טור דעה: שקר הסוכן

בעונות האחרונות נחשפנו לתופעה מכוערת ובה סוכני שחקנים נכנסים לתפקידים של מנהלים או יועצים מקצועיים בקבוצות בליגה א׳. מרבית הקבוצות שבהן זה קרה קרסות ונכשלו. האם הסוכן רוצה את טובת הקבוצה או טובת העמלה? לירן ביטון בטור דעה

טור דעה: שקר הסוכן

[adrotate group="4"]

אני תמיד מספרת לכולם שהסיבה העיקרית שאני מסקרת את הליגות הנמוכות, היא שיש בהן עדין רומנטיקה שמזכירה לנו את הכדורגל הישן והטוב. המגרשים, האווירה המשפחתית, האוהדים שמחוברים לקבוצות והרבה לב ונשמה. ובכל זאת, בשנים האחרונות הליגות האלו התפתחו משמעותית, שחקנים מליגת העל מגיעים לסיים קריירה בליגת האותיות, התקציבים גבוהים ויש מאבקי עלייה והישרדות מסקרנים.

בעונת הקורונה שפגעה משמעותית בכדורגל הישראלי ובליגות הנמוכות בפרט, קמה צעקה גדולה שהגיע הזמן לקחת את הליגות הנמוכות ברצינות ולהתייחס אליהן כליגות מקצועניות, בדגש על ליגה א׳. אבל איך אפשר להתייחס לליגה הזאת כליגה מקצוענית אם דברים בסיסיים במועדונים מסויימים מתנהלים בצורה חובבנית?

בעונות האחרונות אנו שומעים על תופעה מכוערת שסוכני שחקנים דוחפים את עצמם לתפקיד של ניהול או ייעוץ מקצועי בקבוצות כדורגל בעיקר בליגה א'. מעבר לאלו שמשמשים בתפקידים מקצועיים, יש סוכנים שהופכים ל״יועצים מהצד״ ודוחפים למועדונים את כל הבא ליד, ושחקנים בינוניים בחוזים גבוהים. זה לא סוד שמבלי להתרכז במועדון כזה או אחר אותן קבוצות לבסוף התרסקו.

נכון, זהו שוק חופשי וסוכן יכול לתמחר שחקן ועמלות לפי שעולה לרוחו, ואותם מועדונים יחליטו האם לשלם על כך או לא. אך התופעה של סוכן שמשמש כיועץ מקצועי באופן גלוי היא מכוערת ובזויה והיא בעיניי הרס לכדורגל.

הרי אותו סוכן דואג לטובת הכיס של עצמו או לטובת הקבוצה? כי אם סוכן יצטרך כיועץ מקצועי לבחור בין שני שחקנים שמשחקים באותה עמדה, מן הסתם שהוא יעדיף לקדם את השחקנים שחתומים אצלו וגם ירוויח על הדרך עמלה.

לאור התפתחות התופעה, אני מפנה אצבע מאשימה למועדונים עצמם! סוכן הוא בעל מקצוע שמתפרנס מעמלות, הוא יעשה הכל כדי להרוויח כמו כל איש מכירות טוב, ואם נפתחת לו דלת להיות קרוב לצלחת של המועדון כיועץ מקצועי. מי יגיד לזה לא?

אם מועדונים רוצים שיתייחסו אליהם ברצינות ושיקחו את ליגה א׳ כליגה מקצוענית, זה מתחיל מהשורש הניהולי. קבוצה מוצלחת זו לא רק קבוצה שמביאה תוצאות על המגרש, זו קבוצה שמתנהלת בצורה נכונה, החל מניהול תקציבי ועד בחירת שחקנים ואנשי צוות, שיש לה מוסר תשלומים ודרך.

סוכנים כיועצים מקצועיים זוהי תופעה שככל הנראה ההשלכות שלה יביאו לפירוק של מועדונים, וראינו את זה כבר קורה העונה.

האם זה דבר בריא או עוד קומבינה מבית הכדורגל הישראלי? התוצאות של מוערבות של סוכנים מעידות על כך! ובעיניי שהכתב יהיה כתב, הסוכן יהיה סוכן ומנהל מקצועי יהיה מי שקיבל את ההכשרה לכך.

Subscribe
Notify of
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments

אני יודע שהמאמן של אשדוד הוא גם סוכן, מי עוד?

1
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן