קרדיט: מ.ס דימונה האם תצליח לממש את חלום העלייה (צילום: יגאל צריקר)

עוד חוזר הניגון: מ.ס דימונה מתרחקת מחלום העלייה

בכל עונה מחדש מ.ס דימונה, בונה קבוצה חזקה ומושקעת בתקציבים גדולים במטרה לעלות ליגה, אבל שוב עונה אחרי עונה היא בועטת בדלי ונראה שגם העונה חלום העלייה הולך ומתרחק מהקבוצה הדרומית. היום (שישי) היא סיימה בתיקו 1-1 מול האדומים אשדוד והפער מהמקום הראשון רק הולך וגדל

קרדיט: מ.ס דימונה האם תצליח לממש את חלום העלייה (צילום: יגאל צריקר)

עוד חוזר הניגון: מ.ס דימונה מתרחקת מחלום העלייה

[adrotate group="4"]

שאומרים את השם מ.ס דימונה בליגה א׳, מיד עולה קונוטציה של כסף גדול, קבוצה שמשקיעה בכל עונה מחדש תקציבים גדולים ושואפת לעלות ליגה, אבל אצל מ.ס דימונה שאיפות לחוד ותוצאות לחוד.

לא משנה כמה סיפורים והבטחות יפזרו לאוהדי דימונה, עונה אחרי עונה אין חדש תחת השמש לא משנה כמה תקציבים יושקעו במועדון ואיזה שחקנים יביאו, צריך להודות על האמת למ.ס דימונה ככל הנראה אין אופי לעליית ליגה והתוצאות מדברות בעד עצמן, במאני טיים דימונה שוב מאכזבת.

בשנים האחרונות הושקעו מליוני שקים בקבוצה הבוגרת, מרבית השחקנים הגיעו מבחוץ וכמעט ואין חומר אנושי מקומי שגדל בתוך המועדון ומקבל קרדיט בבוגרים. בכל זאת, ולמרות השאיפות המוגזמות של ראש עיירית דימונה בני ביטון ופיזור לכאורה של כספי הציבור על שכירי חרב שמגיעים מבחוץ ללא זיקה למועדון,דימונה היא קבוצה פריפריאלית ומעבר לתוצאות היא צריכה גם לתת ערך, לבנות ולטפח שלד מקומי והקבוצה הבוגרת צריכה להיות השאיפה של שחקנים צעירים בעיקר כשאין חלופת מועדונים בסביבתה, אבל זה רחוק מכך.

יותר מחמש הנהלות הוחלפו בשנים האחרונות, מאמנים הולכים ובאים, שחקנים חתומים לכאורה בחוזי עתק וסוכנים רואים במ.ס דימונה מכונת כסף משומנת היטב, שאפשר לחלוב ממנה עמלות גבוהות על חשבון שחקנים שלא מספקים את הסחורה, והכל על חשבון כספי משלם המיסים.

גם השנה דימונה העמידה על הנייר את הקבוצה הכי חזקה בליגה א׳, בתקציב הכי גדול לכאורה. ומקורבים מספרים כי דימונה מצאה לכאורה דרכים חוקיות לעקוף את הרפורמה שיצאה לדרך העונה בהחלטת ההתאחדות לכדורגל. למזלה של דימונה, הקבוצה קיבלה גם הקלות כמו שאר הליגה לאור מלחמת ״חרבות ברזל״ והרפורמה נדחקה הצידה, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שדימונה ככל הנראה נבנתה לכאורה בתקציב שחקנים הרבה יותר גדול ממליון ש״ח.

כמסתכלים על דימונה לא מדברים על תוצאה כזו או אחרת, מסתכלים בראייה רחבה על השנים האחרונות וכל מה שמקבלים זו קבוצה עם המתקנים הכי טובים בליגה, עם התקציב הכי גדול בליגה כל עונה מחדש, עם שמות שאמורים להביא אותה לעליית ליגה. אך, בדימונה אין חדש תחת השמש ושוב כשמגיע המאני טיים הקבוצה מפשלת וגם השמות המפוצצים לא מספקים את הסחורה, מעניין מתי ראש עיריית דימונה יבין שכסף לא קונה הצלחה ושאולי שווה להשקיע את הכספים האלו במקומות אחרים.

את העונה הנוכחית דימונה פתחה בקול תרועה רמה, עם החתמה מפוצצת של מנהל מקצועי בדמותו של ניר קלינגר, שאימן בעברו בליגת העל ומגיע עם עבר עשיר, אבל אם נודה לא ברור למה קבוצה בליגה השלישית בישראל צריכה בכלל מנהל מקצועי, ומתי בשנים האחרונות קבוצה בליגה א׳ עלתה ליגה בזכות מנהל מקצועי?

מעבר לכך, שניר קלינגר מחזיק בחוזה ענק, חוזה שלא היה מבייש מאמנים בליגת העל, חוזה ארוך טווח עוד לפני שקלינגר הספיק להוכיח את עצמו בדימונה, נראה לכאורה שמאוד קל לדימונה לפזר כספים כשאלו כספי ציבור.

קלינגר הביא תחתיו את שמעון ביטון, אישיות אהודה בעיר דימונה וכולם זוכרים לו חסד נעורים מעונת העלייה המבורכת מליגה ב׳ לליגה א׳, אך ביטון לא אימן שנים רבות ויחסית חסר ניסיון בליגה א׳, אך על פניו נראה שלניר קלינגר זה היה נוח לכאורה.

חלק מהשלד נשאר מעונה קודמת לדוגמאת שחקנים שמספיק את הסחורה כמו אבי מלכה שמנהל את ההגנה, גיל חדד שמספק מספרים ושחקנים כמו שי בוזנח שהפך להיות לשחקן בית, אבל אז שוב הגיעה טיילת של שחקנים ונראה שבמ.ס דימונה אף אחד לא עצר לשנייה לבדוק את הטעויות של עונות קודמות, ושוב החתימו שחקנים ללא מחשבת תחילה או התאמות פשוט כי אפשר ויש תקציב.

שלושת האנשים שחתומים על הכישלון של מ.ס דימונה בשנים האחרונות (צילום: יגאל צריקר)

חלק מהשחקנים כבר הספיקו ללכת, שחקנים נוספים הגיעו בחלון העברות ונראה שכל פעם שמ.ס דימונה מפסידה או רושמת תיקו היא שולחת לכאורה את היד לכיס כדי להחתים עוד שחקן, זה כמו לשים פלסטר על שבר שדימונה לא מצליחה לאחות, ולרוע מזלה חלון העברות כבר נסגר מזמן.

על פניו יגידו, הכל עוד פתוח נשארו עוד מספיק מחזורים ויש עוד נקודות בקופה, אבל מי שמכיר את הקבוצה מקרוב יודע שזהו דפוס חוזר ומאכזב של שנים על גבי שנים בהם הקבוצה יוצרת ציפיות גבוהות ובועטת בדלי. כי אחרי ההשקעה של העונה הנוכחית כל תוצאה מלבד עלייה מהמקום הראשון תחשב לכישלון מר, כישלון שראש העיר שנבחר לקדנציה נוספת חתום עליו מאחר ומקורבים מספרים כי ביטון לכאורה מחליט החלטות בקבוצה ואף הוא מצהיר בעצמו בתקשורת לגבי ההשקעה שלו בקבוצה והרצון לרשום עלייה.

היום (שישי) דימונה שוב בעטה בדלי וסיימה בתיקו 1-1 מול האדומים אשדוד, גם האוהדים התייאשו ופרסמו בעמוד הפייסבוק שלהם את צמד המילים ״בשנה הבאה״, נכון לעכשיו הפער בין כפר שלם שבמקום הראשון למ.ס דימונה הוא 5 נקודות כאשר דימונה עם משחק חסר שצריך להתקיים בשנית מול שמשון כפר קאסם. מחר (מוצש), הפועל כפר שלם פוגשת את הפועל מרמורק משחק שעל הנייר יהיה קל עבורה מאחר ומרמורק כבר רגל וחצי בליגה ב׳.

דימונה איבדה העונה נקודות במקומות חשובים, נקודות קריטיות שהיא משלמת עליהן מחיר כבד ועלולה לאבד את העלייה הנחשקת. וגם אם דימונה תצליח בכל זאת לעלות ליגה, כשאנחנו במחזור ה-22 אי אפשר להגיד שזה היה בסטייל כי בזכות התקציבים שהושקעו במועדון מ.ס דימונה הייתה צריכה כבר מזמן לפתוח פער בצמרת ולדרוס את הליגה.

על פניו נראה שגם העונה אין חדש תחת מ.ס דימונה, ומעניין מתי ראש עיריית דימונה ומקבלי ההחלטות יבינו שכסף בכדורגל הוא רק אמצעי ולא ערובה להצלחה ובמ.ס דימונה פשוט אין דרך ואף פעם לא מאוחר לסלול אותה.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן