלייה חזר למחות מהיציעים ובצדק, מ.ס דימונה של עונת 23/24 היא כישלון גדול, וכשמגדירים כישלון בכדורגל הוא בהתאם למטרות שהקבוצה הציבה לעצמה וכל דבר מלבד עלייה בעונה כזאת היא כישלון.

מ.ס דימונה אין זהות לקבוצה (צילום: יגאל צריקר)

אף אחד בכדורגל הישראלי לא מביע דעה על כמה יעקב שחר או אלונה ברקת מוציאים מהכיס, אבל כשאלו כספי ציבור זו אופרה אחרת לגמרי. וכמה היד לכאורה קלה על הכיס כשהכיס הוא ציבורי, ומילא דימונה הייתה מביאה הצלחות, אבל בשנים האחרונות מלבד לשפוך ערמות של כספים לכאורה על שכירי חרב מבחוץ היא לא השיגה ולו תואר אחד, ובקושי השתחלה לפלייאוף.

ביום שישי האחרון לדימונה הייתה הזדמנות מצוינת לנסות ולצמק את הפער מכפר שלם שנמצאת במקום הראשון אחרי שהקבוצה עשתה תיקו 4-4 עם שמשון ת״א, אבל כזאת היא דימונה קבוצה שלא יודע לנצל מצבים ככה זה כשאין דרך ואין חזון.

דימונה אירחה את בקעת הירדן, קבוצה שרק הייתה יכולה לחלום על התקציב של דימונה ונראה שהבקעה לא האמינה בעצמה שהיא יכולה להציג עליונות על קבוצת הכוכבים הדימונאית.

גיל חדד, אחת מנקודות האור של דימונה בשנתיים האחרונות. מעלה את דימונה ליתרון (צילום: יגאל צריקר)

דימונה עלתה ליתרון אבל לא הייתה חכמה מספיק כדי לשמור, ובקעת הירדן הצליחה להשלים מהפך מרשים מאוד. ההגנה נחלשה, לא היה ברור מה קורה עם התקפת הקבוצה ונראה ששוב עונה אחרי עונה מלבד מס׳ שחקנים שאכן מספיק את הסחורה, במ.ס דימונה באים להחתים כרטיס וללכת הביתה, גם ככה עוד שנייה נגמרת העונה. למזלה של דימונה היא הצליחה לאזן את התוצאה ולמנוע השפלה גדולה יותר.

אור אשכולי, אקס דימונה כובש שער שוויון ומקדיש אותו לרז פרץ ז״ל שנפל בחרבות ברזל (צילום: יגאל צריקר)

תומס פרינס קובע מהפך אדיר על מ.ס דימונה (צילום: יגאל צריקר)

ההגעה של ניר קלינגר למ.ס דימונה מסתמנת ככישלון גדול, והאמת הכתובת הייתה כתובה על הקיר. קלינגר לכאורה לא בא להפריח את השממה את והנגב, קלינגר הגיע לדימונה אחרי תקופה רעה בליגת העל ולכאורה ההצעות הצטמצמו והוא היה צריך להחליט על עתידו המקצועי והכלכלי. ואז הגיעה ההצעה מדימונה וקלינגר קפץ על המציאה עם חוזה שמן מאוד לכאורה שהוא רק היה חולם עליו בנקודת הזמן הנוכחית בליגת העל וגם אופציה להוביל מועדון לליגה הלאומית.

מקורב למועדון מספר כי קלינגר חתום על חוזה עתק ביחס לליגה א׳ לשלוש שנים קדימה ללא סעיף יציאה. אז מי משלם לקלינגר את השכר הכי גבוהה, ששולם אי פעם בליגה א' למנהל מקצועי, האם זו העמותה שמנהלת את הקבוצה או רשות הספורט או גוף אחר ?

בנוסף לכך, למי לא רעדה האצבע לחתום עם קלינגר על החוזה ל-3 שנים בסכום מטורף? עוד הרבה לפני שהמנהל המקצועי הוכיח את עצמו והוביל את הקבוצה לעלייה. סביב ההחתמה של ניר קלינגר היו הרבה סימני שאלה, ובמחזור הנוכחי במ.ס דימונה קיבלו את התשובה,קלינגר לא הוסיף ולו מאום לקבוצה שעשתה דה ז/ה וו לכל אוהדיה וחובבי הליגות הנמוכות גם העונה.

האוהדים לא חסכו ביקורת בסיום המשחק מניר קלינגר (צילום: יגאל צריקר)

בני ביטון המכונה "הראיס" מתנהל בכספי ציבור לכאורה כאילו אלו כספיו האישיים וזה כשלעצמו מצריך וועדת חקירה. האם מנהל מקצועי דימונאי היה מקבל את אותו קרדיט וסלחנות שניר קלינגר מקבל, אם בכלל דימונאי היה זוכה לקרדיט בקבוצה, ולמה בכלל צריך מנהל מקצועי בליגה א׳?

הנהלת מ.ס דימונה היא הנהלת צללים, ולא משנה כמה ינסו להכחיש את מעורבותו של רועי אמנו בניהול הקבוצה כולם יודעים שלכאורה הוא אחד מבעלי הדעה במועדון ועליו הכישלון הניהולי, כמו כן הוא רשום בהתאחדות לכדורגל כבעל זכות חתימה. אסי איפרגן מחזיק תיק הספורט ממשיך באותה מגמה מהעונה הקודמת של רק להחזיק את התיק.

החיבור בין ניר קלינגר ושמעון ביטון מסתמן ככישלון גדול, והשחקנים פשוט הגיעו להדפיס כרטיס ומחכים למשכורות העתק בכל עשירי לחודש, עם תנאים של עובדי מפעל וכל זה כמעט ללא חומר מקומי בלבד, אין עתיד אין תקווה ואין עלייה.

הרפורמה אומנם חייבה את הקבוצות לשכר שחקנים של עד מליון ש״ח, עם מס׳ הקלות ביניהם העובדה שלא יחושב שכר שחקנים שכבר חתומים מעונות קודמות, אבל לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלכאורה דימונה חורגת משמעותית מהעלויות כפי שכביכול מחייבת הרפורמה. הרי במשך שנים התלוננו בקבוצה שלהביא שחקנים לדרום זה יקר יותר בטח אם מדובר בכוכבים של הליגה.

ולכן, הגיע הזמן לחקור איך ומהיכן משולמות המשכורות?

אוהדי הקבוצה קראו לשמעון ביטון להתפטר האם יקח אחריות? (צילום: יגאל צריקר)

כמו כן, בכל מועדון מסודר ובעולם מתוקן ההנהלה הייתה מפטרת מיד את קלינר וביטון, אבל נראה שההנהלה היא לא זאת שבאמת קובעת לכאורה, אם אין עליית ליגה, למה תושבי דימונה צריכים להמשיך לממן את החוזים הגדולים לכאורה של השחקנים והצוות המקצועי. יהיו חכמים אם ישחררו את כולם ויעלו עם נוער, מה זה משנה באיזה מקום דימונה תסיים אם היא לא במקום הראשון, לרדת היא לא תרד.

הקבוצה נראת כאילו אין לה לב ונשמה, הבית אומנם מעוצב ברמה הגבוהה ביותר אבל הוא כבר אינו מבצר, והפלייאוף הוא אולי הוא היחיד שנשאר, בקבוצות אחרות באים להילחם בדימונה זה אומר עוד חודש משכורות מבלי לעשות ניקוי אורוות.

בכל עיר אחרת ראש עיר והאחראים לכך היו מבקשים לעצור את הזרמת התקציבים ולספק הסברים לכישלון הגדול, אבל בדימונה הכל על מי מנוחות הכסף הוא על חשבון הברון וכספי הציבור מבוזבזים לכאורה בלי כישרון. מעניין מתי בדימונה יבינו שכסף הוא לא ערובה להצלחה והגיע הזמן לשנות גרסה.

Subscribe
Notify of
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

לא נמאס לך לכבס מילים?! 7 פעמים בשנה אותה כתבה
מזל שלא כתבת הפעם ואיזה מסכנים האהודים..
ימסכנה

בלבלנית שכל 3 חודש לא שמענו שום כתבה שדימונה הצליחה והייתה למעלה
רק שנכשלים את מעלה כתבות יחתיכת צבועה ואינטרסנטית

2
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן