קרדיט: WhatsApp-Image-2022-08-06-at-16.38.52

״הקבוצה שלי תשחק עם הרבה לב ונשמה, נחזיר את האוהדים למגרשים״

העונה הקודמת הייתה לא פשוטה עבור מועדון הכדורגל בית״ר נורדיה שהתקשה לשרוד ורשם ירידת ליגה מאכזבת. נקודת האור הגיעה במהלך הקיץ, בדמותו של הסמל הבית״רי אהוד כחילה, שיוביל את הקבוצה העונה על הקווים בתקווה לבנות תלכיד מנצח שירוץ קדימה ויגרום לקהל להנות מכדורגל ולחזור למגרשים
קרדיט: WhatsApp-Image-2022-08-06-at-16.38.52

״הקבוצה שלי תשחק עם הרבה לב ונשמה, נחזיר את האוהדים למגרשים״

העונה הקודמת הייתה לא פשוטה עבור מועדון הכדורגל בית״ר נורדיה שהתקשה לשרוד ורשם ירידת ליגה מאכזבת. נקודת האור הגיעה במהלך הקיץ, בדמותו של הסמל הבית״רי אהוד כחילה, שיוביל את הקבוצה העונה על הקווים בתקווה לבנות תלכיד מנצח שירוץ קדימה ויגרום לקהל להנות מכדורגל ולחזור למגרשים
[adrotate group="4"]

בדיוק בימים מתוחים אלו סביב עסקת אברמוב ובית״ר ירושלים, וקצת רחוק מהשיגעון הקבוע שאופף את מתחם האימונים בבית וגן, בין עצים בעמק הארזים, מתכוננת בית״ר נורדיה לקראת העונה הבאה. הסיפור שלה לא פחות גדול מהאחות הגדולה בית״ר ירושלים, בעיקר לאור העובדה שמאחורי הקבוצה יש חזון, אג׳נדה ובעיקר דרך.

מצד אחד נורדיה היא לגמרי בית"ר ירושלים, שמה הרשמי הוא אגודת ספורט נורדיה ירושלים. אותם צבעים, אותו סמל, אותה היסטוריה. רק שהיא לא מוכנה להשלים עם התופעות השליליות שנקשרו למועדון ועם הסיבה שבגללה למעשה קמה הגזענות.

הרעיון להקמת הקבוצה הגיע עוד בתקופת ארקדי גאידמק, שהביא את צמד השחקנים הצ'צ'נים זאור סדאייב וג'יבריל קדאייב. ההחתמה גררה התנגדות מצד חלק מאוהדי הקבוצה, שבין היתר הניפו בטדי כרזה ענקית: "בית"ר טהורה לעד". מאותו הרגע החל להיווצר שבר בקהל הבית״רי. עם הגעתו של אלי טביב, ואירועי האלימות באימון הפתיחה בבית וגן, התרחש הניתוק המלא. האוהדים לא המתינו הרבה זמן ועוד באותו שבוע נפתח דף פייסבוק שנקרא בהתחלה ״בית״ר ימק״א ירושלים״, והוא קרא לאוהדי בית"ר להתנער מהתופעות הללו, להתאחד ולהקים קבוצה משלהם.

אפריל 2014 זה קרה! ומהרגע שהוקמה הקבוצה היא עושה את דרכה בליגות הנמוכות כשהיא מפלסת את דרכה עד לליגה א׳ ומציגה נוף אחר בכדורגל. אך העונה הקודמת הייתה לא פשוטה עבור הקבוצה מעיר הבירה שנבנתה בתקציב נמוך, התקשתה להשתלב בליגה ובסוף עונה עם החלטה לא פשוטה להיפרד מארבע יורדות, בית״ר נורדיה רשמה ירידה באופן רשמי לליגה ב׳.

נקודות האור הגיעה במהלך הקיץ דווקא מעמדת המאמן ועם החתמתו של אהוד כחילה למאמן בית״ר נורדיה לעונת 22/23. כחילה שהיה בעברו בלם בבית״ר ירושלים, נחשב לסמל אצל הקהל הצהוב, ואין כמו סמל לקבוצה שיש לה חזון, כדי להשאיר את התמיכה של הקהל בקבוצה גם בליגה ב׳, להחזיר את הקהל שהתאכזב מהעונה הקודמת למגרשים וכמובן לבנות תלכיד עם שאיפות מחודשות לחזור לליגה א׳.

אהוד, עשית מעבר ממכבי נתיבות לבית״ר נורדיה איך התחושה?

״אם זו לא הייתה בית״ר נורדיה לא הייתי הולך. היו לי שנתיים טובות בנתיבות, נורדיה זה מועדון שגדלתי בו, זה מועדון אוהדים של בית״ר ירושלים עם הרבה מאוד אנשים מדהימים. תמיד ידעתי שזה מועדון ענק, אבל בחודש האחרון שאני מגיע למתחם אני רואה תנאים של ליגת העל בכל קנה מידה. מועדון גדול, תנאים מדהימים קהל גדול״

אהוד כחילה, הוא מאמן מנוסה מאוד בליגות האחרונות, מאחוריו עליית ליגה היסטורית עם מ.ס דימונה לליגה א׳, כאשר בשנתיים האחרונות הוא אימן את מכבי נתיבות בה אימן בעבר. כחילה הוביל אשתקד את נתיבות לעונה אדירה ולמרחק נגיעה מעליית ליגה, אך בכדורגל כמו בכדורגל יש רגעים מתוקים וגם אכזריים והקבוצה נותרה לעונה נוספת בליגה ב׳. בסביבת נתיבות היו בטוחים שכחילה ימשיך לעונה נוספת, אבל אז עלו שמועות כוזבות על סכסוך על היו״ר ישראל שריקי. כחילה התייחס לדברים ואמר: ״ישראל שריקי היו״ר היה מעורב בכל פרט ופרט ההחלטה לחתום בנורדיה הייתה אצלו בבית, כל מי שחשוב שמשהו לא בסדר אז הכל בסדר״.

כחילה החליט לעבור מנתיבות לאתגר הבא וחתם בקבוצה מהבירה והתקבל בשמחה גדולה בקרב אוהדי הקבוצה. אין ספק שסביב הקבוצה ומכחילה יש הרבה צפיות, אבל הציפייה הגדולה מכולן היא לשוב ולשחק בליגה א׳.

האם בית״ר נורדיה מודל 22/23 יכולה להתמודד על עליית ליגה?

״יצרתי המון ציפיות שרוצים לעלות, בתחילת העונה דיברנו על לבנות קבוצה השנה ורק בשנה הבאה רק נרוץ לעלייה כי אין תקציב גדול, אבל הוכחתי גם בנתיבות שכסף לא משחק על המגרש אלא לב ונשמה משחקים, והקבוצה שלי תשחק עם הרבה לב ונשמה בשביל להיות קבוצת צמרת לפחות ותגרום לאוהדים לחזור בחזרה למגרשים אחרי עונה לא פשוטה שהם עברו״

מה זהית שצריך לשנות בנורדיה מבחינה מקצועית?

״הבעיה הגדולה היא שאנחנו צריכים לבנות קבוצה מאפס, אבל אני אוהב את האתגרים האלה. משנה שעברה נשאר שחקן אחד הקפטן ירדן פינטו. אנחנו השנה נבנה את הקבוצה, נבנה את הסגנון ואת מה שאנחנו רוצים לראות מהשחקנים שלנו ובשנה הבאה בטוח נאבק על עלייה גם השנה המטרה שלי כמאמן לא באתי להעביר את הזמן באתי לנסות להתמודד על עלייה. גם כשהגעתי לנתיבות וישראל שריקי חתם למטה שהוא רק רוצה להישאר, אמרתי לו אני הולך לרוץ על עלייה וכמעט עשינו את זה, חבל שלא אבל מתקדמים קדימה הכדורגל אכזר״.

מעבר לעובדה שהסמל הבית״רי יוביל את הקבוצה על הקווים, אנחנו גם צפויים לראות העונה דרבי ירושלמי אסלי חגיגי, כאשר בית״ר נורדיה תפגוש את האחות העירונית מ.כ ירושלים שגם חולמת לעשות היסטוריה ולעלות ליגה.

כחילה התייחס למ.כ ירושלים ולשאר הקבוצות בליגה ואמר: ״אני מכיר את הליגה מקרוב, השנה יש את מ.כ שמשתלוללים ברמות מטורפות. אני לא חושב שהיה פעם דבר כזה בסדר גדול כזה של מחירים, כל שחקן שאני מדבר איתו מראה לי את החוזיה עם מחירים שאין אפילו בליגת העל ובליגה לאומית . יש הרבה קבוצות טובות בליגה ירוחם קריית מלאכי, נורדיה ונתיבות שהיא קבוצה מצוינת עם שלד שעשיתי כבר שלוש שנים שלד יוצא מן הכלל״

העונה הליגה חוזרת למתכונת רגילה ללא בתים, איך לדעתך ליגה ב׳ תראה העונה?

״ליגה ב דרום ב׳ היא הכי קשה שיש בכל הארץ מכל ליגות ב׳, בגלל זה הפועל לוד ביקשו לעבור מחוז. יש הרבה קבוצות דרומיות טובות ולדעתי 4-5 קבוצות הצמרת של דרום ב׳ יכולים לשחק בליגה א׳. השנה יש ליגה של 16 קבוצות וזה קשה לקבוצות כי אם אני לוקח את נתיבו של שנה שעברה עם סגל קצר הם לא היו מחזיקים סריה של מעל 30 מחזורים. נצטרך לבנות סגלים יותר גדולים ואיכותים והליגה תהיה הרבה יותר טובה״.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן