מי מרשה לעצמו לבצע עבירה לכאורה על תקנון ההתאחדות?

שערוריה בליגות הנמוכות. השחקן אלעד בן דוד שפתח את העונה במ.כ שדרות, עבר הבוקר בפורטל ההתאחדות למ.כ ירושלים זאת לטענת סוכנו גיא וייס, למרות שלא חתם בקבוצה. במהלך היום השחקן שב בפורטל למ.כ שדרות, זאת לכאורה בניגוד לתקנון ההתאחדות שאומר שיש להמתין שלושים יום. אם כך, כיצד נעשה הדבר כאשר השחקן טוען שלא חתם? ומדוע נעלם כל תיעוד ביצוע פעולות רישום של השחקן בפורטל ההתאחדות?

מי מרשה לעצמו לבצע עבירה לכאורה על תקנון ההתאחדות?

[adrotate group="4"]

היום (ראשון) ובמהלך פגרת המונדיאל, השוער אלעד בן דוד , שפתח את העונה בשורות מ.כ שדרות עבר בפורטל ההתאחדות לכדורגל לקבוצת הכדורגל מ.כ ירושלים מליגה ב׳ דרום ב׳. אך סיפור החתימה והשחקן עצמו הוא לא מה שייצר עניין.

ע״פ מקורות שהגיעו לאתר ״דריבל״, אכן נעשו מגעים של השחקן מול הקבוצה הירושלמית ונסגרו הדברים מול קבוצת האם שלו אל מול הקבוצה שאליה הוא יעבור. אך ברגע האחרון ההעברה התבטלה מסיבות שאינן מקצועיות, אך בכל זאת השחקן עבר לקבוצה בפורטל ההתאחדות.

כידוע,כדי ששחקן יעבור לקבוצה אחרת בפורטל ההתאחדות נדרשת חתימת שני מורשי חתימה קבוצה קולטת, חתימת שני מורשי חתימת קבוצה מעבירה וכמובן חתימת השחקן.

אתר ״דריבל״ שחשף את העברת השחקן ופרסם את חתימתו, שוחח עם סוכנו גיא וייס שציין כי זוהי טעות , שירושלים העבירה את השחקן ללא ידיעתו וכי ההעברה תתוקן והוא ישאר בשדרות. אם אכן כך הדברים והשחקן לא חתם, איך יכול להיות שהשחקן אכן עבר בפורטל ההתאחדות ללא חתימתו ומי אחראי לכך?

מאוחר יותר באותו יום, השחקן שוב חזר בפורטל ההתאחדות לקבוצה הקודמת שלו מ.כ שדרות וזאת בניגוד לתקנון ההתאחדות לכדורגל שאומר כי יש להמתין 30 יום עד למעבר לקבוצה אחרת, ובכל זאת השחקן שב למ.כ שדרות בפורטל ההתאחדות.

בנוסף לכך, לאחר בדיקה מעמיקה ובאופן הזוי, נעלם כל תיעוד ביצוע פעולות רישום של השחקן בפורטל ההתאחדות , השאלות/העברות/שחרורים עבור השחקן הנ"ל גם תחת מ.כ ירושלים וגם תחת מ.כ שדרות.

הופנתה שאילתא בנושא לגיא גולדפרב אחראי הליגות הנמוכות בהתאחדות והתגובה שקיבלנו על כך היא: ״השחקן ושתי הקבוצות פנו כמעט מיד עם סגירת ההעברה וביקשו לבטלה.הם שלחו הצהרות לבקשה לביטול הטופס.ההעברה בוטלה בהסכמה״

עוד הוסיף ואמר: ״שחקן טען שלא אישר את ההעברה. למרות שיש חתימה אלקטרונית. הצדדים אישרו את הדברים, הכל נעשה תוך פרק זמן סביר. הרי אם לא הייתה הודאה של כל הצדדים, הנושא היה הולך לחקירה ואם היה מתברר שאכן השחקן לא אישר מעבר, הרי הטופס היה מבוטל לפני ה-30 יום. כל הליך כזה עובר בדיקה קפדנית.״

לא ברור איזה בדיקה קפדנית התבצעה בנושא אם כל הדבר נעשה תוך מס׳ שעות בלבד, וזאת לכאורה בניגוד לתקנון של ההתאחדות לכדורגל. ואם כך פני הדברים, האם מחר פעולות מסוג הזה יכולות להתבצע שוב, והאם כל קבוצה יכולה לדרוש לבצע תהליכים שכאלה? היכן עובר הגבול הדק בין תקנון ההתאחדות לבין ביצוע פעולות מסוג זה? ומדוע במקרה אחרים ההתאחדות הקשתה ראש? לא ברור!

חשוב לציין, כי השחקן אלעד בן דוד איננו קשור לכל ההליך שנעשה פה ואין במטרה לפגוע בשחקן בפרסום הכתבה, אלא לבצע שיקוף לכל הפעולות שנעשות בהתאחדות לכדורגל ובליגות הנמוכות.

לאחר בדיקה נמצא כי במקרים אחרים ההתאחדות לכדורגל אכן נקטה בצעדים אחרים, המקרה עבר לדרגים גבוהים יותר ונמצא בבדיקה מקיפה. אתר דריבל ימשיך לעדכן בכל התפתחות.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן