קרדיט: האם מ.ס דימונה בדרך לפירוק או הרכבה

תחקיר מיוחד: האם מ.ס דימונה בדרך לפירוק או הרכבה?

לאחר שלכאורה הועברו כ-4 מיליון ש״ח מעיריית דימונה לעונת 21/22 ועוד תרומות ותקציב מהטוטו, לקבוצה נותר לקבל עוד כ 300 אלף ש"ח. מחזיק תיק הספורט אסי איפרגן אישר כי זהו התקציב שצפוי לעמוד בפתיחת העונה, וכעת עננה כבדה מרחפת על המועדון שכשל בדרך. האם התנהלות העמותה והתערבות גורמים בכירים בעירייה ובמנהלת הספורט יובילו לבדיקה מקיפה של "רשם העמותות“? והאם ישנה כאן עילה להורות על "חיוב אישי"? כל הפרטים בתחקיר מיוחד של אתר ״דריבל״
קרדיט: האם מ.ס דימונה בדרך לפירוק או הרכבה

תחקיר מיוחד: האם מ.ס דימונה בדרך לפירוק או הרכבה?

לאחר שלכאורה הועברו כ-4 מיליון ש״ח מעיריית דימונה לעונת 21/22 ועוד תרומות ותקציב מהטוטו, לקבוצה נותר לקבל עוד כ 300 אלף ש"ח. מחזיק תיק הספורט אסי איפרגן אישר כי זהו התקציב שצפוי לעמוד בפתיחת העונה, וכעת עננה כבדה מרחפת על המועדון שכשל בדרך. האם התנהלות העמותה והתערבות גורמים בכירים בעירייה ובמנהלת הספורט יובילו לבדיקה מקיפה של "רשם העמותות“? והאם ישנה כאן עילה להורות על "חיוב אישי"? כל הפרטים בתחקיר מיוחד של אתר ״דריבל״
[adrotate group="4"]

עונת 21/22 תיזכר לעד בדפי ההיסטוריה של הרחוב הספורטיבי בדימונה, שרובו כבר מזמן נטש את היציע בימי שישי, ומרבית המשחקים התקיימו מול מעט מקומיים שבחרו בכל זאת לנשום אוויר כדורגל, ובעיקר מול ראש העיר בני ביטון ופמלייתו ביניהם מחזיק תיק הספורט אסי איפרגן, שחזו לנגד עיניהם בכישלון הגדול שנקרא מ.ס דימונה וספגו לא מעט ביקורות.

העונה הקודמת הסתכמה בכותרת מביכה ״נשארנו בליגה״, הישג מדהים כשלעצמו אם הקבוצה הייתה נבנית בתקציב מינימלי של קבוצה שידעה מראש שהיא נלחמת על חייה. אך לידי אתר ״דריבל״ הגיעו המספרים שעומדים מאחורי העונה הקודמת, ומסתבר שלכאורה מ.ס דימונה נבנתה באחד מהתקציבים הגדולים ביותר בליגה א׳ דרום, תקציב שככל הנראה צריך להירשם ב״שיאי גינס״. 

ולהלן, לכאורה המספרים שהגיעו לידי אתר דריבל: 

בעונת 2021-22 הקבוצה נתמכה בכ- 4 מיליון ש״ח₪ מעיריית דימונה 

מאוגוסט 2021 עד סוף דצמבר 1.8 מיליון ₪.

מינואר 2022 ועד היום כולל התחייבויות עתידיות כ 2.2 מיליון ש“ח. 

כל זאת ללא תמיכה של תרומות תורמים כמו: חיפה כימקלים,

מחסני השוק ותמיכות של הטוטו שגם התווספו לתקציב הקבוצה. 

הופנתה שאילתא לגזבר הקבוצה בנושא לא קיבלנו מענה. כמו כן, גם דובר עיריית דימונה עמוס שריג לא נתן תגובה והפנה אותנו למחזיק תיק הספורט אסי איפרגן שאמר בתגובה: ״זה לא המספרים האמיתיים מ.ס דימונה לא נתמכה בסכומים האלה היה פחות כסף, צריך להסתכל על זה כשנה קלנדרית. באוגוסט 2021 עד ינואר 2022 דימונה נתמכה בכ-400-500 אלף, מינואר עד כה עוד 1.1 מיליון משהו כזה, לא כולל תביעות שחלות על המודעדון שצריך לבדוק את זה ולא כולל כספי תרומות וטוטו.״

למרות תגובתו של מחזיק תיק הספורט, מלבד תגובה לא קיבלנו במסגרת חוק חופש המידע תימוכין לדברים וחובת ההוכחה היא על עיריית דימונה הגוף המתקצב. 

חשוב לציין, כי למרות שהקבוצה נתמכת כלכלית מעיריית דימונה, העמותה היא ישות משפטית נפרדת מהעירייה ומרשות הספורט העירונית. רק בעלי תפקידים ובעלי זכות חתימה חוקיים יכולים לקחת חלק בפעולות והחלטות, ובכל זאת בדימונה עונה אחרי עונה יש כשל בניהול הקבוצה. בכל עונה מחדש ישנו ״שעיר לעזאזל״ המשלם את המחיר.

בין העונות 17/18-18/19 מי ששימש כיו״ר הקבוצה הוא רועי אמנו, כאשר תחתיו הקבוצה גם ירדה לליגה ב׳, והוא מי שמכהן כיום כמנכ״ל רשות הספורט בדימונה. מבדיקה קצרה ברשם העמותות רועי אמנו, אינו בעל תפקיד או זכות חתימה בעמותה. 

לידי אתר ״דריבל״ הגיעו עדויות ושיחות עם שחקנים, מאמנים וסוכנים, המעידים כי השיחות והמו״מ בחלקם נעשו מול רועי אמנו, ומסתבר כי למעשה לכאורה יש לו משקל כבד בהחלטות במועדון, למרות שהעמותה ״לקידום מועדון הספורט דימונה וקידום הנוער" (ע"ר) 580431955״, היא ישות משפטית נפרדת מרשות הספורט בדימונה ומעיירית דימונה.

אחד המאמנים/ שחקנים שהתנהלו מול דימונה בתגובה: ״אני לא מכיר כל כך את המועדון, נעשתה פנייה אלי היו שיחות מול בחור נחמד בשם רועי אמנו אבל בסוף הדברים לא הסתדרו״

אם כך, לכאורה מדוע אדם כזה או אחר שאינו בעל תפקיד לוקח חלק בהחלטות שקשורות למועדון שמתנהל מתמיכה של כספים ציבוריים? בנוסף לכך, בכל פעם שמופנית לרועי אמנו שאלה שקשורה לכישלון המועדון, אמנו מסיר אחריות מעליו וטוען כי אינו קשור למועדון מ.ס דימונה, אך לכאורה כן לוקח חלק במו״מ מול שחקנים ומאמנים ומצולם בתמונות ההחתמה. 

אסי איפרגן מחזיק תיק הספורט אמר בנוגע למעורבתו לכאורה של רועי אמנו: ״לא ידוע לי על הדברים, אני לא מכיר דבר כזה שרועי אמנו מעורב״

כשנשאל מדוע רועי אמנו, מצולם בתמונות ההחתמה של רומן זולו ואלון ריף טען: ״אז מה אם הוא מצולם זה לא אומר שהוא מעורב, במקרה הוא היה במרכז הארץ גם כשהייתה את ההחתמה״

במ.ס דימונה כנראה שלא הפיקו לקחים מהעונה הקודמת, אך הכישלון הגדול המהדהד שכרוך סביב בחירתו של המאמן רונן ווינשטיין שנכשל במערכה, המשך התמיכה בו למרות הכישלון והחתמת שחקנים בעלויות מעביד גבוהות שגרמו לקבוצה לכאורה להוצאת תקציב נוסף בינואר, שסכומו הכולל הוא שווה ערך לתקציב עונתי של קבוצות שמתמודדות על פלייאוף עליון ואפילו תקציב של קבוצות בליגה לאומית. 

במהלך הקיץ פוטר המנכ״ל עמי עמר, לאור העובדה שהינו עובד עירייה בדימונה, ומשכורת נוספת מהעמותה שנתמכת ע״י העייריה היינה בגדר ״ניגוד אינטרסים״, כשל במינוי לכשעצמו. ומאותו הרגע לא היה ברור מי מנהל את הקבוצה, בדיוק כמו בעונה הקודמת.

במ.ס דימונה חיפשו מנכ״ל חדש, כשאומרים חיפשו, הכוונה לראש העיר ומקבלי ההחלטות. תחילה הם פנו לצחי זנטי איש עסקים מקומי, שככל הנראה הריח את הסירחון שעולה מהקבוצה וסירב בנימוס. במקביל נעשו פניות גם לינון ברדה , אסי רחמים ועוד שגם הם בחרו לא לקחת את האתגר. 

לאחר מכן, נעשתה פנייה ללא מעט מאמנים בשוק, ודימונה חיפשה את המאמן הבא שיוביל את הקבוצה. לבסוף נבחר המאמן רומן זולו, זאת למרות שהמאמן חסר ניסיון ואינו מכיר את ליגה א׳ דרום מקרוב. זולו אימן בעברו את הפועל עפולה, לצד קדנציה של שבועיים בלבד בהפועל רעננה שכללה שני משחקים ושני הפסדים, אבל מקורבים מספרים שלראש העיר הספיקה עצתו של אייל לחמן, כדי להחתים את המאמן.

כשאסי איפרגן מחזיק תיק הספורט נשאל מי אחראי על החתמתם של המנכ״ל אלון ריף והמאמן רומן זולו הוא ענה: ״ רק אני וראש עיריית דימונה בני ביטון מקבלים החלטות בקבוצה״

מי אחראי על החתמתו של רומן זולו? והאם רועי אמנו ״רק״ מצולם בתמונות כמו שטען מחזיק תיק הספורט

במהלך השיחה הבהרתי בפניו כי ראש העיר ומחזיק תיק הספורט חוקית לא יכולים להיות מעורבים בהחתמת בעלי תפקידים, ומהלכים כאלו הם ניהול לא תקין של העמותה. איפרגן ענה: ״אין לי מושג מי החתים פורמלית, אני וראש העיר רק מקבלים את ההחלטות״

כנשאל שוב מי החתים את רומן זולו, מאחר והוא חתם בקבוצה לפני שמונה אלון ריף למנכ״ל טען איפרגן: ״סיכמנו את הדברים עם זולו, אבל הוא חתם רק כשאלון ריף הפך למנכ״ל״

אלון ריף אכן מונה למנכ״ל הקבוצה הבוגרת בזמן שהוא משמש כמנהל מחלקת הנוער, לא ברור איך אדם אחד יכול לבצע שני תפקידים כל-כך משמעותיים ועדין להוביל להצלחות. 

בנוסף, מקורבים מספרים כי ההחתמה של המאמן נעשתה ללא ידיעת חברי עמותת מ.ס דימונה, תחת הכותרת בגופי תקשורת אחרים ״ראש העיר קבע״. 

מקורבים לבעלי תפקיד בעמותה מספרים כי הם התפלאו לשמוע על החתמת המאמן והמנכ״ל, והם לא היו שותפים להחלטה למרות שע״פ חוק הם היו צריכים להיות חלק ממנה. 

אם אכן כך הדברים, מדוע ראש עיריית דימונה צריך להחליט על מאמן שימונה לקבוצת הכדורגל? ובנוסף מי חתם חוזה מול המאמן רומן זולו, והמנכ"ל אלון ריף, אם בעלי זכות החתימה לא ידעו על כך? עד כה לא התקבלה תגובה מגזבר העמותה מוטי ברטוב. 

אדם שמקורב למקבלי ההחלטות אמר לאתר ״דריבל״: ״המצב של דימונה הוא מביש, הפוליטיקה הרסה כל חלקה טובה ויש הרבה דברים שאנשים לא יודעים. מנהלים את המועדון הזה כמו שוק בשר והבדיחה היא על חשבון התושבים בעיר שלא מבינים לאן כל הכספים הולכים. הם מסנוורים מגני שעשועים חדשים, הופעות באגם והבטחות עתידיות אבל יש פה לכאורה שחיתות גדולה מאוד לא רק בכדורגל. אני בוחר להישאר אנונימי אבל בבחירות הקרובות נדבר חזק״

רענן פיאמנטה יו"ר העמותה ומוטי ברטוב הגזבר, נקראו לשיחה במשרדו של ראש העיר, בה נתבקשו לסיים את תפקידם. הם הודיעו שהם מוכנים לעזוב בתמורה שכל התחייבויות הקבוצה ישולמו, שני הצדדים הסכימו לכך.

מקורבים לראש העיר מספרים כי אחרי העלויות וההתחייבויות מהעונה הקודמת לקבוצה נותר לקבל עוד כ-300 אלף ש"ח בלבד תמיכה מעיריית דימונה לעונה הקרובה, מחזיק תיק הספורט אישר את הדברים. מקורביו של ראש העיר בני ביטון, טוענים שהתקציב לא יוגדל וכעת עננה כבדה מרחפת על התנהלות המועדון.

לאחרונה החלו להתכונן לעונה הבאה כאשר הקבוצה עורכת מו״מ עם מס׳ שחקנים פוטנציאליים, אך לא ברור איך מחתימים צוות מקצועי ושחקנים בלי תקציב לשלם וכידוע הסכמים צריך לכבד.

המצב של מ.ס דימונה בכי רע, ולא ברור מה יעלה בגורל הקבוצה בעונה הבאה. האם במ.ס דימונה התנהלות העמותה והתערבות גורמים בכירים בעירייה ובמנהלת הספורט בתקופה יובילו לבדיקה מקיפה של "רשם העמותות" במשרד המשפטים או של משרד הפנים? האם ישנה כאן עילה להורות על "חיוב אישי" של אותם גורמים בכירים?

לסיום, כאשר פניתי לדובר עיריית דימונה עמוס שריג, שאמר לי כי הוא נמצא בחופשת מחלה ובאופן כללי אינו דובר הקבוצה. באופן תמוהה קיבלתי תשובה כי אצטרך לפנות לראש העיר בני ביטון לתגובה או למחזיק תיק הספורט. זאת למרות שהשאלות שהפנתי היו על תמיכות כלכליות ומינוי תפקידים והתשובות שצריכות להתקבל הן מהעירייה.

לסיכום מחזיק תיק הספורט אסי איפרגן, סיכם את הדברים ואמר: ״אנשים מלינים 2 וחצי מיליון ומחתימים שחקנים, אז גם בתקופה של קודמיי נשפכו המון כספים. דימונה זו עיר שהמרחק הגיאוגרפי משפיע ואם שמשון ת״א ומכבי יפו זה 900 אלף, דימונה זה הרבה יותר. קשה להביא לפה שחקנים המיקום הגיאוגרפי הוא בעייתי. גם בכדור יד מקיאים דם כדי להביא שחקן זה מה שמביא אותנו לתקציבים אסטרונומים. מקובל לא מקובל זה לא משנה זה להביא תרבות לדימונה כמו אייל גולן ונועה קירל זה כמו איכות חיים״

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן