האם מ.ס דימונה היא קבלן ביצוע הקולות של ראש העיר?

מ.ס דימונה בשנים האחרונות השקיעה תקציבי עתק בליגה א׳, זאת במטרה להעפיל לליגה הלאומית, אבל לא הצליחה להגשים את המטרה. ואחרי העונה הנוכחית בה נכנסה לפלייאוף ברגע האחרון, בדימונה כבר הנחיתו את ניר קלינגר לעונה הבאה ובדרך לא מעט שחקנים בעלויות מטורפות. הלקחים ככל הנראה לא הופקו, ונראה כי ראש העיר מסמן את יום הבחירות והשיקול הפוליטי גובר על הכל. האם כסא ראש העיר מתנדנד? והאם זה תקין שראש העיר והפולטיקה המקומית מעורבים בתוך הספורט?

האם מ.ס דימונה היא קבלן ביצוע הקולות של ראש העיר?

[adrotate group="4"]

בכל עונה מחדש מועדון הכדורגל מ.ס דימונה עולה על הגריל, אם נתייחס לעונות האחרונות של הקבוצה הנתונים המוצגים ברשת העמותות באתר גייד סטאר מראים כי הקבוצה הקציבה בשנים הללו תקציבים גדולים ביחס לליגה, תקציבים שמועדונים אחרים רק היו חולמים עליהם. דימונה מתוקצבת בתקציב שנתי ולא לפי עונת כדורגל, למשל תוכלו לראות את הנתונים המוצגים ברשם העמותות בשנת 2021. הנתונים מהעונה הנוכחית עדין לא מפורסמים ונציגם בהמשך.

נתונים מאתר גייד סטאר

כזכור, דימונה מתוקצבת ע״י כספי ציבור, לצד תרומות נוספות שהיא מקבלת מספונסרים. ולאורך כל השנים מעבר לעלייה מליגה ב׳ לליגה א׳, שגם בעונה הזאת הקבוצה עשתה חריגה גדולה מהתקציב והנהלת הקבוצה שילמה מחיר כבד ופוטרה. לא ראינו ממ.ס דימונה, לא דרך, לא הגשמת מטרות, לא עלייה לליגה הלאומית ולא טיפוח שחקנים צעירים או זהות מקומית. אם כך, מדוע קבוצה שמייצגת עיר מהפרייפריה משקיעה תקציבים גדולים מכספי הציבור, ומדוע התקציבים לא מיועדים לפיתוחים וקידומים מקומיים

גם בעונה הקודמת אותו פזמון חוזר, תקציב גדול, מאמן שהגיע מרחוק ושוב שכירי חרב בחוזים גדולים, ובכל זאת דימונה הציגה קבוצה אנמית, שהאשימה את המגרשים, השופטים וגם את חוסר המזל שלה ובגדול את כולם מלבד את עצמה. בסוף, דימונה אפילו לא הצליחה להיות פקטור משמעותי במאבק העלייה ובקושי השיגה פלייאוף, אליו נכנסה ברגע האחרון והודחה אחרי משחק אחד בלבד

ושוב אין דרך, ורק שאיפות של ראש העיר שרוצה להוביל את הקבוצה לליגה הלאומית ולנסות לקרב אליו מחדש את הרחוב הספורטיבי הדימונאי, שאיבד אמון בקבוצה שמזמן כבר לא מחוברת לקהל, שאין בה זהות מקומית ושגם לא מגיעה לתוצאות. אותו רחוב ספורטיבי מעיד שהוא גם איבד אמון בראש העיר וככל הנראה יום הדין קרב. אבל האם ראש העיר יוצא בקמפיין אישי כדי למשוך קולות דרך מ.ס דימונה וזאת על חשבון כספי הציבור?

בכדורגל אוהבים להגיד ״בעל המאה הוא בעל הדעה״, אבל בני ביטון כאמור הוא לא אלונה ברקת ולא יעקב שחר, והתקציבים שמיועדים לקבוצה לא יוצאים מכיסו הפרטי, לכן לא ברור למה בדיוק לא עוצרים לרגע להפקת לקחים לפני שרצים לעוד עונה של זריקת כספים לאוויר. ולא ברור למה ראש העיר מקבל מחמאות על תמיכה בספורט, אם בסוף אין עתיד ותוצאות להשקעה מכספי הציבור. 

עוד לא הסתיימה העונה הקודמת, ובדימונה כבר רצו להתכונן להעונה הבאה כי באוקטובר יש בחירות. הנחיתו את ניר קלינגר שסביר להניח הגיע בחוזה ענק, וככל הנראה קלינר לא רצה מאמן דעתן שמחפש להוביל קבוצה לבדו, והשיב לשורות הקבוצה את שמעון ביטון, שלא אימן בשום קבוצה בשנתיים האחרונות כדי שקילנגר יהיה מקבל ההחלטות הבלעדי. כמו כן, צפויים לנחות בדימונה ארסנל של שחקנים סביר להניח בחוזים גדולים.

ואני רק תזכורת, בעונת 17/18 אחרי שדימונה עלתה לליגה א׳ היא השקיעה את התקציב הכי גדול בליגה, החתימה שחקנים מובילים שלא היו מחוברים בשום צורה לקבוצה והחוזים הגדולים יצרו אגו בחדר ההלבשה כך העידו שחקנים. באותה עונה דימונה ירדה לליגה ב׳ ועדין אף אחד לא הפיק לקחים.

אגב, לא ברור מי מנהל את מ.ס דימונה. שחקנים מעידים כי קלינגר מנהל מו״מ כספי מולם, למרות הרגישות של נושא כספי הציבור. אם כך פני הדברים, לא ברור מדוע מנהל מקצועי שאינו בתפקיד רשמי בעמותה שמנהלת את הקבוצה מנהל מו״מ כספי מול שחקנים ולא בעלי תפקידים.

 

בני ביטון ראש עיריית דימונה בזמן החתמת המאמן הקודם רומן זולו. האם זה תקין שראש העיר והפולטיקה המקומית מעורבים בתוך הספורט? (צילום: באדיבות המועדון)

כמו כן, עוד לפני שביטון חתם מה שקרה רק היום באופן רשמי, שחקנים העידו כי גם הוא ניהל מו״מ יחד עם קלינגר מולם. בנוסף, עוד מהעונה הקודמת גורמים העידו כי רועי אמנו מנכ״ל רשות הספורט בדימונה שותף להחלטות מקצועיות וכלכליות בעמותה, זאת למרות שגם הוא לא חלק מהתפקידים בעמותה. אם כך ע״י מי מנוהלת מ.ס דימונה? והיכן משרד הפנים שלא מפקח על כספים והפעילות של העמותה??

בצד המקצועי, לא ברור מדוע בליגה השלישית בישראל צריך מנהל מקצועי, ובדימונה כבר נכחו לדעת עונה אחרי עונה שכסף הוא לא ערובה להצלחה. אם כך לא עדיף שילך לפעילות קהילתית מקומית או לעזרה לנזקקים? או שמאז שראש העיר החליט לקרוא לדימונה הפריפריאלית ״בירת הנגב המזרחי״, יש לה עודף כסף שאין לה מה לעשות איתו ולכן היא משקיעה בכדורגל.

בעוד כשבועיים צפויה להתכנס ישיבה בהתאחדות לכדורגל ובה הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף. כך שכל קבוצות הליגות הנמוכות יוגבלו ל750 אלף ש״ח תקציב ובאישור חריג למיליון. אנחנו נמשיך לעקוב אחרי השחקנים שמ.ס דימונה צפויה להחתים ואחרי כלל הקבוצות, ויש שחקנים שסביר להניח לא יגיעו בחוזים נמוכים. אם כך, לא ברור איך דימונה שמתכננת להעמיד תקציב גדול יותר מהעונה הקודמת כדי לעלות ללאומית תתמודד עם הרפורמה החדשה, ואם הרפורמה תכנס לתוקף למה צריך מנהל מקצועי?

לסיכום, לא מעט אנשים מהרחוב הספורטיבי בדימונה כבר נטשו את היציעים, ובעונה הנוכחית הקבוצה שיחקה מול ראש העיר ופמלייתו ומול אוהדים בודדים שעדין מגיעים. מרבית האוהדים מחו על כך שאין זהות מקומית בקבוצה שאין המשכיות ותוצאות ואין דרך.

נראה כי ראש העיר מסמן את יום הבחירות והשיקול הפוליטי גובר על הכל. האם מ.ס דימונה היא קבלן ביצוע הקולות של ראש העיר? האם כיסא ראש העיר מתנדנד? והאם ההשקעה הגדולה היא שתביא הצלחה למרות שבעבר זה לא קרה? ימים יגידו!

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן