ליגה א׳ דרום: חוזרים לפעילות

אחרי הערכת מצב שהתקיימה בשבוע שעבר, ליגה א׳ תחזור לפעילות בתאריך ה5/12 ותמשיך במקום ממנו היא הפסיקה המחזור החמישי של הליגה. אז למקרה ששכחתם אנחנו עושים לכם סדר בקבוצות ובכל מה שאתם צריכים לדעת לקראת החזרה של הליגה

ליגה א׳ דרום: חוזרים לפעילות

[adrotate group="4"]

מכבי קריית מלאכי

הקבוצה שהבטיחה עלייה בעונה הקודמת וחלמה על ליגה א׳ במשך 8 שנים, חזרה לפעילות בשבוע שעבר מיד אחרי ההודעה של ההתאחדות. מי שהעלה את הקבוצה ליגה יואל סויסה לא הספיק לקטוף את הפירות העלייה והוחלף במהלך הקיץ ע״י דניאל טולמסוב. לפני שנעצרה הליגה מכבי קריית מלאכי עדין לא נכנסה לעניינים, למרות שראשי המועדון כיוונו גבוה מאוד. מלאכי ביצעה שינויים בסגל ושחררה לא מעט שחקנים שהיו חלק בלתי נפרד מהעלייה של הקבוצה.

בין השחקנים של הקבוצה תוכלו למצוא את השוער בני פרץ, לישי ביטון אחת ההחתמות המשמעותיות שמלאכי עשתה העונה, נוריאל בוזגלו שחקן מנוסה בליגה א׳, מתן ארביב ועוד שחקנים צעירים ומוכשרים כמו: עומר זימרו, אוריאל פיניה, ועוד.

את המחזור האחרון מלאכי סיימה מול מ.ס דימונה בתיקו מאופס. נכון לעכשיו היא במקום ה-12 בטבלה עם שני הפסדים, תיקו וניצחון. במחזור הבא היא תפגוש את העולה השנייה הפועל לוד.

מ.ס דימונה

הטוענת לכתר שחלמה לפני המלחמה על עליית ליגה, ולשם כך החתימה כמנהל מקצועי את ניר קלינגר למרות שלא ברור למה קבוצה בליגה א׳ צריכה מנהל מקצועי. על הקווים שמעון ביטון, מי שהוביל את הקבוצה לעלייה בליגה ב׳ אבל גם לא אימן המון זמן. ולצד שחקנים שנשארו מהעונה הקודמת שהושקעו בה תקציבים רבים ובקושי הסתיימה בפלייאוף, החותמו עוד מס׳ שחקנים שאמורים לתת את הטון על המגרש.

אם נודה על האמת דימונה לא נראתה על המגרש כמו ההחתמות שעשתה, וכדי לדבר על עלייה היא תצטרך להציג הרבה יותר מהיכולת שראינו ממנה לפני פרוץ המלחמה. בין השחקנים תוכלו למצוא את הקפטן המנוסה משה אסולין, שי בוזנח, אבי מלכה, גיל חדד, פיראס עוואד ששב לשורות הקבוצה, בני נתן שהגיע כחיזוק, אליאור משלי אחת ההחתמות המשמעותית שדימונה עשתה.

רגע לפני שהליגה נעצרה דימונה הייתה במקום ה-7 בטבלה עם 6 נקודות. את המחזור האחרון היא סיימה בתיקו מול קריית מלאכי ובמחזור הבא היא תפגוש את שמשון כפר קאסם ואם היא תהיה חכמה זה אמור להיות משחק קליל עבורה, זכר למפגש מול הפועל לוד.

האם יש צורך במנהל מקצועי בליגה א׳? (צילום: יגאל צריקר)

הפועל לוד

הפועל לוד רשמה בעונה הקודמת עונה היסטורית ועליית ליגה מרשימה מהמחוז השני של ליגה ב׳ דרום א׳, אבל עם פתיחת העונה הסיפור אחר לגמרי. הפועל לוד בנתה קבוצה צעירה ונמרצת עם שחקנים צעירים ומוכשרים, אבל נוכחנו לראות במחזורים הראשונים שהיה חסר לקבוצה עומק וניסיון על מנת להשיג תוצאות.

הקבוצה שינתה את פני הסגל עם עלייה לליגה א׳ והתקשתה לייצר את הכדורגל שהיא ציפתה לייצר. בין השחקנים של הפועל לוד תוכלו למצוא את: אריאל שמחיוף כהן שכבש צמד במחזור האחרון, דניאל אגמי ששיחק בליגה הלאומית, רון יוסף, בנטהו דמאנה ועוד.

נכון לעכשיו הפועל לוד נמצאת מקום אחד לפני אחרון עם 3 הפסדים ותיקו אחד אותו הצליחה להשיג במחזור האחרון מול חולון, במחזור הבא היא תנסה לעלות על דרך המלך מול העולה הטריה מלאכי.

הפועל כפר שלם

בכפר שלם לא השקיעו העונה כמו בשנים עברו, אבל בנו סגל מנצח שבנוי ברובו על שחקנים צעירים ונמרצים לצד מס שחקנים מנוסים שנתונים את הטון על המגרש, ומפתיחת העונה ראינו שקבוצות מתקשות נגדה בעיקר במגרשה הביתי. נכון, היכולת לא נראתה כמו יכולת של קבוצה שרוצה לעלות ליגה וכפר שלם עוד צריכה לשפר ביצועים אבל יש לה עם מה לעבוד.

למרות ההתלבטויות במהלך הקיץ נועם שוהם המשיך לעונה נוספת עם הקבוצה, ובמקרה הזה זהו יתרון עבור כפר שלם ששמרה על חלק מהשלד מהעונה הקודמת. בין הסגל של הכתומים תוכלו למצוא את: איתן אהרון המנוסה עמוד התווך של הקבוצה, עומר שירזי, השוער עדי טבצ׳ניק, טל איילה אחד מהחיזוקים החשובים שהקבוצה עשתה העונה, יואב ליברוס, מולאט גברה ועוד.

הליגה נעצרה כשכפר שלם במקום הראשון בטבלה עם 10 נקודות בקופה, ומושלמת ללא הפסדים כלל כאשר היא רשמה עד 3 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת. במחזור הבא היא תפגוש את הפועל הרצליה של עידן דוד, אחרי שניצחה במחזור הקודם את כפר קאסם.

האם כפר שלם תהיה פקטור משמעותי גם בהמשך הליגה? (צילום: יגאל צריקר)

הפועל מרמורק

אוי מרמורק, ואיזה מסכנים האוהדים בשנתיים האחרונות אף פעם לא שקט במועדון. וגם אחרי פתיחת עונה מדשדשת כשהקבוצה קבורה עמוק בתוך תחתית הטבלה בלי נקודות, עם פרוץ המלחמה המועדון הוציא את כל שחקניו לחל״ת וכעת בכלל לא ברור אם הקבוצה תחזור לפעילות.

מי שהפך להיות מנכ״ל המועדון הוא ישראל אברג׳יל, שעושה ימים כלילות עבור הקבוצה והמועדון כולו ועדין לא ברור אם מרמורק תמשיך את פעילותה העונה ותשחק במחזור הבא ב5/12.

הליגה נעצרה כשמרמורק במקום האחרון בטבלה ללא נקודות כלל עם ארבעה הפסדים, במחזור הבא אם תעלה לשחק היא תפגוש את מכבי עירוני אשדוד.

שמשון כפר קאסם

בשנים האחרונות התרגלנו ששמשון כפר קאסם בונה כל עונה מחדש את אחת הקבוצות הכי חזקות בליגה מבחינת סגל זכר לקבוצה של יובל נעים לפני שתי עונות. אבל בכפר קאסם הבינו מזמן שכסף הוא לא ערובה להצלחה ושהשחקנים שמשקיעים עליהם תקציבים גדולים לא תמיד מניבים תוצאות.

כבר מהקיץ לא היה ברור מה יעלה בגורל הקבוצה, כאשר גם בעונה הקודמת היא נבנתה אחרונה אבל גם הייתה חכמה מאחר וכפר קאסם לא מהירה להחתים שחקנים בתחילת העונה ועשתה חיזוקים תוך כדי תנועה ולבסוף נשארה בליגה.

נכון לעכשיו כפר קאסם נמצאת במקום ה-13 בטבלה עם 2 נקודות בלבד, ואולי במועדון לא מכוונים גבוה אבל אין ספק שמשפחת סרסור ירצו להימנע ממאבקי תחתית ואנחנו סביר להניח נראה שינויים תוך כדי תנועה. עד כה כפר קאסם לא הצליחה לרשום ניצחונות והיא תנסה לעשות זאת מול דימונה במחזור הקרוב.

ירמיהו חולון

בשקט בשקט ובלי הרבה כותרות גדולות ירמיהו חולון הקבוצה הסגולה הצליחה לבנות קבוצה מסקרנת מאוד  וגם לסלול את דרכה למקום השני בטבלה עם אותו מאזן נקודות כמו של הפועל כפר שלם. על הקווים מי שמזוהה עם המועדון מוסא בן חיים, שבעבר שישמש כמנהל מקצועי והשנה חזר לקווים.

בין השחקנים בסגל תוכלו למצוא את סהר ברמי, אדיר רחמים, מוחמד אגבריה, גל ספיר, עידו שרון ובן רוזליו. במחזור הקודם חולון סיימה בתיקו מול הפועל לוד והיא תנסה לשוב למסלול הניצחונות מול מכבי יבנה.

שמשון ת״א

בינתיים מפתיחת העונה גם שמשון ת״א היא אחת הקבוצות המפתיעות, כאשר סביב המועדון עלו רצונות לא רשמיים להתמודד על עליית ליגה. שמשון ונורדיה הן הקבוצות היחידות שלפני פרוץ המלחמה עוד הספיקו לשחק את המחזור החמישי, ותוך כדי תנועה אחרי חמישה מחזורים הקבוצה במקום השלישי עם 8 נקודות בקופה.

בסגל של שמשון ת״א תוכלו למצוא את דור חברון, אביתר מזרחי, יובל חליבה, ירין מוגרבי, עומר הלוי שהוא חלק בלתי נפרד מהמועדון, רוי צעירי ועוד. מרבית הקבוצה בנויה משחקים צעירים ועד כה זה נראה מבטיח.

בית״ר נורדיה

הקבוצה מהבירה עשתה היסטוריה לאחר שהצליחה לעלות מהפלייאוף בעונה הקודמת, ולא רק שעלתה מהפלייאוף היא הצליחה לעשות עונה מהסרטים וגם את ליגה א׳ היא פתחה ברגל ימין עם אהוד כחילה על הקווים.

בנורדיה שמרו על השלד מהעונה הקודמת בעיקר עם השחקנים הצעירים והמוכשרים לצד חיזוקים שישדרגו את הקבוצה בליגה א׳ ואין לנו ספק שנורדיה הולכת להיות אחת מהקבוצות היותר מסקרנות בליגה, ומסוג הקבוצות שלא יעשו חיים קלים לאף אחת. ראינו את זה כבר בפתיחת העונה.

נורדיה הספיקו להשלים חמישה מחזורים יחד עם שמשון ת״א, והיא נמצאת נכון לעכשיו במקום הרביעי בטבלה עם 8 נקודות עם הפסד בודד אחד, שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

האם אהוד כחילה יוביל את בית״ר נורדיה לעונה מוצלחת בליגה א׳?

הפועל ״אדומים״ אשדוד

הקבוצה ששב אלינו מהליגה הלאומית עם הרבה סימני שאלה בתחילת העונה, אבל שוב עם הרבה יומרות לעלות ליגה בחזרה. אחרי סכסוך מתמשך בין האוהדים להנהלה הבעיות נפתרו, האוהדים חזרו ליציע ודוד רביבו המשיך לקבל קרדיט על הקווים תוך מס׳ סיכומים והבנות של האוהדים וההנהלה.

אשדוד בנתה קבוצה איכותית מאוד ואומנם פתיחת העונה לא הייתה כמצופה, אבל בכל זאת הקבוצה האדומה  מעיר הנמל הצליחה להתברג במקום החמישי בטבלה עם 8 נקודות והכל עוד פתוח.

בין השחקנים בסגל תוכלו לראות את ליאור חדיאן אחד מהשוערים הטובים בליגה בשער, ישראל ראש הבלם המנוסה, יצחק אספה, יהב אפריאט שחקן עם עבר בליגה הלאומית, בנצי מושל ששיחק במ.ס אשדוד, איתי אלקסלסי ועוד.

באדומים אשדוד מכוונים גבוה והקהל עשה סולחה עם ההנהלה (צילום: יגאל צריקר)

מכבי יבנה

בכל עונה מחדש מכבי יבנה מייצרת הרבה עניין ובעיקר שיח על איך יבנה בונה את אחת מהקבוצות הטובות בליגה, אבל לא מצליחה להשיג את המטרות שלה כאשר יש רצון גדול בכל עונה מחדש להתמודד על עליית ליגה, אבל ביבנה רצונות לחוד ותוצאות לחוד.

השנה ביבנה ערכו מס׳ שינויים והבינו שמה שהיה קודם כבר לא עובד, דורון ממן שהציל את כסייפה בשנתיים האחרונות עבר לאמן את הקבוצה וביבנה רוצים לעשות עונה טובה ולהוות פקטור משמעותי בליגה.

הליגה נעצרה כשיבנה במקום ה-6 בטבלה עם 7 נקודות בקופה ובמחזור הבא יבנה תפגוש לאחד המשחקים המסקרנים של המחזור את חולון.

מכבי עירוני אשדוד

גם אשדוד זו אחת מהקבוצות שערכה שינויים, ולקבוצה מעיר הנמל עם הקהל המסור יש רצון להגיע כמה שיותר גבוה בטבלה העונה. עם פרוץ המלחמה השחקנים יצאו לחל״ת ואשדוד תצטרך לשוב לפעילות ולהכין את עצמה לקראת המשך הליגה.

על הקווים של הקבוצה אלי כהן, כאשר בסגל הקבוצה תוכלו למצוא את רותם דהאן השוער, יאן בנבניסטי, דניאל אלמליח, תום עידה, עמית שפירא ועוד.

המחזור האחרון הסתיים בהפסד צורם של אשדוד בדרבי האשדודי, ובמחזור הבא היא תנסה את מזלה מול מרמורק או שאולי תזכה בניצחון טכני?

עירוני מודיעין

הקבוצה שעשתה עונה איכותית מאוד אשתקד, הגיעה לעונה הזאת עם הרבה יומרות להגיע לצמרת. כמנהל מקצועי המשיך בקבוצה שי מאור, ומי שנקרא לדגל על הקווים הוא ארז בנודיס שעשה דברים יפים בשנים האחרונות עם הפועל הרצליה.

בסגל של עירוני מודיעין ניתן למצוא שחקנים כמו: אביהו עזר, השוער ליאור פזטל שהגיע בעקבות בנודיס, הבלם פיליפ חאיכ, גיא אמסלם, תומר בנבנישתי, הבלם בן אלגרבלי, מישל חורי ועוד.

במודיעין יש הרבה ציפיות מהעונה הקרובה, ולפני שנעצרה הליגה מודיעין נמצאת במקום ה-9 עם 6 נקודות בקופה. במחזור הבא היא תפגוש את הפועל בקעת הירדן.

הפועל הרצליה

הפועל הרצליה הספיקה לשחק בשנתיים האחרונות בשני המחוזות גם בדרום וגם בצפון, ובשתיהם ראינו קבוצה איכותית מאוד שמסתכלת לכל יריבה בלבן של העינים ולא עושה חיים קלים לליגה. סוד הקסם של הרצליה היה ארז בנודיס מאמן הקבוצה, אבל גם הסגל הצעיר והרעב. ואחת החוזקות של הפועל הרצליה זה שהקבוצה יודעת לשמור על הסגל שלה.

מי שקיבל את המושכות העונה הוא שחקן העבר של המועדון עידן דוד, שלראשונה קיבל את ההזדמנות לאמן בוגרים זאת אחרי ששימש כעוזרו של בנודיס. ובהפועל הרצליה בנו קבוצה איכותית מאוד שצפויה להיות אחת הקבוצות הטובות בליגה העונה.

רגע לפני פרוץ המלחמה הפועל הרצליה נעצרה במקום ה-10 עם חמש נקודות בקופה, ובמחזור הבא היא תנסה לרשום ניצחון על כפר שלם החזקה.

הפועל הרצליה, ארז בנודיס עזב ועידן דוד קיבל את המושכות. לצידו איתי אברג׳יל מאמן השוערים ועוזר מאמן

מכבי שעריים

אין ספק שלמכבי שעריים יש הרבה מזל, הקבוצה כבר ירדה לליגה ב׳ בסיום משחקי המבחן בעונה הקודמת והצליחה לשרוד בליגה על חשבונה של עירוני כסייפה שנעלמה מהפה הספורטיבית. שעריים שמרה על חלק מהשחקנים בעונה הקודמת ובסגל הקבוצה תוכלו למצוא את: יוסי סלליך, דודי אלון השוער, אליעזר יוסף,דניאל קוניצקי,תום מדהלה ועוד.

שעריים נעצרה במקום ה-11 עם 5 נקודות בקופה ובמחזור הבא היא תפגוש את הפועל אדומים אשדוד.

הפועל בקעת הירדן 

בכל עונה מחדש הפועל בקעת הירדן זוכה בתואר ״הקבוצה המפתיעה של הליגה״, זאת לאור העובדה שבלי תקציבים גדולים או שמות מפוצצים הקבוצה מצליחה להימנע ממאבקי תחתית ואף נושקת לפלייאוף. לבקעת הירדן יש קסם שאי אפשר לקחת לה ואין ספק שהיא קבוצה מעניינת שלא עושה חיים קלים לליגה.

עבור בקעת הירדן פתיחת העונה לא הייתה מרשימה במיוחד, והיא נמצאת במקום ה-14 עם נקודות אחת בלבד בקופה, ואכן היא מעניין לראות איך בקעת הירדן תראה העונה. במחזור הבא היא תפגוש את עירוני מודיעין.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן