מי תנצח בגמר המחוזות?

מחר (שישי) מכבי עמישב פתח תקווה תפגוש את בית״ר נורדיה באיצטדיון בלוד במסגרת גמר המחוזות בליגה ב׳. עמישב, מגיעה עונה שנייה ברציפות למעמד, בית״ר נורדיה חולמת לחזור לליגה א׳. מי תנצח? לירן ביטון בניתוח לפני המשחק

מי תנצח בגמר המחוזות?

[adrotate group="4"]

טובי המוחות של הליגות הנמוכות אומרים שדווקא העונה, בניגוד לשנים קודמות יש סיכויים גדולים לקבוצה מליגה ב׳ לעלות מהפלייאוף. כזכור,זה לא קרה הרבה פעמים בעונת 13/14 טבריה הצליחה לעלות לליגה הלאומית מהפלייאוף, גם העונה ראינו עולה מהפלייאוף בית״ר יבנה שתשחק בעונה הבאה בליגה ב׳ על חשבונה של בני לוד.

אבל לפני שהקבוצות ידברו על המאבק במשחקי המבחן מול הקבוצה שתגיע לשם מליגה א׳ (שעריים/ בני אילת), מצפה להן משוכה לא פשוטה בדמות גמר המחוזות של ליגה ב׳. מחר (שישי) 14:30 יפגשו עמישב פתח תקווה ובית״ר נורדיה למשחק ראש בראש, כאשר המנצחת תתקדם עוד שלב במשחקי הפלייאוף כל הדרך במסע העלייה.

מאני טיים ומשחק אחד מכריע, אז מי תנצח בגמר המחוזות?

מכבי עמישב פתח תקווה

הקבוצה הצנועה מליגה ב׳ דרום א׳, שיחקה בפעם האחרונה בליגה א׳ לפני 7 שנים בעונת 15/16, ואין ספק שבעמישב מתגעגעים לליגה השלישית. זו השנה השנייה ברציפות שהקבוצה מגיעה למעמד הזה, כאשר בעונה הקודמת היא הצליחה לעשות דרך ארוכה, לנצח את בית דגן בגמר המחוז של ליגה ב׳ דרום א׳, לעבור את עירוני נתיבות בגמר המחוזות ולהגיע מרחק נגיעה מליגה א׳, אך עמישב רשמה הפסד מאכזב מול כסייפה שהבטיחה את מקומה לעונה נוספת בליגה א׳.

עמישב מגיעה למפגש עתירת ניסיון מהעונה הקודמת, כאשר גם העונה וגם אשתקד מי שהוביל את הקבוצה למעמד הזה הוא אוהד בוזגלו. בשתי הקדנציות של המאמן הוא הגיע במהלך העונה ועשה פלאים עם הקבוצה, שקמה מהתחתית העונה כל הדרך עד למקום השני.

בליגה ב׳ דרום א׳ זה היה די ברור שהפועל לוד ככל הנראה תבטיח את העלייה, כשהפער בין הקבוצות עמד על 6 נקודות. כך שעוד במהלך העונה הסדירה בעמישב התכוננו מנטלית למעמד הזה.

לעמישב יש כמה שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל על כר הדשא לדוגמאת אריאל לנדסמן שבמשחקים האחרונים הציג יכולת נהדרת, עוז ראלי שחקן עתיר ניסיון עם עבר בליגת העל, דניאל מכלוף השוער, שקד יפרח הקפטן, עדן שעשע הגולר ומלך השערים של הקבוצה שכבש 17 שערים בכל המסגרות, ליאור יהודה שכבש 11 שערים בכל המסגרות, אלי ביבאשווילי עם 8 שערים, אור הרשקוביץ הבלם המנוסה ועוד.

בית״ר נורדיה ירושלים

אי שם בעמק הארזים שוכנת לה בית״ר נורדיה, הקבוצה מבירה. כאשר במקביל אליה העונה קבוצה נוספת מהבירה מ.כ ירושלים נבנתה לעלייה. נורדיה עשתה חיל העונה, וזאת אחרי שבעונה הקודמת הקבוצה רשמה ירידת ליגה מאכזבת אחרי ששיחקה בליגה במשך 5 שנים.

בית״ר נורדיה היא קבוצה שונה בנוף של הכדורגל, יש לה אוהדים מסורים שתומכים בקבוצה, מערך שידורים ודיגיטל ובעיקר אג׳נדה מיוחדת. במועדון הביאו העונה שועל וותיק בליגה ב׳, בדמותו של המאמן אהוד כחילה וזה מאמן שיודע להרוג משחקים.

כחילה, העלה בעברו את דימונה מליגה ב׳ לליגה א׳, הוביל את נתיבות לפלייאוף והוא מכיר את הליגה מקרוב. כבר בתחילת העונה המאמן המנוסה סימן מטרה להגיע לנורדיה לפחות לשתי עונות, כאשר העונה הראשונה תהיה עונת בנייה תוך התמודדות על פלייאוף ועלייה ואם זה לא יצלח אז נורדיה תבוא מוכנה יותר עם קבוצה מחוברת לעונה הבאה.

בית״ר נורדיה רשמה עונה סדירה מרשימה במיוחד, כאשר בניגוד למחוז המקביל היא נשפה בעורפה של מלאכי לאורך כל העונה. היא הציגה קבוצה התקפית ואטרקטיבית שיודעת לקחת נקודות בכל מגרש, ואין ספק שהקהל של נורדיה והדחיפה שהוא מעניק לקבוצה זה כוח משמעותי.

לנורדיה יש כמה שחקנים מובילים בסגל נתחיל מהשוער יאיר הדר שהוא אחת הסיבות להצלחת נורדיה ולכך שהיא ספגה מעט, ירין הלל שנמצא בעונה פנטסטית עם 25 שערים בכל המסגרות ואחראי ללא מעט בישולים, דוד אסנקה תגלית העונה של נורדיה עם 18 שערים בכל המסגרות, עומר יעקוב אחד מהשחקנים המצטיינים של העונה עם 26 שערים בכל המסגרות, עוזיאל פרדו ששיחק בעבר במדי בית״ר ירושלים, מאי מזל שעלה ליגה עם דימונה והגיע לפלייאוף אשתקד עם הפועל לוד ועוד.

המאבק בין הקבוצות:

יש שיגידו שיש הרבה דמיון בין שני המאמנים, שניהם באים לקחת נקודות גם על חשבון זה שהקבוצה לא תציג כדורגל יפה. שתי הקבוצות מעולם לא נפגשו והן משחקות בליגות שונות. עמישב פתח תקווה מרבה להתבסס על מתפרצות ונורדיה זו קבוצה מסוכנת שיודעת להתאים את עצמה לכל מגרש, אבל עמישב לא תעשה לאהוד כחילה וחבורתו חיים קלים והיא ללא ספק יריבה עיקשת.

בצד המקצועי, נורדיה מציגה את ההתקפה הטובה ביותר מבחינת כיבושים בשתי המחוזות ולא מעט כלים התקפיים שיכולים לעשות את ההבדל. היא סיימה את העונה הסדירה עם 85 כיבושים, ובפלייאוף כבשה עוד 8 אחרי ניצחונות על בני אשדוד ונתיבות. זאת לעומת עמישב,שכבשה לאורך העונה הסדירה 61 שערים והוסיפה עוד 6 במשחקים הפלייאוף מול המכתש גבעתיים וטירה.

אם נתייחס לחלק ההגנתי, נורדיה ספגה לאורך העונה רק 14 שערים ללא ספיגת שערים במהלך הפלייאוף. עמישב הרבתה לספוג שערים באופן יחסי לליגה, וספגה 31 שערים ועוד שער אחד נוסף בפלייאוף.

ניחוש שלי: זהו משחק נתון אחד שיכריע את זהות הקבוצה שתשחק מול יריבה מליגה א׳ על הזכות לשחק בליגה א׳, כאשר ככל הנראה זו תהיה מכבי שעריים או בני אילת נדע סופית מחר בסיום המחזור האחרון בליגה א׳.

בהתחשב בנתונים של הקבוצות ובסגנון המשחק של כל אחת מהן, אני חושבת שהמשחק יסתיים בניצחון של אהוד כחילה ונורדיה. 

ואני אאחל כמובן בהצלחה לשתי הקבוצות, שיהיה לנו משחק ספורטיבי ושהטובה ביותר תנצח!

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן