קרדיט: מכבי הרצליה הייתה עסוקה בלחגוג עלייה (צילום: אלכס בוך)

האם מכבי הרצליה שמרה על ספורטיביות מול מכבי שעריים?

ביום שישי האחרון מאבקי התחתית בליגה א׳ דרום הגיעו לשיאם, כאשר מכבי שעריים ובני אילת התחרו בשני משחקים שונים על הזכות ללכת למבחנים. למרות ההצהרות של מכבי הרצליה ״אנחנו באים לנצח כל משחק״, הקבוצה רשמה הפסד מול מכבי שעריים החלשה מה שגרם לאילת לרדת ליגה. בעיר הדרומית זעמו על התוצאה, האם מכבי הרצליה שיחקה ספורטיבי?

קרדיט: מכבי הרצליה הייתה עסוקה בלחגוג עלייה (צילום: אלכס בוך)

האם מכבי הרצליה שמרה על ספורטיביות מול מכבי שעריים?

[adrotate group="4"]

אחרי עונת כדורגל מרשימה מאוד, מכבי הרצליה רשמה ההעפלה לליגה הלאומית והבטיחה את מקומה בליגה השנייה אחרי חמש שנות היעדרות.

לאורך כל העונה הנוכחית מכבי הרצליה רשמה הפסד בודד אחד בלבד במשחק מול מכבי יבנה, והקבוצה של אלעד בראון הייתה כמעט בלתי מנוצחת לא ע״י קובצות צמרת ובטח לא ע״י קבוצות תחתית. אז איך יכול להיות שבשישי האחרון במשחק שמכריע את זהות היורדות, מכבי הרצליה רשמה הפסד מול מכבי שעריים, שהיא אחת מהקבוצות הכי חלשות בליגה? האם זוהי האופוריה בעקבות העלייה? או שמכבי הרצליה שכחה לשמור על ספורטיביות?

ביום שישי האחרון שוחקו שני משחקים חשובים במסגרת משחקי התחתית בליגה א׳ דרום. מכבי הרצליה פגשה את מכבי שעריים ובמקביל בני אילת אירחה את ירמיהו חולון. התרחיש הוא כזה, שעריים ואילת מתחרות על המקום שממנו הולכים למבחנים כששתיהן עם אותו מאזן נקודות, שעריים מעל הקו האדום אילת מתחת. לאורך כל העונה הנוכחית שעריים הציגה יכולת חלשה מאוד, ובעיקר התפרקות מנטלית תוך כדי תנועה. מנגד, אחרי עונה חלשה מאוד השחקנים הצעירים באילת חלמו להשאיר את הקבוצה בליגה.

בהרצליה הצהירו לאורך כל השבוע ״אנחנו מכבי הרצליה ובאים לנצח בכל משחק״, אך על כר הדשא ראינו שמכבי הרצליה היא לכאורה קבוצה לא ספורטיבית, מאחר והקבוצה רשמה הפסד למכבי שעריים ואומנם הגיע למגרש אבל הציגה יכולת חלשה מאוד על כר הדשא. לא ברור אם זה כתוצאה מהאופריה אחרי שהקבוצה הבטיחה עלייה או שבהרצליה שכחו מהי ספורטיביות.

בתחילת השבוע, ההתאחדות לכדורגל שיגרה מכתב ובו דרשה מכלל המועדונים בכל הליגות לעלות עם ההרכבים הכי חזקים שלהם על המגרש, ובכל זאת שחקנים כמו דייגו ניקולאייבסקי ויאיר שפונגין לא לקחו חלק ביריבות , עודד בירו נכנס כמחליף. בסופו של דבר שער של אדיר חליפה הכריע את המשחק, ומכבי שעריים החלשה שנמצאת בעונת בלהות הצליחה לנצח את הרצליה החזקה שכמעט ולא רשמה הפסדים העונה.

הניצחון של שעריים עורר את זעמם של אנשי באילת ובצדק, הקבוצה נשרה בזכות הניצחון של שעריים לליגה ב׳ והרי  לכאורה לא הגיוני שדווקא במחזור ה-30 שעריים תתחפש לקבוצת כדורגל ותיזכר לשחק, וזאת אחרי שהיא בקושי הצליחה לרשום ניצחונות העונה היא פתאום מצליחה לנצח את הקבוצה החזקה מהרצליה?

לסיכום: הכדורגל בישראל זועק לשמיים בעיקר בליגות הנמוכות, והרצליה הוכיחה במחזור האחרון שהיא לכאורה קבוצה לא ספורטיבית וזאת למרות כל ההצהרות על ניצחון. מס׳ שחקנים חשובים לא לקחו חלק ביריבות מול שעריים למרות הבקשה של ההתאחדות ולמרות החשיבות של המשחק, ובהרצליה הסבירו בתירוצים שרצו לתת לשחקנים לנוח למרות שנגמרה כבר העונה.

ואנחנו רק שאלה, אם הרצליה לא הייתה מבטיחה עלייה והייתה צריכה להתמודד בפלייאוף היא עדין הייתה עולה ללא ההרכב הכי חזק שלה? כנראה שלא. באילת לא ישכחו להרצליה את המשחק מול שעריים לעוד שנים רבות, ודווקא בשעה קשה כזאת שהכדורגל זועק לשמיים, הרצליה ושאר הקבוצות יצטרכו ללמוד מהי ספורטיביות, כי במחזור האחרון לצד עונה גדולה הרצליה אכזבה ולא רק בגלל התוצאה.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן