המומנטום של מכבי שעריים: סוף מר או הישארות בליגה?

ארבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, שעריים נמצאת במקום שממנו הולכים למבחנים ונמצאת בסכנת ירידה ממשית כשהיא נקודה אחת מעל הקו האדום. מה המצפה לה במחזורים הקרובים? ומה הסיכויים שלה להישאר בליגה? הכל בכתבה שלפניכם!

המומנטום של מכבי שעריים: סוף מר או הישארות בליגה?

[adrotate group="4"]

מכבי שעריים במשך בשנים הייתה לאחת הקבוצות המסקרנות ביותר בליגה א׳ דרום. לצד ניסונות לבנות קבוצות חזקות, היריבות העירונית עם הפועל מרמורק, קהל גדול ותומך הגיעה דעיכה וכישלון בעונות האחרונות.

בעונה הנוכחית מכבי שעריים פשוט התרסקה, היו ציפיות לבנות קבוצה איכותית שתהווה פקטור משמעותי בליגה, אך ציפיות לחוד ותוצאות לחוד. מכבי שעריים עשתה את כל הטעויות האפשרויות לאורך העונה, הן בבחירת שחקנים והן בבחירות מאמנים וכן חרב הירידה על הצוואר שלה, ואין ספק שאם מועדון כמו שעריים ירד ליגה זה יהיה כואב.

נותרו לקבוצה ארבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, ומצפים לה משחקים קשים עם קבוצות חזקות מאוד. כשהיא נמצאת במקום ה-14 בטבלה עם 22 נקודות, מקום שממנו הולכים למבחנים. מתחתיה בני אילת בהפרש של נקודה אחת בלבד כך שמכבי שעריים נמצאת על קו התפר שבין מבחנים לירידה.

אז מה בעצם הוביל את שעריים למקום שבו היא נמצאת עכשיו?

מי שמוביל את שעריים הוא היו״ר מני סויסה, שעושה רבות למען הקבוצה. אך לאורך השנים אם נודה על האמת סויסה כשל בהחלטותיו בנוגע לבחירת מאמנים ושחקנים בקבוצה. מאמנים לא התאימו למועדון, סוכנים דחפו לשעריים כמו מיני שחקנים שלא שידרגו את הקבוצה והייתה במועדון טיילת גדולה מאוד.

ההחלטה הטובה ביותר שמני עשה היא להחתים את ארז בלפר, כי ארז הוא איש של כדורגל והוא מאמן מצוין רק חבל שההחלטה הגיעה מאוחר מדי. כדי שבלפר ינסה לעשות את המיטב עם הקבוצה, צריך לתת לו את המושכות לבד. בשעריים מתעקשים להמשיך ולרוץ עם רון קופרלי כעוזר, לא ברור מדוע מאחר ואין לו שום ניסיון בכדורגל כך שזה לא מהווה ערך מוסף עבור הקבוצה.

קופרלי מייעץ למני סויסה, ויכול להיות שהוא גם אחראי להחלטות כושלות במועדון. בעבר הוא ומני סויסה העלו את מכבי שעריים לפלייאוף ומאז זוכרים לו חסד, אך מצד שני מחלקת הנוער של שעריים לא מתרוממת מספיק, ואותה מוביל רון קופרלי והוא צריך לזוז הצידה כדי לא לגמור את הקבוצה הבוגרת שגם ככה מרוסקת.

במצב הקיים ולקראת מפגשים לא פשוטים שעריים צריכה להסתכל רק על עצמה, ולא צריכות לעניין אותה קבוצות אחרות. רק ששעריים תהיה חייבת להציג יכולת קצר יותר טובה ממה שראינו מול שמשון ת״א כי על כר הדשא הייתה קבוצה חלשה מאוד שלא מתאימה לליגה א׳.

מה שמעיד על החולשה היא בחירת שחקנים לא נכונה לא רק העונה אלא לאורך כל החמש שנים האחרונות, אם נודה על האמת נמאס לשמוע על שחקנים שכבר עבר זמנם ובכל זאת הסוכנים שלהם מתעקשים לחבר אותם לקבוצות, הם לא תרמו לשעריים כלום מלבד להוביל אותה לירידה.

המפגשים הבאים של מכבי שעריים:

במחזור הקרוב מכבי שעריים תפגוש את מ.ס דימונה של רומן זולו, וכידוע דימונה בחוץ יותר טובה מבבית וזה כבר סיכון גדול. דימונה חייבת לנצח כי דימונה רוצה פלייאוף ועבור דימונה הוא עדין לא מובטח כי בקעת הירדן נושפת בעורפה, ואם דימונה תביך את עצמה ולא תעלה לפלייאוף בהשקעה של מיליונים זאת תהיה שערורייה. דימונה תחסר כמה שחקנים ובכל זאת תבוא לקחת נקודות.

מחזור לאחר מכן, שעריים תצא למשחק חוץ קשה מול הפועל כפר שלם שעדין חולמת לעלות ליגה, ולמרות שככל הנראה זה לא יקרה עבורה מהמקום הראשון, במועדון עדין חושבים ככה והם יבואו בגישה כזאת למשחק להילחם. כפר שלם הרבה יותר חזקה משעריים ובמשחק ביתי יהיה קשה לנצח אותה.

עירוני אשדוד הקבוצה המביכה של הליגה, ואף יש תיעוד שאוהד אמר ״הלוואי שנוכל לעזור לאחים שלנו בשערים״ , כשכל העיניים של הליגה עליהם הם מתרכזים בשעריים במקום להתרכז בעצמם, הם עסוקים בקובצות אחרות במקום להפגין ספורטיבית כדי שאולי יתייחסו אליהם בליגה בצורה אחרת. כתם ה0-8 עוד קיים מהעונה הקודמת ועירוני אשדוד עדין לא הבטיחה הישארות.

ואז מחזור נעילת העונה הסדירה, שעריים פוגשת את הקבוצה החזקה בליגה ממכבי הרצליה, שאולי עד אז כבר תבטיח עלייה. אבל הרצליה תבוא להילחם כי יש אינטריגות בין המועדונים וזה דבר ידוע, שהאנשים במכבי הרצליה לא אוהבים את אנשי שעריים והרצליה תרצה לנעול את העונה עם ניצחון.

לסיכום: התסריט הטוב ביותר שאנחנו יכולים לקוות שיקרה למכבי שעריים, היא שהקבוצה תלך למבחנים ולא תרד ליגה כי להבטיח הישארות יהיה מאוד קשה לקבוצה. מכבי שעריים ליבי איתכם הפכתם למועדון מיותר בליגה א׳ אחרי ימים טובים מהעבר. הקבוצה הולכת ונעלמת וכך גם הקהל שלה, כשכעת עולות לליגה א׳ קבוצות כמו קריית מלאכי, הפועל לוד ואולי גם נורדיה. וזה סיפור עצוב על סיום מר של הקבוצה מרחובות.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן