מסכמים סיבוב בליגה א׳ דרום

הסיבוב הראשון הסתיים בליגה א׳ דרום, ואין ספק שבשלב הזה של העונה יש לנו כבר תמונת מצב של הקבוצות. רגע לפני שיתחיל הסיבוב השני, זה הזמן לסכם את הסיבוב שהיה לנו ולבחור את הקבוצות השחקנים והמאמנים המצטיינים ועל הדרך גם את המאכזבים

מסכמים סיבוב בליגה א׳ דרום

[adrotate group="4"]

מאמן הסיבוב (ארז בנודיס מאמן הפועל הרצליה)

האיש שעומד מאחורי הפועל הרצליה, והוכיח לכולם בסיבוב הראשון שכדורגל משחקים עם הרבה לב ונשמה! בצניעות האופיינית לבנודיס, הוא העמיד קבוצה ראויה שרובה הייתה בנויה על השלד מהעונה הקודמת וגרם לה לדבר חזק על המגרש. בנודיס הביא את פילוסופיית המשחק הידועה שלו לליגה א׳ דרום, והצליח להוביל את הפועל הרצליה כל הדרך עד למקום הראשון בטבלה, תוך כדי שהיא משחקת כדורגל אטרקטיבי וחיובי ועל הדרך הוא לא שוכח לטפח שחקנים צעירים.

בנודיס שוב מוכיח לנו שכסף גדול לא קונה הצלחה ושאפשר להוביל קבוצה לצמרת גם בתקציבים שקולים. אם הפועל הרצליה תמשיך באותה מגמה בסיבוב השני היא תתמודד חזק על עליית ליגה. כמו כן, חשוב לציין את הצוות הנהדר שעובד לצידו של בנודיס, חלוצה לשעבר של הקבוצה עידן דוד, שפרש מכדורגל ועבר לשמש כעוזרו של בנודיס וגם מאמן השוערים איתי אברג׳יל שעושה עבודות נהדרת עם ליאור פזטל שוער הקבוצה.

הצוות המקצועי שמוביל את הרצליה איתי אברג׳יל, עידן דוד וארז בנודיס (צילום: באדיבות הפועל הרצליה)

מגיע גם שאפו ענק לאלעד בראון, שלקח בשתי ידיים את מכבי הרצליה והוביל אותה עד למקום השני בטבלה כשהיא משחקת כדורגל התקפי ואיכותי וצוברת נקודות בקצב טוב, כשנכון לעכשיו בסיום הסיבוב הראשון היא אחת המועמדות המובהקות לעליית ליגה.

קבוצת הסיבוב (הפועל הרצליה)

העונה קיבלנו לשורותינו בליגה א׳ דרום את הפועל הרצליה, שבעונה החולפת שיחקה במחוז הצפוני ועשתה עונה טובה ואיכותית מאוד. היו לא מעט סימני שאלה איך הרצליה תשתלב בליגה א׳ דרום, אבל היא הוכיחה לנו שבתום סיבוב הראשון היא הקבוצה הטובה ביותר בליגה , ואם הסיבוב השני שלה יראה כמו הראשון יש לנו עולה בטוחה. הפועל הרצליה סוגרת את הסיבוב הראשון עם 34 נקודות בקופה, פער של שתי נקודות ממכבי הרצליה שבמקום השני. בתום 15 משחקים הרצליה רשמה עשרה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו והפסד אחד בודד בלבד.

שחקן הסיבוב (עידו אקסברד מכבי הרצליה)

החלוץ עידו אקסברד כבר לא צעיר (35), אבל הוא רק משתבח עם השנים ומוכיח שהוא שחקן מחוייב שיודע לספק מספרים ולעזור לכל קבוצה שהוא נמצא בה. בתום הסיבוב הראשון במדי מכבי הרצליה הוא סוגר 16 שערים בכל המסגרות, ואחראי על לא מעט נקודות חשובות שהובילו את קבוצתו כל הדרך עד למקום השני. אקסברד שיחק בעבר בליגות הגבוהות, ומאז הירידה לליגות הנמוכות הוא אחד החלוצים המבוקשים בליגה והשנה הוא שוב מוכיח כמה כדורגל יש לו ברגלים.

עידו אקסברד , שחקן הסיבוב הראשון של אתר דריבל (צילום: באדיבות מכבי הרצליה)

הפתעת הסיבוב (בקעת הירדן)

זו לא הפעם הראשונה שבקעת הירדן מפתיעה אותנו בליגה א׳ דרום, ואפשר להגיד עליה שהיא קבוצת ליגה א׳ טיפוסית. ללא שמות גדולים, ללא תקציב גדול או מטרות לעליית ליגה אבל עם הרבה לב ונשמה, בבקעת הירדן באים להנות מכדורגל וזו קבוצה שלא עושה חיים קלים באף משחקים ומסתכלת לכל יריבה בלבן של העיניים. היא מסיימת את הסיבוב הראשון במקום השישי והמכובד עם 23 נקודות.

תפנית הסיבוב (עירוני כסייפה)

במהלך הקיץ האחרון לא היה ברור מה יעלה בגורלה של עירוני כסייפה, וזאת אחרי שהקבוצה הבטיחה את מקומה לעונה נוספת ורשמה אשתקד הישארות הירואית. במהלך הקיץ ללא תקציב היא הצליחה להחתים מס׳ שחקנים ולנסות לבנות קבוצה שתשתלב בליגה, דורון ממן החליט להישאר ולקחת את האתגר לעונה נוספת. כסייפה התחילה את תהליך הבנייה שלה מאוחר וכך גם את פתיחת האימונים מה שהוביל לפתיחת עונה לא טובה.

ובכל זאת, דורון ממן משתמש בכלים הקיימים כדי לנסות להוביל את הקבוצה להישארות בליגה כשהיא מסיימת את הסיבוב הראשון במקום ה-12 בטבלה עם 13 נקודות כשהיא חולפת על מכבי שעריים ושמשון כפר קאסם, קבוצות שבעונה הקודמת לא היו בחלק התחתון של הטבלה. לכסייפה יש עוד הרבה עבודה, אבל אם היא תעלה הילוך נוסף היא ככל הנראה תבטיח את מקומה לעונה נוספת.

התקפת הסיבוב (מכבי הרצליה)

החבורה של אלעד בראון סוגרת את הסיבוב הראשון עם 38 כיבושים ובפער משמעותי משאר הקבוצות בליגה. מכבי הרצליה מוכיחה בסיום הסיבוב הראשון שיש לה את ההתקפה הטובה ביותר בליגה, וזה גם מה שמאפשר לה לצבור נקודות בקצב טוב ולחורר רשתות כאשר מי שמוביל את התקפת הקבוצה הוא גם שחקן הסיבוב עידו אקסברד שאחראי על 15 שערי ליגה של הקבוצה. ההתקפה האיכותית של הרצליה יכולה להיות ההיתרון הנהדר שיוביל אותה ישירות בסיום העונה לליגה הלאומית.

הגנת הסיבוב (הפועל הרצליה)

הפועל הרצליה מסיימת את הסיבוב הראשון ומוכיחה שיש לה את ההגנה הטובה ביותר, ככה כשיש לה על הקווים שוער לשעבר. הרצליה ספגה לאורך הסיבוב הראשון 7 שערים בלבד, כאשר מי שרושם סיבוב ראשון נהדר הוא שוערה ליאור פזטל שלקח לאורך הסיבוב הראשון הצלות בטוחות והציג יכולת נפלאה בין קורות השער. הרצליה ממעטת לספוג שערים וזו אחת האיכויות שלה העונה כל הדרך עד לליגה הלאומית.

הפועל הרצליה, הגנת הקבוצה ושוערה ליאור פלזנטל מציגים את ההגנה הטובה של הסיבוב (צילום: הפועל הרצליה)

תגלית הסיבוב (ינאי דוד בני אילת)

בליגת העל במדי מכבי חיפה משחק דין דוד, ובליגה א׳ יש לנו את ינאי דוד. השחקן לקח על עצמו אתגר לא פשוט וירד לשחק בקבוצה הדרומית אילת. הוא משחק בקבוצה צעירה חסרת אמצים כלכליים שצפויה להיאבק על חייה בליגה. על אף זאת, דוד נמצא במקום השלישי של כובשי השערים עם 8 כיבושים, ואיך אמרנו עליו בתחילת העונה? האס של בני אילת.
שחקן הכנף מציג כדורגל איכותי ומוכיח שכדי להתקדם הוא צריך לדבר חזק על המגרש והוא עשה את זה יפה מאוד במהלך הסיבוב הראשון. כעת מס׳ קבוצות כבר מחזרות אחריו וסביר להניח שלקראת תום חלון העברות נראה אותו בקבוצה אחרת , אולי אפילו מהליגה הלאומית. אם נודה על האמת ללא ינאי דוד אילת כבר מזמן יורדת בטוחה.

 

טעון שיפור (מ.ס דימונה)

במהלך הקיץ מ.ס דימונה הצהירה על עליית ליגה, ולשם כך העמידה סוללה של שחקנים מהבכירים והיקרים בליגה לצד תקציב גדול משמעותית ביחס לשאר הקבוצות. אפשר לומר שבניגוד למאמנים קודמים שהגיעו לדימונה אחר הכסף הגדול, רומן זולו בא לעבוד וקשה והוא בנה קבוצה טובה. אך בכל זאת, בדימונה אין חדש תחת השמש ולא לומדים משנים קודמות ונראה שהבעיות שם הן הרבה מעבר לכדורגל על המגרש.

בליגה א׳ דרום ציפו ממ.ס דימונה לדרוס את הליגה, בטח בעונה חלשה ביחס לעונה הקודמת ובינתיים בדימונה צופים מהצד בקבוצות עם תקציבים נמוכים משל דימונה עושות חיל העונה. כל מה שאנחנו רואים מדימונה היא קבוצת תיקו טיפוסית, שביתה הוא כבר לא ממש מבצרה כמו בעבר, קבוצה ללא מחץ שחייבת לשפר את הכושר הגופני שלה. למזלה היא מסיימת את הסיבוב הראשון במקום החמישי ויש לה עוד הרבה עבודה אם היר וצה לנסות ולהמשיך לדבר על עלייה.

מצפה עוד הרבה עבודה לרומן זולו ולקבוצתו מ.ס דימונה (צילום: יח״צ)

אכזבת הסיבוב (שמשון כפר קאסם)

כולנו עוד זוכרים את שמשון כפר קאסם מהעונה הקודמת, שהחתימה סוללה של כוכבים ביחס לליגות הנמוכות , הביאה את המאמן אולי הטוב ביותר שהיה בליגה יובל נעים והתמודדה על עלייה. ובכל זאת לא הצליחה להעפיל לליגה הלאומית. השנה בניגוד לשנים קודמת החליטו בכפר קאסם שלא להשתגע ולפזר כספים, והבינו ששמות גדולים לא תמיד מביאים הצלחה.

אין ספק שההחלטה הזאת פגעה משמעותית בקבוצה, שפתח את העונה מאוחר התבססה בעיקר על שחקנים צעירים כשהיא סוגרת את הסיבוב הראשון במקום האחרון בטבלה ושקועה עמוק בתחתית עם יכול מאכזבת מאוד. בכפר קאסם ככל הנראה הבינו שככה אי אפשר להמשיך והחתימו מס׳ פליטים מהפועל מרמורק, אם הקבוצה רוצה להישאר בליגה היא תהיה חייבת להתחזק לקראת הסיבוב השני, לשפר את היכולת ולהתחיל לצבור נקודות.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן