ליגה א׳ דרום: תמונת מצב

לקראת המחזור הרביעי בליגה א׳ דרום, הכנו לכם תמונת מצב של הקבוצות בליגה. אז מי היא הקבוצה שהכי מרשימה עד כה? ומי הקבוצה המאכזבת? ואיזה קבוצות עדין צריכות להתחבר? כל הפרטים בסיכום שלפניכם!

ליגה א׳ דרום: תמונת מצב

[adrotate group="4"]

 

מכבי הרצליה

אלעד בראון המשיך לעונה נוספת בקבוצה שעשתה מס׳ חיזוקים מעניינים, לא שמות גדולים אבל בהחלט כמה שחקני ליגה א׳ טיפוסיים שיכולים לעזור לקבוצה לעשות עונה טובה. הרצליה עד כה מציגה לנו אותות של קבוצה שבאה להילחם בכל מרגש ועד כה היא צברה 7 נקודות בשלושה משחקים כאשר היא רשמה שני ניצחונות ותוצאת תיקו אחת. לקראת המשך העונה הרצליה תצטרך לשפר את ההגנה שלה.

הפועל מרמורק 

החבורה הצעירה מרחובות נכון לעכשיו נמצאת במקום השני בטבלה וממשיכה את המגמה מהעונה הקודמת, קבוצה שרצה קדימה, רעבה להצליח עם הרבה שחקנים צעירים לצד מס׳ שחקנים מנוסים שרוצים לתת את הטון וכל זאת תחת הובלתו של דוד מרטן שעושה עבודה נהדרת על הקווים. מרמורק עד כה עם 7 נקודות בקופה בשלושה מחזורים אחרי שרשמה שני ניצחונות ותוצאת תיקו אחת.

אלעד אשרם עושה עבודה נהדרת בחוליית ההגנה, ענר שכטר כובש שערים לצד שחקנים איכותיים כמו נדב מוניס המנוסה, מתן ארביב שאם ישתמשו בו נכון יודע לספק שערים , דני רוזנבליט שמהווה חיזוק מצוין לקבוצה ושחר שפייר שמציג יכולת טובה.

מכבי יבנה

כשמכבי יבנה נבנתה במהלך הקיץ היא סומנה מראש כאחת מהקבוצות שצפויות להתמודד על עליית ליגה, זאת בקבוצה התקציב שהעמידו עבור הקבוצה העונה וגם שחקני החיזוק שהגיעו לצד השחקנים שהמשיכו מהעונה הקודמת. ובכל זאת, כרגע זה לא מספיק טוב לליגה ויבנה במקום התשיעי בטבלה עם ניצחון אחד, הפסד אחד ותוצאת תיקו ובסה״כ ארבע נקודות/. יבנה יכולה להוציא מהסגל שלה הרבה יותר מזה, ונראה שליוסי זוזוט יש הרבה עבודה לקראת המשך העונה ואנחנו רק במחזורים הראשונים והקבוצה צריכה להתחבר, רק שזה לא יהיה מאוחר מדי.

אם נחזור אחורה בעונה קודמת ליבנה גם לקח זמן להתחבר ולאחר מכן ראינו קבוצה איכותית מאוד. בעונה שיוויונית כזאת יבנה צריכה להיות קבוצה מובילה בליגה עם שחקנים בסגל כמו אוהד אדלשטיין שהוא קבלן עליות, עידן אדהנני ששיחק בליגת העל והליגה הלאומית, האחים שרון שחקנים איכותיים מאוד , יגיל אוחנה שחקן שיודע לספק שערים ועכשיו החיזוק המצוין לחלק ההגנתי עדי נמני.

שמשון ת״א

בעונה הקודמת שמשון ת״א הייתה להפתעת הסיבוב הראשון, וכעת היא הקבוצה המאכזבת ביותר גם בגלל היכולת החלשה מאוד שהקבוצה מציגה וגם לאור העובדה שהיא הקבוצה היחידה בליגה בלי נקודות בכלל. החבורה של צביקה לוי רשמה עד 3 הפסדים רצופים ופתיחת עונה מהסיוטים

מ.ס עירוני כסייפה

כסייפה שהצליחה לעשות הישארות הירואית בליגה בעונה הקודמת, מדשדשת מפתיחת העונה וכבר במחזורים הראשונים אנחנו רואים קבוצה שלא עשתה הכנה נכונה לליגה, סגל שמציג יכולת חלשה מאוד וקבוצה שיהיה לה קשה מאוד העונה. עד כה כסייפה הצליחה לקחת נקודה אחת בלבד ורשמה שני הפסדים. על הקווים יש צוות מאמנים נהדר בדמותם של דורון ממן ומור בן עמי שיכולים להוציא מהקבוצה הזאת הרבה יותר, אבל כדי לשרוד בליגה הקבוצה תצטרך לבצע מס׳ חיזוקים נוספים.

הפועל הרצליה

החבורה של ארז בנודיס רק עברה למחוז הדרומי, והיא כבר מוכיחה לנו שלא צריך תקציבים גדולים כדי להעמיד קבוצה ראויה וששחקנים צעירים יכולים לתת את הטון על המגרש. בנודיס נחשב לאחד המאמנים הטובים ביותר בליגה א׳, בעונה הקודמת הוא הוביל את הרצליה לעונה טובה במסגרת התקציב והליגה, וגם השנה הרצליה פותחת את העונה ברגל ימים כשהיא במחזור השלישי בראשות הטבלה עם 9 מתוך 9 נקודות אפשריות.

הרצליה ספגה בסה״כ שער אחד עד כה הכי פחות בליגה לצד ירמיהו חולון, וכבשה 6 שערים. על המגרש אנחנו רואים טביעת יד של מאמן שיודע מה הוא עושה, שחקנים צעירים ורעבים, קבוצה התקפית שמשחקת כדורגל חיובי ואין ספק שעד כה הרצליה היא הקבוצה המרשימה ביותר בליגה.

מכבי שעריים

שעריים פתחה את העונה בצורה בינונית וזאת בהתאם לכל השינויים שנעשו בסגל אחרי שמרבית השחקנים שוחררו לקראת פתיחת העונה. על הקווים אורן קריספין לצידו העוזר גל צרויה הוכיחו לנו בדרבי של רחובות ששעריים היא קבוצה עם אופי וכל מה שהיא צריכה זה להתחבר הרבה יותר. הסגל הקיים לא  יספיק לשעריים להתמודד על פלייאוף עליון, אבל שעריים יכולה לעשות עונה טובה אם היא תדע לשמור על איזון ואולי לבצע איזה חיזוק או שניים. שעריים רשמה עד כה שתי תוצאות תיקו והפסד אחד ויש לה שתי נקודות בקופה.

הפועל בקעת הירדן

אנחנו תמיד אומרים שבקעת הירדן היא קבוצת ליגה א׳ טיפוסית, התקציבים שם לא גדולים ואין שם שמות גדולים או יומרות לעלות ליגה, אבל בכל עונה מחדש זו קבוצה שלא עושה חיים קלים לליגה, נלחמת על המגרש וקשה לנצח אותה. בקעת הירדן היא הפתעת הליגה עד כה, היא נמצאת במקום השלישי בטבלה ללא הפסדים כלל כאשר עד כה היא רשמה שתי תוצאות תיקו וניצחון, ויש לה 7 נקודות בקופה. על המגרש ראינו קבוצה עיקשת שאם היא תמשיך בדרך הזאת יהיה קשה מאוד לנצח אותה.

הפועל כפר שלם

כפר שלם התמודדה בעונה הקודמת על עלייה , אך פספסה אותה ברגע האחרון ונותרה לעונה נוספת בליגה א׳. מרבית השחקנים שהובילו את הכפר לצמרת שוחררו והקבוצה נבנתה מחדש לא בטוח שבצורה נכונה. בכפר לא יוצאים בהצהרות גדולות, אבל כולם בליגה מבינים שהקבוצה הזאת רוצה לחזור לליגה הלאומית. עד כה, הקבוצה לא מרשימה מספיק, ולא מציגה יכולות שקבוצה שיכולה להתמוד בצמרת ואין לה מספיק מחץ.

כפר שלם רשמה עד כה ניצחון אחד ושתי תוצאות תיקו ויש לה חמש נקודות בקופה. אז נכון שאנחנו רק בפתיחת העונה, אבל קבוצה שרוצה להתמודד על עלייה צריכה להציג כדורגל טוב יותר. איתי אלקסלסי המשיך מהעונה הקודמת והוא היה בורג מרכזי בהצלחתה, עודד בירו שהגיע בעונה הקודמת יכול לעשות עונה טובה וגם לכבוש שערים, ניב ווהבה הצעיר היה הפתעה העונה שעברה וזה שחקן איכותי מאוד.

גם שקד חתוכה המוכשר הגיע מעירוני אשדוד, שון מלכה הגיע מהליגה הלאומית וזה שחקן שיכול להוביל את הקבוצה , לצד שחקנים כמו בן סיטלקול ועומרי שקרל. כאשר גם פיליפ מאנה הצטרף לקבוצה וזה שחקן איכותי מאוד.

ירמיהו חולון

במהלך הקיץ לא היה ברור כיצד תראה ירמיהו חולון בעונה הנוכחית , בעיקר אחרי כל הגלגולים שהקבוצה הזאת עברה. אך בינתיים הקבוצה מציגה יכולת טובה ואפילו מפתיעה ומסמנת לנו שבחולון יש קבוצה איכותית שלא באה לשמש תפאורה. על הקווים שלומי שלמה, כאשר המנהל המקצועי המנוסה מוסא בן חיים עושה עבודה נהדרת, ומי שמוביל את הקבוצה לניהול נכון הוא ליאור שולמן.

בחולון עובדים בשקט בלי לצאת בהצהרות גדולות, והפיקו לקחים משנים קודמות. הקבוצה עד כה עם 5 נקודות בקופה, אחרי שרשמה ניצחון ושתי תוצאות תיקו והיא ללא הפסדים כלל ואף ספגה רק שער אחד בודד. בסגל השחקנים ניתן למצוא את דסאלין איילה המוכשר, מאור אסור שבר שיחק במדי הקבוצה ויודע לכבוש שערים, נוריאל בוזגלו, גל ספיר המנוסה בליגה א׳, אדיר רחמים קיזיטו ועוד שחקנים צעירים ורעבים.

בני אילת

באילת החליפו את כל הסגל מהעונה הקודמת וכל שחקני הרכש שוחררו, אילת נבנתה העונה בעיקר על שלד מקומי של שחקנים צעירים ומוכשרים וגדי כרמלי ביצע הכנה מוקדמת לליגה. בעונה שוויוני שכזאת יכול להיות שזה יספיק לאילת כדי לתקוע יתד לעונה נוספת בליגה א׳ דרום.

נכון לעכשיו לקבוצה יש ארבע נקודות בקופה היא רשמה ניצחון, הפסד ותוצאת תיקו אחת. כאשר מפתיחת העונה נראה שהאס של גדי כרמלי הוא ינאי דוד ששיחק תחתיו בבית״ר נורדיה והגיע בעקבותיו לעיר הדרומית. לצד שחקנים כמו: אילי אלימלך שחקן צעיר ומוכשר, שון בוסקילה, ארז שיפמן ומור קיסוס בשער אילת תהיה קבצה צעירה ותצטרך להתמודד עם הקבוצות המנוסות בליגה א׳ דרום.

מכבי עירוני אשדוד

במהלך הקיץ סימנו את עירוני אשדוד כאחת מהקבוצות שיתמודדו על עליית ליגה. היא ביצעה חיזוקים מרשימים בדמותם של אריאל לזמי שהגיע מהליגה הלאומית ואף שיחק בליגת העל, אלי אלבז שעזב את מ.ס טירה והצטרף לקבוצה, דודי אלון בין קורות השער , עמית מלכה שהמשיך לעונה נוספת וזאת לצד שחקנים צעירים ואיכותיים.

עד כה הקבוצה לא התרוממה מספיק ונראה שאשדוד עוד צריכה להתחבר ולהשתלב בליגה כדי להציג את היכולת שמצפים ממנו. על פניו אם נסתכל על הסגל אשדוד יכולה להתמוד על פלייאוף עליון ועל עליית ליגה, אבל היא תצטרך לשם כך להציג יכולת הרבה יותר טובה ממה שראינו עד כה. יש לה ארבע נקודות בקופה וזאת אחרי ניצחון , תוצאת תיקו והפסד.

מ.ס דימונה

בעונה הקודמת מ.ס דימונה התמודד על ירידת ליגה עם התקציב הכי גדול בליגה, וגם העונה העמידו את אחד מהתקציבים הגדולים בליגה אם לא הגדול ביותר רק שהקונספט טיפה השתנה ובמקום שמות הלכו על סחשקנים שבחר המאמן רומן זולו, יאמר לזכותו שבניגוד לשנים קודמות זולו בא לעבוד והוא רוצה להוציא מהקבוצה את הטוב ביותר כאשר יש יומרות לעלות ליגה אבל בדימונה לא מדברים על זה.

דימונה עשתה מס׳ חיזוקים מעניינים בדמותם  של עדן בן מנשה, אבי מלכה הבלם המנוסה, תמיר ללו השוער, גיל חדד החלוץ , עמראן אלקרנוואי, וריאן אשמוז לצד שחקנים שהמשיכו מהעונה הקודמת ועוד מס׳ חיזוקים אנונימים וחלשים. עד כה ראינו קבוצה בינונית ומטה שלא יודעת להרוג משחקים גם כשהיא טובה יותר ויעידו על כך שלושת תוצאות התיקו שהקבוצה עשתה.

אם זולו יהיה חכם ויוכיח שהוא מאמן טוב הוא יוציא מהקבוצה הזאת הרבה יותר, בטח בעונה כזדאת שהליגה כל כך שיוויונית וחלשה. ואם דימונה לא תתברג בפלייאוף העליון ותהיה קבוצה שיש לה התקפה טובה ומחץ זה יהיה פשע עם כמות התקציבים שהשקיעו גם השנה בקבוצה.

שמשון כפר קאסם

העונה אין זכר בשמשוןכפר קאסם לקבוצת הגאלקטיקוס שראינו בעונה הקודמת, ובכלל בשנים הקודמת. אולי בכפר קאסם למדו לקח והבינו ששמות גדולים ותקציבים זה לא ערובה להצלחה, אך עדין מרבית הקבוצה בנויה על שחקנים בית רובם אנונימים לצד סיראז נסאר שנשאר בקבוצה והוא שחקן שובר שוויון בליגה א׳.

כפר קאסם לא עשתה הכנה לליגה ופתחה את העונה בצורה חלשה מאוד, ואם העונה שלה תראה כמו פתיחת העונה היא תהיה אחת מהקבוצות שיתמודד על ירידת ליגה. עד כה כפר קאסם רשמה שני הפסדים ותוצאת תיקו אחת ויש לה נקודה אחת בלבד כאשר היא במקום הלפני אחרון בטבלה. בכפר קאסם יהיו חייבים לבצע מס׳ חיזוקים לא כדי להתמודד על פלייאוף אלא כדי שהקבוצה הזאת תצליח לשרוד בליגה.

בית״ר ת״א בת ים

בית״ר ת״א הייתה בשנים האחרונות מעין קבוצת בת של מכבי תל אביב , ששיחקה מס שנים בליגה הלאומית וטיפחה לא מעט שחקנים צעירים. בעונה הקודמת הקבוצה רשמה ירידת ליגה מאכזבת לליגה א׳ דרום, וכבר במהלך הקיץ הבינו כי הקבוצה הולכת לעונה לא פשוטה ללא תקציבים גדולים והיא תצטרך לנסות ולמצוא שחקנים צעירים שרוצים לקבל במה ולעשות עונה טובה.

מי שלקח על עצמו אתגר לא פשוט הוא המאמן ארז בלפר, שנחשב למאמן יסודי מאוד ומסוג המאמנים שיודעים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. ואכן מצפה לבית״ר ת״א עונה לא פשוטה בליגה לא פשוטה כאשר עד כה היא צברה שתי נקודות בלבד משתי תוצאות תיקו ויש לה הפסד נוסף. ממחזור למחזור ארז בלפר ידע לחבר את השחקנים הרבה יותר כי תקציב לחיזוקים לא בטוח שיהיה שם והמאמן ינסה להוציא מהקבוצה הזאת את המיטב.

עירוני מודיעין 

מודיעין הצטרה העונה לליגה א׳ דרום אחרי שרשמה עליית ליגה מרשימה זאת בזכות המאמן שי מאור, שממשיך על הקווים לעונה נוספת. מודיעין בנויה ברובה על השלד מהעונה הקודמת לצד שחקנים צעירים כמו בהרבה קבוצות בליגה. כאשר בסגל ניתן לראות שחקנים כמו שחק בן שבת שהיה שותף לעלייה, שליאל אוזן, יואל גנון, דניאל גרץ ששיחק בליגה הלאומית, ירין דג׳אני , איילי חן שחקן צעיר ומוכשר מאוד, טל משען יותן רוטשילד ועוד.

מודיעין צריכה לסמן מטרה לתקוע יתד בליגה א׳, אבל בעונה שוויונית כזאת הכל יכול להיות ואם שי מאור יוציא מהסגל הקיים את מה שאפשר להוציא ממנו היא יכולה להגיע הרבה יותר גבוה בטבלה. עד כה מודיעין צברה 2 נקודות משתי תוצאות תיקו ויש לה הפסד נוסף. הקבוצה צריכה להתחבר ולהתחיל גם לרשום ניצחון.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן