קרדיט: יובל שטרית, קבלן עליות במחלקות הנוער (צילום: עודד חסין)

״לכל אימון אני עולה כאילו זה האימון האחרון שלי, מאמין בעבודת צוות ודורש מהשחקנים מאה אחוז״

יובל שטרית, הפך לשם דבר בשנים האחרונות כמאמן במחלקות הנוער. אחרי שלוש עליות ליגה עם קבוצות שונות, הוא הפך לקבלן עליות כשהוא מגלה יכולת מרשימה לזהות ולפתח כישרונות צעירים, וצובר במהירות מוניטין של מאמן עם עתיד גדול לפניו

קרדיט: יובל שטרית, קבלן עליות במחלקות הנוער (צילום: עודד חסין)

״לכל אימון אני עולה כאילו זה האימון האחרון שלי, מאמין בעבודת צוות ודורש מהשחקנים מאה אחוז״

[adrotate group="4"]

יובל שטרית (32), הפך בשנים האחרונות לאחד מהשמות החמים ביותר במחלקות הילדים והנוער בצפון. קריירת האימון של שטרית החלה בגיל צעיר, ומשם הוא פיתח במהירות תשוקה לאימון והחל לעבוד עם קבוצות נוער. עם הזמן, ההצלחות והניסיון, צמח המוניטין של שטרית כמאמן מיומן ומסור שיודע להוציא את המיטב מקבוצות.

העונה שטרית, חתם עליית ליגה שלישית כמאמן לליגה הלאומית לנוער כאשר לפני חמש שנים רשם עליה עם הנוער של אסי גלבוע, עונה לאחר מכן עליה עם נוער הפועל איכסל והשנה הוא הצליח לעלות את קבוצת הנוער של עירוני טבריה לליגה הלאומית.

תוך כדי תנועה הוא הספיק לאמן את הבוגרים של בני זלפה כבר בגיל 29, ואף רשם קדנציה מרשימה קבוצת הנוער של הפועל עפולה, והוביל אותה לעונת שיא מצידה ולצמרת הליגה הלאומית לנוער. במקביל שימש כעוזר מאמן בקבוצת הבוגרים מהליגה הלאומית.

יובל, קיבלת הצעה לאמן את הנוער של טבריה ולמרות שלא היו בעבר מטרות לעלייה, הצלחת להוביל אותם לליגה הלאומית. איך התחושה?

״הגעתי לנוער של טבריה אחרי הרבה התלבטויות, לבסוף פגשתי אנשים מיוחדים הבעלים אריה קלמנזון ומיקי ביתן ואחרי שיחות עם המנהל המקצועי מוריס אוזן החלטתי להיענות לאתגר. אחרי עונה קשה ולמרות אחוזי הצלחה מאוד גבוהים שכללו שני הפסדים בלבד במהלך העונה, הצלחנו להבטיח את העלייה רק במחזור האחרון. עבורי זו עליית ליגה שלישית ועדיין התחושות הן מדהימות. העליה הזו היא תוצאה של עבודה קשה מאוד ולכן השמחה גדולה מאוד״.

מה היה סוד הקסם של הקבוצה העונה?

״סוד הקסם למעשה כמו בכל קבוצה מצליחה הוא חומר אנושי טוב, שחקנים שרוצים ללמוד ולהשתפר ומוכנים להקריב למען ההצלחה האישית והקבוצתית. בנוסף, הצוות שעבד לצידי, אנשים מקצועיים ומוכשרים מאמן הכושר עומרי יעקב ומאמן השוערים דודי גיל יש להם חלק בלתי נפרד מההצלחה של הקבוצה. ואחוזי ההצלחה במשחקי הבית – 13 נצחונות ב13 משחקי בית״.

מועדון הכדורגל עירוני טבריה נמצא בהתפתחות, הקבוצה הבוגרת עלתה לליגה הלאומית ועשתה שם עונה מוצלחת, ועכשיו גם הנוער. איך אתה רואה את זה מהצד שלך?

״מועדון הכדורגל עירוני טבריה בהתפתחות אדירה ואת זה הצלחתי לזהות עוד לפני שהצטרפתי למועדון. הרבה בעיקר ובזכות הבעלים אריה קלמנזון ומיקי ביתן שהחזון שלהם הוא שהמועדון יהפוך למועדון מוביל בכדורגל הישראלי. הם הביאו אנשי מקצוע נכונים ונותנים להם חופש פעולה מקצועי שזה דבר חשוב מאוד למען הצלחה של מועדון כדורגל וקבוצה בפרט״

שטרית עם קבוצת הנוער של טבריה אחרי הניצחון על מכבי נווה שאנן (צילום: באדיבות עמוד הפייסבוק של עירוני טבריה)

שטרית, הפך להיות קבלן עליות ולאחד שיודע להוציא את המיטב מכל קבוצה. כמאמן צעיר ומוביל היא יודע לזהות שחקנים צעירים עם פוטנציאל וכיצד לפתח את כישוריהם על מנת לעזור להם להתקדם.

אחד הדברים שמייחדים את שטרית כמאמן הוא היכולת שלו להתחבר לשחקנים שלו ברמה האישית, להבין את החוזקות והחולשות שלהם, ולהתאים את גישת האימון שלו בהתאם.גישה אישית זו עזרה לו לבנות קשרים חזקים עם השחקנים שלו, ותרמה להצלחתם על המגרש.

גורם מרכזי נוסף להצלחתו של שטרית כמאמן הוא מסירותו ומוסר העבודה שלו. הוא כל הזמן מחפש אתגרים והזדמנויות חדשות ללמוד ולצמוח כמאמן, והדחף והנחישות האלה עזרו לו להשיג דברים גדולים בקריירה שלו עד כה.

בעונה הקודמת הובלת את הנוער של עפולה להצלחה, ועשית דרך נהדרת גם באיכסל איתה גם עלית ליגה. ספר על הגישה שלך לעבודה עם שחקנים צעירים?

״למעשה זו עליית ליגה שלישית שלי עם קבוצת נוער. בעונה הקודמת עם עפולה סיימנו במקום הרביעי והמכובד בליגה הלאומית וברוב שלבי העונה אפילו היו מי שטענו שאנחנו מועמדים לעלייה לליגת העל. חשוב לזכור ששחקני נוער הם שחקנים צעירים שצריכים מישהו שיאמין בהם, יכוון אותם על המגרש ומחוץ למגרש. שחקן כדורגל שרוצה להצליח צריך להבין שהוא חייב ליצור לעצמו הרגלים של מקצוען והרגלים של ווינר וזה משהו שאני שם עליו דגש בכל הקבוצות בהן אימנתי״

מה מאפיין אותך כמאמן?

״מעל הכל התשוקה לאימון, אני לכל אימון עולה כאילו זה האימון האחרון שלי כמאמן. אני מאמין בעבודת צוות ודורש מהשחקנים מאה אחוז בכל אימון״

אימנת בעבר בליגה א׳ צפון, איך התרשמת מהליגה העונה?

״ההתרשמות שלי מליגה א' העונה הייתה חצויה כיוון שראיתי בלא מעט משחקים הרבה שחקנים צעירים. כשני שליש מקבוצות ליגה א' צפון פונות אליי במהלך הפגרה בכדי שאמליץ על שחקני נוער טובים. אני חושב שזו עסקה משתלמת לשני הצדדים כיוון שהקבוצות מקבלות שחקנים צעירים ורעבים שרוצים להוכיח ולהצליח והשחקן מקבל את הבמה ואת דקות המשחק אשר דרושות לו בשביל להמשיך להתפתח כשחקן כדורגל מקצועני״

יש רצון להתקדם שוב לאימון קבוצת בוגרים?

״הרצון לשוב לאימון בוגרים קיים תמיד אך לא בכל מחיר, לא אתפשר על תנאים ולא על בחירת סגל השחקנים. אני מאמין תמיד שדברים קורים לטובה ויש לי את הרצון והנחישות וכשתגיע הזדמנות כזו אני אקח אותה בשתי ידיים״

איפה יובל שטרית יאמן בעונה הבאה?

״יש מספר אופציות והצעות ואני קודם כל ישב עם המועדון בו האנשים רוצים אותי ומעריכים אותי ועם המועדון בו עשינו הצלחה בעונה האחרונה. מה שבטוח שבעונה הבאה יובל שטרית יעשה עוד צעד לקדמת במה״

במבט קדימה, אין ספק שליובל שטרית יש עתיד מזהיר לפניו. עם התשוקה, המסירות והמיומנות שלו כמאמן, הוא בטוח ימשיך לעשות לעצמו שם בעולם של אימון כדורגל לבין אם יחליט להישאר במחלקות הנוער או לעבור לאימון בוגרים.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן