כפר שלם שוב פספסה את העלייה, מי אשם במצב של הקבוצה?

הפועל כפר שלם נבנתה במטרה לעלות ליגה,אבל לאורך העונה הנוכחית ולצד ריצה עם קבוצה חזקה כפר שלם עשתה טעויות ואיבדה נקודות קריטיות. ושוב, עונה אחרי עונה הקבוצה מפספסת את העלייה מהמקום הראשון ותצטרך לנסות את מזלה מהפלייאוף. אז מי בעצם אשם במצב של הקבוצה? ואיך יכול להיות שעם סוללה של שחקנים מובילים כפר שלם שוב לא עלתה מהמקום הראשון?

כפר שלם שוב פספסה את העלייה, מי אשם במצב של הקבוצה?

[adrotate group="4"]

הפועל כפר שלם מודל 22/23 נבנתה במטרה לעלות ליגה, וזאת אחרי שבעונה הקודמת היא פספסה את העלייה ברגע האחרון לאחר שהתמודדה מול שמשון כפר קאסם ומכבי יפו שלבסוף חגגה עלייה. במועדון ידעו שהעונה הנוכחית תהיה יותר שוויונית מהקודמת מה שמגדיל את הסיכויים של הקבוצה להעפיל בחזרה לליגה השנייה, אך שוב כפר שלם נכשלה וכעת תצטרך לנסות את מזלה מהפלייאוף.

אז מה בעצם גורם לכפר שלם שוב להיכשל? 

בכפר שלם העמידו תקציב ראוי לליגה, החתימו שחקנים מובילים והביאו את נועם שוהם כדי שיוביל את הקבוצה על הקווים. אבל כבר מפתיחת העונה כפר שלם התקשתה לעמוד בציפיות של עצמה, כשהפועל הרצליה סללה את דרכה לצמרת הטבלה ותוך כדי תנועה גם מכבי הרצליה, ורק למזלה מכבי יבנה שגם נבנתה לעלייה הציגה פתיחת עונה חלשה.

היא פתחה את העונה בתיקו עם עירוני מודיעין שרק עלתה ליגה, במחזור השלישי והרביעי רשמה תוצאות תיקו מול בקעת הירדן והרצליה, פספסה נקודות מול בית״ר ת״א אחרי תיקו חלש, הפסידה למרמורק בסיבוב השני אחרי ששחררה את מרבית השחקנים המובילים שלה, וגם לכסייפה שהייתה בתקופה רעה ללא משכורות ואימונים. אם ננתח את התוצאות של הקבוצה, במקומות שבהם כפר שלם הייתה צריכה לקחת נקודות,היא פישלה ואיזה מזל שיש את שמשון כפר קאסם להתפוצץ עלייה.

זה הרי ידוע שקבוצה שרוצה לעלות ליגה צריכה לעשות זאת דרך הקבוצות הקטנות וכפר שלם לא ידעה לעשות זאת, ומעבר לכך לא היה איזשהו ניצחון מוחץ ומרשים על קבוצה חזקה שנתן תקווה בנוגע לעתיד בכפר.

אם נחזור לעונה הקודמת כפר שלם בנתה את הקבוצה החזקה ביותר בתולדותיה, וגם העונה הקבוצה לא נופלת מהעונה שעברה. ובכל זאת, מפתיחת העונה הוחלפו מעל לעשרה שחקנים בסגל כאשר גורמים מעידים כי חלק מהשחקנים לא הסתדרו עם המאמן נועם שוהם. ולמרות השינויים בסגל, משה עדין לא עבד, כפר שלם לא הצליחה להציג כדורגל אטרקטיבי, לא הרגה משחקים ואף לעיתים הציגה יכולת חלשה מאוד וניצחה בחסד.

ושוב שנה אחרי שנה כפר שלם מסמנת מטרות לעלייה ובסוף מציגה כישלון אחרי כישלון. כי הרי לא יכול להיות שקבוצה עם שחקנים כמו: אליאור משלי, פיליפ מאנה, עומר בוארון, טל איילה, איתי אלקסלסי, פז בן ארי, אופק עובדיה ועוד לא תעלה ליגה מהמקום הראשון. וכידוע לא מספיק שיהיה צוות טוב, כדי שקבוצה תצליח היא צריכה מישהו שינווט את הספינה בהתאם למטרות ויתאים לדנ״א של המועדון.

לצד סוללה של שחקנים מובילים, נראה שהחיבור שלם נועם שוהם עם כפר שלם פשוט לא עבד, ולא ברור איך במועדון לא ראו את זה לאורך העונה. בליגה א׳ ציפו לראות כפר שלם חיה ובועטת יותר, קבוצה התקפית ואטרקטיבית אבל ראינו ממנה דברים אחרים לגמרי. במועדון החליפו לא מעט שחקנים, אבל אף אחד לא חשב לעשות שינוי על הקווים.

על פניו נראה שכפר שלם הייתה צריכה לעשות שינוי בעמדת המאמן לאחר שהיא איבדה נקודות במשחקים קריטים שבסוף השפיעו על העלייה שלה ובזמן שהיא נראתה לא טוב על המגרש למרות שעשתה החתמות מרשימות.ובזמן שקבוצות אחרות הספיקו להחליף כמה מאמנים בכפר שלם המשיכו לתת קרדיט לשוהם לא ברור מדוע.

לא פעם בכפר שלם הצהירו ״אנחנו לא מפטרים מאמנים״, האמרה הזו קצת נוגדת את המטרות של המועדון כי בסופו של דבר הכסף נזרק לפח כשהקבוצה מסמנת מטרות אבל אין קפטן שיוביל את הספינה בצורה שקטה ונכונה. לכפר שלם אומנם אין הרבה קהל, אבל אין ספק שזו קבוצה שמספקת הרבה כותרות ועניין, אבל אם נודה על האמת היא כבר שנתיים כישלון אדיר בהתאם למטרות שהקבוצה סימנה לעצמה, כי כל דבר מלבד עלייה הוא כישלון בטח אחרי העונה הקודמת. נראה שפשוט בכפר שלם לא הפיקו שום לקח אחרי האכזבה אשתקד.

לסיכום: בשקט בשקט הרצליה לקחה את העלייה ואם כפר שלם רוצה לעלות ליגה דרך הפלייאוף ולמרות העובדה שהיא לא משחקת טוב, כפר שלם תהיה חייבת לעשות שינוי בעמדת המאמן. היא עשתה שינויים וזה לא עבד, החליפה שחקנים וזה לא עבד, ואולי שינוי בעמדת המאמן יוביל את הקבוצה לעלייה. לראייה, האדומים אשדוד רצו יחד עם יובל נעים כשהדברים פחות עבדו עשו שינוי בעמדת המאמן ונתנו את המושכות ליאיר אזולאי, ולבסוף האדומים אשדוד עלתה ליגה. בכפר לא לומדים מטעויות, ועכשיו רגע לפני המאני טיים והלחץ של משחקי הפלייאוף, זה הזמן של כפר שלם להבין מה נכון עבורם. לעמוד במטרות או לשמור אמונים למאמן?.

Subscribe
Notify of
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments

כתב מתוסכל בלי הרבה מושג

1
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן