קרדיט: בימים היפים כשהיציע עוד היה מלא (צילום: באדיבות עמוד הפייסבוק של אוהדי הפועל אשקלון)

ההתרסקות הגדולה של הפועל אשקלון

עליות הליגה ברצף, שכירי החרב שחלפו במועדון, ההתנתקות מהעירייה והיעדר תמיכות, חילופי הבעלים וההתרסקות הגדולה בליגות הנמוכות. מועדון הכדורגל הפועל אשקלון, שעד לפני חמש שנים שיחק בליגת העל נשר לליגה החמישית בישראל ועכשיו נותרו רק זיכרונות

קרדיט: בימים היפים כשהיציע עוד היה מלא (צילום: באדיבות עמוד הפייסבוק של אוהדי הפועל אשקלון)

ההתרסקות הגדולה של הפועל אשקלון

[adrotate group="4"]

13/5/18 שעת ערב באיצטדיון סלה, הפועל אשקלון אירחה את מכבי פתח תקווה למשחק שנעל את העונה הסדירה בליגת העל, הרבה אוהדים לא היו במגרש מהסיבה הפשוטה שהמשחק נרשם לפרוטקול בלבד. הפועל אשקלון כבר ירדה לליגה הלאומית.

הפועל אשקלון הוקמה ב-1955, ועשתה דרך מהליגות הנמוכות עד לליגת העל. הקבוצה עלתה על המפה הספורטיבית בעונת 1997/98, כשעלתה לראשונה לליגה הבכירה בישראל (אז הליגה הלאומית). היא חזרה אל הבמה המרכזית ב-2014, לאחר שהצליחה לעלות בזכות המאמן יובל נעים שתי ליגות ברציפות עד לליגה הראשונה. במועדון ניסו ליצור קבוצה לגיטימית לליגת העל, אך אשקלון שרדה שם רק שתי עונות בלבד. אחרי עונת 17/18 הפועל אשקלון החלה להתדרדר משמעותית.

מאז עברו הרבה מים בנהר, הפועל אשקלון שיחקה בליגת המשנה יום שישי שעה 15:00, ותוך כדי תנועה גם הרחוב הספורטיבי שכל כך אפיין את העיר הלך והצטצמצם, והיציע האשקלוני באיצטדיון ״סלה״ האגדי הלך והתרוקן. ימי הזוהר המיתולוגים נותרו מאחור וכל מה שנשאר כעת זה הרבה אוהדים מאוכזבים ובעיקר זיכרונות.

הקבוצה מאשקלון שעוד לפני מספר עונות שיחקה בליגת העל מוצאת את עצמה כעת בליגה האחרונה בישראל. אריק אינשטיין שר ״הפועל שוב הפסידה, ואיזה מסכנים האוהדים שאוכלים להם ת'לב״ הוא התכוון בכלל לאוהדי הפועל ת״א, אבל יממה אחרי שהפועל אשקלון נשרה באופן רשמי לליגה ג׳ השיר הזה לגמרי מדבר על אוהדי אשקלון.

אז איך הכל קרה? הקבוצה בליגת העל נקלעה לחובות , דבר אשר הביא מינוי מפרק בדמותו של עו"ד ליאור דגן, כאשר בתקופתו מונה רובי רגב לנהל את הקבוצה, ומוטי איווניר למאמן אך מינוס הנקודות לא הטיב עם הקבוצה והיא נשרה בתוך עונה לליגה א', תוך כדי שבבית המשפט מתנהל מאבק משפטי על הקבוצה.

ואז החלה מלחמה על הקבוצה כשנותרו מסביב מס׳ אנשים שעוד אכפת להם מהמועדון. מצד אחד דרור אלמלם בחסות העירייה רוצה את הקבוצה ומציע סכום כספי מכובד, מצד שני שניר נפתלי ושותפו יאיר דניאל, אביו של שחקן הקבוצה דאז רפאל דה סוזה. מצד אחד העירייה תומכת בדרור, מאידך המפרק תומך בשניר נפתלי ושותפו. כל אדם שנמצא יום בכדורגל מבין שללכת נגד רשות מקומית הכתובת על הקיר והיא ״כישלון״.

תוך כדי תנועה רובי רגב לא הצליח להציל את המצב, שניר נפתלי ויאיר דניאל לקחו את הקבוצה וניסו לבצע בה ניסיונות החייאה, אך הם התקשו להחזיק את הקבוצה מבחינה כלכלית לבדם. אשקלון שיחקה בליגה א׳ ושוב נכשלה והתקשתה להחזיק מעל המים והסכסוך בין העירייה לבין הרוכשים הביא את הקבוצה לירידה לליגה ב' דבר שנראה אז כשיא השפל עבור המועדון.

לאחר מכן, שניר נפתלי נותר לבד במערכה, כשאף אחד מלבדו לא תומך כלכלית בקבוצה, האוהדים איבדו עניין וכל מה שנשאר זה רק שם. במהלך העונה הנוכחית נפתלי ניסה להציל את הקבוצה מירידה נוספת, אך נזכר לחזק את הקבוצה כשכבר היה מאוחר מדי וניסיונות ההחייאה לא צלחו.

ואז הגיע ה21/3/23 ככל הנראה יום שלא ישכח לדורות ברחוב הספורטיבי בעיר אשקלון, הפועל אשקלון המיתולוגית צנחה לליגה ג', הליגה החמישית בישראל.

הפועל אשקלון שידעה ימים יפים בכדורגל הישראלי, צנחה לליגה החמישית בישראל ושם תפגוש את יריבותיה העירוניות הפועל ״שמשון״ אשקלון שהוקמה העונה ע״י אנשי אשקלון שמנהלת עמותת אוהדים ואת מכבי אשקלון שמשחקת באותה ליגה.

שלושת קבוצות הכדורגל של העיר ישחקו בעונה הבאה בליגה ג', כאשר שמשון אשקלון מתמודדת על עלייה לליגה ב׳. דרבי לא יהיה חסר וראש העיר הנוכחי של אשקלון מתמודד לראשות העיר שוב. הכיצד יסביר את הכישלון של הכדורגל המקומי וחוסר התמיכות הכלכליות? ומי יודע, יש כאלו שיגידו שהכדורגל בכלל שייך לאוהדים, תראו את הפועל ירושלים, הפועל פתח תקווה ומכבי ״קביליו״ יפו.

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן