קרדיט: שלושת האנשים שחתומים על הכישלון של מ.ס דימונה (צילום: יגאל צריקר)

מ.ס דימונה: בואו נפוצץ מיליונים

מ.ס דימונה של עונת 23/24 היא כישלון חרוץ, וזה כבר לא משנה באיזה מקום היא תסיים בטבלה, כי כל תוצאה מלבד עליית ליגה בתקציבים שהושקעו בקבוצה היא כישלון, ואחרי שנים של השקעה זהו כישלון גדול. בני ביטון, אסי איפרגן ורועי אמנו הוכחתם עונה אחרי עונה שכסף לא קונה עלייה וגם לא הצלחה. מי לוקח אחריות על הכישלון? ומי בכלל מנהל את מ.ס דימונה? טור דעה של לירן ביטון

קרדיט: שלושת האנשים שחתומים על הכישלון של מ.ס דימונה (צילום: יגאל צריקר)

מ.ס דימונה: בואו נפוצץ מיליונים

[adrotate group="4"]

באתר גיידסטאר רשם העמותות רשומה קבוצת הכדורגל מ.ס דימונה תחת ההגדרה ״קידום הספורט והענף כדורגל בדימונה. קידום מסגרת לבני הנוער בדימונה. פיתוח והכשרה של בני נוער בכדורגל ובענפי ספורט נוספים״, אבל כל קשר בין ההגדרה למציאות הוא מקרי בהחלט. 

עמותה שנועד לפיתוח והכשרה של בני נוער, ללא שחקנים שמקבלים הזדמנות בקבוצה הבוגרת (צילום: מתוך אתר גיידסטאר)

מכירים את הסיפורים על ילדים להורים עשירים שרוצים להשיג מטרה, אבל לא מצליחים לקנות אותה בכסף? אז בני ביטון, ראש עיריית דימונה, שחולם חלומות גדולים, ראש עיר שרוצה לסמן מטרות כדי שימשיכו לפאר ולהלל אותו. אבל אז באה המציאות ומכה לו בפנים, ומראה לו שחור על גבי לבן שכסף לא קונה הצלחה, וגם אם היום מנחיתים את את פפ גוארדיולה בדימונה היא עדין לא הייתה עולה ליגה, ככה זה כשאין דרך. ולמרות הטכנולוגיה והקדמה של שנת 2024 נראה שנשארה עוד מעט אותנטיות בעולם.

לא משנה איזה סיפורים יספר בני ביטון בנאומים על כך שדימונה הפכה להיות מטרופלין, דימונה היא עדין פריפרייה קטנה בדרום ולפני חלומות גדולים של ראש העיר ששולח לכאורה בקלות את היד לכיס הציבורי ושולף ממנו לכאורה מיליונים כדי לממש את הגחמות שלו, כדורגל צריך להביא איתו בשורה חדשה, בית לשחקנים צעירים, מקום לשאוף אליו ובעיקר מסגרת וערכים הרבה לפני תוצאות, שגם אותם מ.ס דימונה לא מצליחה להביא. ואם תשאלו כל עוד אוהד בעיר היא ירצה לראות דרך וחומר מקומי בקבוצה הבוגרת הרבה לפני עליית ליגה.

ואני רק שאלה,

מי זאת הנהלת מ.ס דימונה? מישהו יודע מי מנהל את מ.ס דימונה?

מי לוקח אחריות על הביזיון והבושה, על הכספים שהושקעו ומי נותן את הדין על מה שקורה כאן?

מי יקח אחריות? אריק רוימי שרשום כגזבר הקבוצה בהתאחדות לכדורגל, אך נראה שכלאורה מתפקד כבובה, אחרת אין הסבר לכמות הכספים שמושקעים בקבוצה, כשאלו כספי ציבור. או אולי זה אלון ריף שכביכול סיים את תפקידו במחלקת הנוער אבל עדין ממשיך לתפקד כיו״ר העמותה? מי לוקח אחריות?

האם האנשים שכתובים באתר ההתאחדות לכדורגל הם רק שמות על הנייר? כי נראה שמקבלי ההחלטות רוצים רק לקבל החלטות ולחגוג ברגעי הצלחה, אך לא לקחת אחריות כשיש כישלון והגיע הזמן לקחת אחריות!

צריך להודות על האמת בני ביטון- נכשלת! הוכחת שכסף לא קונה עליה וגם לא הצלחה.

עוד לא חלף חודש מהרגע שבני ביטון נבחר לקדנציה נוספת וראש העיר שחלם על עליה ללאומית, והתראיין בכל גוף תקשורת על כך תוך כדי שהוא מספר על השקעה מסיבית, חתום על כדור השלג המתגלגל והכישלון של מ.ס דימונה, זה לא העיקר להשקיע כסף צריך לדעת גם לבחור את האנשים הנכונים שינהלו אותו.

יחד עם בני ביטון חתום על הכישלון אסי איפרגן, מחזיק תיק הספורט שלא ברור מדוע מקבל את תיק הספורט גם בקדנציה הנוכחית, מאחר ולא ניתן להצביע בקדנציה הקודמת אפילו על הישג אחד שאיפרגן הוביל אליו וכממונה על הספורט יש לו אחריות אישית לכישלון יחד עם ראש העיר.

כמו כן, בחמש שנים האחרונות בני ביטון נתן את המפתחות לרועי אמנו, שכביכול לכאורה נמצא מאחורי הקלעים, אך מקורבים מספרים כי אמנו מעורב בכל החלטה שנעשית במועדון. שחקנים וסוכנים מספרים כי הוא מעורב בתהליכי החתמות. אז מדוע רועי אמנו מעורב במ.ס דימונה כשנוח לו, אבל כשהוא צריך לקחת אחריות הוא מסיר כל אחריות מצווארו.

בני ביטון נתן תקציבי עתק ויד חופשית להחתים את "גלאקטיקוס", ונבחרת הכוכבים הכוללת חוזים גדולים ביחס לליגה א׳, עמלות לסוכנים, רכבים, הוצאות דלק, דירות ועוד הרבה הטבות גדולות וכל זה בליגה השלישית בישראל על חשבון משלם המיסים.

לא צריך להיות חשוף למסמכי הקופה הציבורית כדי לדעת שמיליוני שקלים נשפכו על קבוצת הכדורגל מ.ס דימונה מאז עלייתה לליגה א׳, ובכל שנה אותו פזמון חוזר דימונה בקושי מצליחה להתבגרג בפלייאוף ורחוקה מלעלות ליגה, אז איך עד עכשיו אף אדם אחד לרפואה בעיר הקטנה הזאת לא קם ואומר, תעצרו הכל כי משהו פה לא עובד.

הנתונים הכספיים של מ.ס דימונה בין השנים 2018-2022 מעידים על השקעה של מעל ל-10 מיליון ש״ח (צילום: מתוך אתר גיידסטאר)

ואיך בעיר עם אוכלוסיות מוחלשות ולא מעט מחוסרי עבודה המיליונים הולכים לכדורגל, ולא עבור תחומים שבאמת צריך להשקיע בהם או משרות לשחקנים מקומיים, אלא עבור שכירי חרב שבאו לעשות סיבוב וללכת כלא היו כאן. כי מי בכלל זוכר? וכמה היד קלה כשהכיס הוא כספי ציבור, שלא נדבר על הארנונה שצפויה ככל הנראה לעלות בקרוב, הרי מישהו צריך לממן את הכישלון של קבוצת הכדורגל.

ע״פ נתוני אתר גייד סטאר רשם העמותות מ.ס דימונה המחזור של מ.ס דימונה בשנת 2022 עומד על 3,458,258 ₪, כן קראתם נכון. תקציבים שלא היו מבישים קבוצות בליגה הלאומית. כאשר ע״פ נתוני האתר משנת 2018 ועד שנת 2022 הושקעו בקבוצה מעל ל-10 מיליון ש״ח (לא כולל תקציב העונה הנוכחית). ומה קרה בכל אותם חמש שנים בהשקעה של יותר מ-10 מיליון ש״ח? לא קרה שום דבר.

 

המחזור הכספי של מ.ס דימונה בשנת 2022 (צילום: מתוך אתר גיידסטאר)

מ.ס דימונה עדין תקועה עמוק בתוך ליגה א׳, אין זהות ואין חומר מקומי במועדון, אבל יש הרבה מעורבים בניהול הקבוצה, שכירי חרב בחוזים שמנים, סוכנים שמחייכים כל הדרך אל הבנק וניר קלינגר אחד שקיבל לכאורה חוזה ענק בלי סעיף יציאה, רק בדימונה מקבלים חוזה גדול עוד לפני שמוכיחים משהו. כספי ציבור כבר אמרנו? 

כישלון או הצלחה של קבוצת כדורגל נקבע ע״פ המטרות שהיא הציבה לעצמה, ואחרי המיליונים שמ.ס דימונה שפכה גם העונה כל תוצאה מלבד עלייה היא כישלון, כישלון חרוץ. אז איך בעמותת כדורגל שמתיימרת להיות ״קידום מסגרת לבני נוער״ אין אפילו חומר מקומי אחד מלבד משה אסולין, שגם הוא כבר לא צעיר וקרוב לפרישה. ואם נודה על האמת יעשו טוב הורים מקומיים אם יעבירו את ילדיהם למועדונים אחרים, בדימונה לא מטפחים מקומיים בטח לא בקבוצה הבוגרת חבל על החלומות.

 

הגיע הזמן להקים ועדת חקירה על כל מה שקורה בכדורגל בעיר דימונה, על כספי הציבור שהושקעו בשנים האחרונות ואיך מועדון הכדורגל מ.ס דימונה ממשיך לעמוד במקום. הגיע הזמן לעצור את כדור השלג המתגלגל מזה כמה שנים ולהתחיל לבנות דרך ונתחיל בזה שכל מי שכשל צריך ללכת הביתה כולל כל יועצי אחיתופל שנמצאים מאחורי הקלעים.

הגיע הזמן לעצור את החלומות הקיקיוניים ולהתחיל לסלול דרך תוך כדי טיפוח שלד מקומי, כמו שהעמותה הזאת התחייבה להיות ״פיתוח והכשרה של שחקני כדורגל צעירים״ ולא כספומט של שכירי חרב לפני פרישה.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן