קבלו אותה: ליגה א׳ דרום לעונת 23/24

ליגה א׳ דרום היא אחת מהליגות המסקרנות ביותר בליגות הנמוכות. עונת 22/23 הסתיימה, ועונת 23/24 כבר בפתח, אז אחרי שנפרדנו ממס׳ קבוצות, הצטרפו לליגה קבוצות נוספות. דימונה מתככנת להעמיד תקציב גדול, בית״ר נורדיה שבה לליגה אחרי עונה אחת בלבד, מלאכי תצטרף לליגה עם הקהל הצבעוני שלה וכפר שלם תנסה להתמודד על עלייה גם בעונה הבאה

קבלו אותה: ליגה א׳ דרום לעונת 23/24

[adrotate group="4"]

עונת 22/23 הייתה לאחת העונות המסקרנות בליגה א׳ דרום, ובסיומה נפרדנו ממכבי הרצליה שעלתה לליגה הלאומית, וממכבי שעריים, בני אילת ובית״ר ת״א שירדו לליגה ב׳. במקומן הצטרפו לליגה הפועל ״אדומים״ שירדה מהלאומית, והפועל לוד, מכבי קריית מלאכי ובית״ר נורדיה שהבטיחו עלייה.

בניגוד לעונה הקודמת יש קבוצות שכבר התחילו לעבוד, וכאלה שרוצות לנוח מעט אחרי העונה הנוכחית ויתחיל לבצע החתמות בקרוב. כשמעל כולן עננת הרפורמה הצפויה בליגות הנמוכות של הגבלת תקציב שחקנים ל750 אלף ש״ח בלבד ובאישור חריג למיליון, ומשחקי פלייאוף תחתון.

הפועל כפר שלם:

גם העונה הפועל כפר שלם נבנתה במטרה לעלות ליגה, זאת אחרי שפספסה את העלייה בעונה שעברה אבל גם העונה זה לא צלח. כפר שלם חזתה במכבי הרצליה עולה מהמקום הראשון והחליטה לנסות את מזלה מהפלייאוף, היא עברה את מ.ס דימונה, הפועל הרצליה, כפר כנא והגיעה עד לישורת האחרונה במשחקי המבחן מול הפועל נוף הגליל שלבסוף ניצחה.

כפר שלם תשחק בליגה א׳ דרום לעונה נוספת וככל הנראה היא תבנה גם בעונה הבאה קבוצה לעליית ליגה, לא ברור אם שוהם ימשיך על הקווים אבל בכפר ישמרו על חלק מהשלד מהעונה הנוכחית והיא שוב צפויה להיות פקטור משמעותי בצמרת.

הפועל ״אדומים״ אשדוד:

ב30/4/21 עם שער בלתי נשכח של אוהד אדלשטיין בדקה ה-96, הפועל ״אדומים״ אשדוד עלתה לליגה הלאומית. מאז עברו הרבה מים בנהר האשדודי, הקבוצה הצליחה להחזיק רק שתי עונות בלבד בליגה השניה, הבעלים עזב והקבוצה לא הצליחה להחזיק את הראש מעל המים, אשדוד רשמה עונה מאכזבת ושקעה בתחתית ולבסוף ירדה ליגה.

קבוצת האוהדים פתחה את העונה בתקציב קטן ועם מינוס של 12 נקודות בעקבות אי סדרים כספיים. סיכוייה של אשדוד להישאר היו קלושים והקבוצה החליטה להתאחד עם בית"ר אשדוד ונכנסה לפירוק, מה שהוביל להורדת 12 הנקודות. בעונה הקודמת היו מספר תקריות אחרות סביב הקבוצה שהובילו לכישלון שלה. עדין לא ברור איך אשדוד תראה בעונה הבאה, מה שבטוח הדרבי האשדודי חוזר לליגה א׳.

מכבי יבנה:

אם נשאל את אוהדי מכבי יבנה הם יגדירו את העונה האחרונה ככישלון. במועדון שמרו על השלד מהעונה הקודמת, החתימו שחקנים מובילים מליגה א׳ והעמידו תקציב ראוי לעליית ליגה. אך משהו לא עבד העונה ביבנה, והיא לא הצליחה להוות פקטור משמעותי במאבקי העלייה לליגה הלאומית והצליחה להשיג פלייאוף בלבד שגם הוא לא היה מוצלח ויבנה תשחק גם בעונה הבאה בליגה א׳ דרום.

במועדון ינסו להפיק לקחים מהעונה הנוכחית, ומדברים על פרידה מהמאמן יוסי זוזוט שהוביל את הקבוצה על הקווים בארבע שנים האחרונות. כידוע, יבנה נתמכת ע״י העירייה שתרצה בשנת בחירות לקרב את האוהדים בחזרה וסביר להניח גם בעונה הבאה יבנה תבנה קבוצה איכותית, אם היא תצליח או לא ימים יגידו.

הפועל הרצליה:

הפועל הרצליה הגיעה בעונה האחרונה למחוז הדרומי ורשמה עונה מרשימה מאוד. לאורך כל הסיבוב הראשון היא הובילה את טבלת הליגה, ובסופו של דבר הצליחה להשיג פלייאוף בתקציב שקול תוך קידום שחקנים צעירים. מי שהוביל את הקבוצה על הקווים בשתי העונות האחרונות ארז בנודיס, שעבר לאתגר הבא שלו בדמותה של עירוני מודיעין והרצליה תחפש מחליף ראוי כאשר שמו של דוד מרטן עלה כאופציה.

גם בעונה הבאה הפועל הרצליה תשמור על השלד שלה, לצד שחקנים צעירים ותבנה בתקציב שקול בניהול נכון. הרצליה הוכיחה שהיא מסוג הקבוצות שיכולות להתמודד בצמרת גם מבלי השקעה כספית גדולה והיא צפויה להיות קבוצה מסקרנת גם בעונה הבאה.

מ.ס דימונה:

מ.ס דימונה סימה לעצמה  העונה מטרה לעלות ליגה, אבל בסופו של דבר הצליחה להסתפק בפלייאוף בו שרדה משחק אחד בלבד. דימונה עוד לא הפיקה לקחים מהעונה הקודמת, וכבר החלה בהכנות לקראת העונה הבאה כאשר נראה שבדימונה מתכוונים ללכת על כל הקופה ומתכוונים להעמיד תקציב גדול יותר מהעונה הקודמת.

לשם כך, החתימו בדימונה את ניר קלינגר כמנהל מקצועי ושמעון ביטון שב לקווים והשניים מנהלים שיחות עם לא מעט שחקנים מובילים ומתכננים להתמודד חזק על עלייה לליגה הלאומית. נראה שבשנת בחירות ראש העיר רוצה לקרב אליו את הרחוב הספורטיבי בחזרה, לא ברור מה יעלה בגורלה של דימונה בעונה הבאה, בעיקר אם הרפורמה תצא לפועל. כמו כן, כבר נוכחנו לדעת שכסף הוא לא ערובה להצלחה, דימונה של העונה הבאה תהיה או סקנדל או פסטיבל.

הפועל בקעת הירדן:

בקעת הירדן סיימה את העונה הנוכחית עם התואר הפתעת העונה, תחת חנן אזולאי שהביא לבקעה את כל פילוסופיית המשחק מרובת השנים שלו. בקעת הירדן היא קבוצת ליגה א׳ טיפוסית, וכל עונה מחדש היא אחת מהקבוצות שהכי קשה לנצח בליגה. הבקעה מסוג הקבוצות שלא נבנתו עם מטרות גדולות מלבד להישאר בליגה, וכל מקום שהקבוצה תסיים בטבלה היוא הישג אדיר מבחינתה.

גם בעונה הבאה בקעת הירדן צפוי להיראות כמו העונה הנוכחית, ואין ספק שהיא תהיה אחת מהקבוצות שתקשה על שאר הליגה, מאחר והיא לא משחקת עם לחץ להשגת מטרות הצמרת. ככל הנראה אזולאי ימשיך לעונה נוספת והבקעה תשמור על חלק מהשלד מהעונה הקודמת.

הפועל מרמורק:

במהלך העונה הנוכחית הנהלת הפועל מרמורק הגיעה להחלטה אטסרטגית בעקבות המצב הכלכלי של הקבוצה, ושחררה את מרבית הסגל והמשיכה את הליגה כשברובה היא בנויה על שחקנים צעירים. דוד מרטן עזב, וויקטור גניש האיש למשימות מיוחדות הגיע, ובתקציב זעום ועם הרבה שחקנים חסרי ניסיון הקבוצה כמעט השיגה פלייאוף.

ברחובות תמיד יש עננה באוויר של איחוד בין מרמורק לשעריים, אך זה רחוק מלקרות ואחרי ששערים נפרדה מליגה א׳, מרמורק היא הנציגה היחידה שנותרה בליגה מהעיר רחובות. ככל הנראה גם בעונה הבאה מרמורק תיבנה בתקציב זעום תוך קידום שחקנים צעירים, גניש יוביל את הקבוצה גם בעונה הבאה על הקווים ויהיה מעניין לראות איזה מרמורק תראה ואיזה כדורגל היא תציג.

שמשון ת״א:

לפני שתי עונות שמשון ת״א עלתה לליגה א׳ ובמועדון התנהלו בצורה שקולה כדי לתקוע יתד בליגה. העונה הנוכחית לא הייתה מרשימה במיוחד שמשון ת״א הייתה עוד קבוצה בליגה אבל לא היו מטרות גדולות ושמשון השיג את המטרות שלה.

אחרי שהקבוצה נפרדה מצביקה לוי הגיע חיים סירוטקין, שמשון ת״א נמנעה ממאבקי תחתית והלכה לים מוקדם מהרגיל. ככל הנראה גם בעונה הבאה שמשון ת״א תנסה להשיג את אותן מטרות וקודם כל תרצה להבטיח את מקומה לעונה נוספת בליגה.

עירוני כסייפה:

כסייפה הייתה לאחת מהפתעות העונה בליגה, ולמרות הבעיות הכלכליות הקבוצה עשתה עונה ענקית, התרחקה ממאבקי התחתית והצליחה להבטיח הישארות  מוקדמת למרות שבתחילת העונה סומנה כיורדת הבטוחה. אחרי שהקבוצה סיימה את העונה במועדון החליטו להפקים לקחים מהעונה הקודמת ולא להתחיל לבנות את הקבוצה עד שלא יסיימו לשלם את כל החובות מהעונה האחרונה.

כסייפה תסיים לטפל בכל הבעיות מהעונה שחלפה ואז תתפנה לבנייה לעונת 23/24, במועדון סימנו מס׳ מאמנים כמאמנים פוטנציאלים להוביל את הקבוצה ואנחנו תבשר על תהליך הבנייה שלה תוך כדי תנועה. כסייפה תנסה גם בעונה הבאה להגיע כמה שיותר גבוה בטבלה.

ירמיהו חולון:

מאז עזיבתו של רונן קנפו והיומרות שהיו סביב הקבוצה בשנים האחרונות, חולון הורידה פרופיל משמעותית והעבירה עוד עונה בליגה א׳ דרום תוך הימנעות ממאבקי תחתית. הקבוצה נבנתה בתקציב קטן עם מס׳ שחקנים צעירים לצידם כמה שחקנים מנוסים בליגה א׳ ולבסוף זה עבד והקבוצה הצליחה להבטיחה הישארות, לא בעונה גדולה ולא בכדורגל גדול אבל לפחות חולון לא הייתה חלק ממאבקי ההישארות. ככל הנראה גם בעונה הבאה אנחנו נראה את אותן מטרות ואת אותה חולון עם מס׳ שינויים בסגל.

עירוני מודיעין:

מודיעין זו אחת הקבוצות המסודרות בליגה א׳ דרום. בעונה הקודמת היא הבטיחה עלייה מליגה ב׳ לליגה א׳ ובעונה הנוכחית היא רצתה לתקוע יתד וללמוד את הליגה מקרוב. מודיעין הבטיחה הישארות בליגה מוקדם מהרגיל ובמועדון התפנו להכנות לקראת העונה הבאה.

שי מאור ימשיך להוביל את הקבוצה כמנהל מקצועי, ומי שנקרא לקווים הוא המאמן המנוסה ארז בנודיס, ויש תחושה שעם בנייה נכונה והתקציב שהקבוצה מקבלת עירוני מודיעין יכולה להיות פקטור משמעותי בליגה בעונה הבאה.

שמשון כפר קאסם:

בכל עונה מחדש שמשון כפר קאסם בנתה קבוצות חזקות והשקיעה תקציבים גדולים, אבל לבסוף בעטה בדלי. בעונה הנוכחית נראה שהפיקו לקחים בכפר קאסם, והיא הייתה לקבוצה האחרונה שהחלה להיבנות בליגה כשהיו לא מעט סימני שאלה מסביבה.

בתחילת העונה כפר קאסם סומנה כיורדת הבטוחה, אבל תוך כדי תנועה היא החתימה מס׳ שחקנים מובילים והצליחה להישאר בליגה. עדין לא ברור איך תראה שמשון כפר קאסם בעונה הבאה והאם משפחת סרסור תעמיד תקציב כדי לבנות קבוצה חזקה או ששמשון כפר קאסם תבוא להעביר עוד עונה. אנחנו נמשיך לעקוב.

עירוני אשדוד:

זו הייתה אחת העונות העונות הכושלות בתולדות המועדון עירוני אשדוד. הקבוצה נבנתה במטרה להתמודד בצמרת ולבסוף רשמה עונות חלשה מאוד, משהו פשוט לא עבד שם, ובנס עירוני אשדוד לא נקלעה למאבקי תחתית. שחקני הקבוצה מעידים כי טרם קיבלו את כל המשכורות של העונה נוכחית ובמועדון יצטרכו להסדיר את התשלומים מול השחקנים ויתחילו לבנות את הקבוצה לקראת העונה הבאה תוך הפקת לקחים מהעונה הנוכחית. מה שבטוח בעירוני אשדוד יצטרכו להתכונן גם לדרבי האשדודי המוכר והאהוב שיחזור בעונה הבאה.

מכבי קריית מלאכי:

אחרי שמונה שנים שמכבי קריית מלאכי ניסתה להעפיל לליגה א׳ , הגיעה לבאר ולא הצליחה לשתות ממנה העונה זה קרה ומלאכי תשחק בעונה הבאה בליגה א׳ דרום. הכתומים רשמו עונה מרשימה מאוד בליגה ב׳ והשנה אלת המזל הייתה לצידם, לצד סגל איכותי וצוות נהדר שהוביל את הקבוצה.

מי שהעלה את הקבוצה לליגה א׳ הוא הסמל והמאמן יואל סויסה, לצידו עוזר המאמן אבי בוגלה והשניים ימשיכו גם בליגה א׳. המטרה הראשונית של הקבוצה היא קודם כל לתקוע יתד בליגה א׳, ולצד תוספת מעניינת ורוח חדשה של מועדון שחוזר לליגה א׳ דרום, אנחנו מקבלים לליגה את אחד הקהלים המעניינים והצבעוניים בליגות הנמוכות.

הפועל לוד:

הפועל לוד בעונה הקודמת עברה לשחק במחוז ליגה ב׳ דרום א׳ ורשמה שם את אחת העונות המרשימות בתולדות המועדון. בלוד שמו למטרה לעלות ליגה ועשו הכל כדי להשיג את המטרה, לבסוף המשימה הושלמה ולוד העפילה לליגה א דרום.

אין ספק שקבוצה כמו לוד מוסיפה הרבה צבע לליגה יחד עם משפחת רגב, מגרש ברמה של ליגה לאומית וקהל מסור. לוד תביא איתה רוח חדשה לליגה א׳ דרום וצפויה להיות קבוצה חזקה מאוד. במועדון בוחנים בימים אלה מועמדים לעמדת המאמן ויהיה מעניין לראות איך לוד תראה בעונה הבאה.

בית״ר נורדיה:

לפני שתי עונות בית״ר נורדיה ירדה לליגה ב׳ ירידה מאכזבת בעונה של ארבע יורדות, אבל במועדון לא איבדו תקווה והחליטו לנסות לשוב לליגה א׳ תוך עונה אחת בלבד. לאורך כל העונה הנוכחית נורדיה נשפה בעורפה של מלאכי שעלתה מהמקום הראשון, אבל המסע של נורדיה היה לא פחות מרשים משל יריבתה לצמרת.

נורדיה רשמה פלייאוף מושלם, ובסופו הצליחה להעפיל לליגה א׳ דרום אחרי ניצחון על מכבי שעריים במשחקי המבחן. מי שהוביל את הקבוצה להצלחה הוא הסמל הבית״ר אהוד כחילה, תוך שמירה על הזהות של המועדון, חיבור לקהל ושיתוף שחקנים צעירים ומקומיים. בית״ר נורדיה היא קבוצה מיוחדת בנוף של הליגות הנמוכות ותוספת מעניינת לליגה א׳ דרום. כחילה ימשיך גם בעונה הבאה על הקווים תוך שמירה על השלד הנוכחי וכמה חיזוקים שישדרגו את הקבוצה בליגה א׳ ויעזרו לה לתקוע יתד.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן