קרדיט: מכבי יבנה לאן? צילום: באדיבות מכבי יבנה

אין חדש תחת דורון ממן

לצד החזרה לפעילות בליגה א׳, חגגנו השבוע את חג חנוכה, ונראה כי רק נס יעזור למכבי יבנה אחרי שהקבוצה שספגה הפסד משפיל לעולה הטרייה הפועל לוד. דורון ממן אומנם החליף את יוסי זוזוט, אך עדין לא הביא איתו בשורה חדשה ולמרות שלקבוצה יש את כל הסיבות להצליח היא רחוקה מלעמוד במטרות של עצמה

קרדיט: מכבי יבנה לאן? צילום: באדיבות מכבי יבנה

אין חדש תחת דורון ממן

[adrotate group="4"]

חג הפסח מזמן כבר עבר, אבל את המרור שאוהדי מכבי יבנה אוכלים בשנים האחרונות הם מתקשים לשכוח. והנה, חג החנוכה חג של אור וניסים, אבל עבור יבנה אין חדש, גם לא תחת דורון ממן. וגם העונה אותו פזמן חוזר יבנה היא קבוצה אנמית, לא מחוברת שמציגה יכולת מאכזבת.

מועדון הכדורגל מכבי יבנה עבר הרבה גלגולים, הוא הוקם בשנת 1962 והוא נקרא בעבר ״מכבי כפר יבנה״, והפעם הראשונה שהקבוצה עלתה לליגה א׳ הייתה בעונת 75/76. מכבי יבנה הספיקה לשחק בליגה הארצית דאז הליגה השנייה בישראל,ואף הגיעה לליגה הלאומית בשנת 81/82 מה שאנחנו מכירים היום כליגת העל.

בסוף שנות התשעים הקבוצה החלה להתדרדר במורד הליגות ואחרי עונות שלא חוסר יציבות שהיא מזגזגת בין הליגה השנייה לליגה השלישית הקבוצה מצאה את עצמה שוב בליגה א׳ בה היא משחקת כבר 8 עונות ברציפות עם הרבה חלומות על עלייה.

בכל עונה מחדש יבנה בונה קבוצה חזקה, משקיעה תקציבים גדולים ויש לה את כל הסיבות להצליח. אם כך מדוע עבור מכבי יבנה ציפיות לחוד ותוצאות לחוד?ֿ

ההפסד של מכבי יבנה להפועל לוד במחזור האחרון די משקף את איך שהקבוצה נראת בשנים האחרונות, ונכון שרק נפתחה העונה ורק חזרנו מפגרת המלחמה, אבל מי שמכיר את יבנה מקרוב מיד יזהה שאין שינוי במועדון. אז מה באמת גורם לקבוצה לעמוד במקום?

בשנים האחרונות מכבי יבנה שמה למטרה לעלות לליגה הלאומית או לפחות להתמודד על הפלייאוף העליון. אך היא רחוקה מלדבר על עלייה וגם כשהיא מצליחה להתברג בפלייאוף כמו בעונה הקודמת היא נלחמת בשיניים וזה רק כי יש קבוצות הרבה יותר חלשות ממנה.

ניהול:

מכבי יבנה מנוהלת בשנים האחרונות ע״י מנהלת הספורט העירונית בתמיכת עיריית יבנה. מה שאומר בעצם משכורות דופקות כמו שעון, מועדון מסודר, תקציבים גבוהים ומתקן מסודר ברמה גבוהה. אך גם הנתונים האלו, נתונים שכל מועדון אחר היה חולם עליהם לא מביאים את יבנה להצלחה ואנחנו מבינים שבדומה למ.ס דימונה כסף הוא לא ערובה להצלחה. כי למרות שיש לקבוצה את כל התנאים להצליח היא לא מצליחה לעשות עונות גדולות או להיות פקטור משמעותי שמתמוד על עלייה.

מאמן:

מי שאימן את הקבוצה בשנים האחרונות הוא המאמן יוסי זוזוט, זה היה נחמד מאוד אם המטרות של יבנה היו להישאר בליגה, אבל מעבר לכך זה לא התרומם. מה שראינו מיבנה זו קבוצה שמתקשה לנצח, לא קבוצה שמהווה פקטור משמעותי בליגה ואם מאמן יתכונן אליה כמו שצריך הוא גם ידע לקחת נקודות. לא פעם האוהדים הטיחו ביקורות במאמן שגם התפטר וחזר ובצדק, האוהדים רוצים לראות יבנה אחרת הרבה יותר אטרקטיבית וקבוצה שגם יודעת להרוג משחקים.

אחרי שסימנו מס׳ מועמדים להחלפתו של זוזוט הוחלט להחתים את המאמן דורון ממן, שעשה חיל עם עירוני כסייפה שהספיקה להתפרק מהמפה הספורטיבית. ממן, אימן בעברו בעיקר קבוצות אמצע טבלה/ תחתית וכשהגיע לעירוני כסייפה קנה את עולמו אחרי שהצליח לעשות עונה אדירה ללא תקציב ולהבטיח הישארות עם הקבוצה בליגה.

ממן, קיבל הזדמנות במכבי יבנה שקצת שונה באופיה מהקבוצות הקודמות שהוא אימן, ועד כה לא מצליח להרים את הקבוצה בטח לא כפי שמצופה ממנו. כי נכון לעכשיו על כר הדשא יבנה רחוקה מלהיראות כמו קבוצת כדורגל ששואפת גבוהה ויעיד על כך המשחק מול לוד יבנה הייתה נראת כבויה לגמרי. ספיגת שלושת השערים מול העולה הטרייה לא רק מעידה על היכולת החלשה של הקבוצה, אלא מעידה על אופי, בינתיים ממן לא מצליח לייצב את השורות ואם נודה על האמת הוא לא הביא איתו עד כה שום בשורה חדשה כך שיש לו הרבה עבודה להמשך הדרך, זאת במידה והמועדון יעשה איתו חסד.

שחקנים:

נראה שביבנה לא לומדים לקח, אומנם ביצעו שינוי בגזרת המאמן אבל עונה אחרי עונה יש לא מעט שחקנים שממשיכים לקבל קרדיט למרות שהם לא מביאים את המועדון להצלחות. אם נתסכל על הסגל של מכבי יבנה העונה יש לא מעט שחקנים איכותיים שיכולים לשדרג כל מועדון בליגה א׳ ובכל זאת, משהו שם פשוט לא עובד בחיבור הזה ואם יבנה הייתה חכמה היא הייתה עושה חריש בסגל ובונה אותו מאפס מחדש. כמו כן, יש לא מעט שחקנים צעירים במועדון והם עדין לא מספיק מנוסים בליגה הזאת. אם הקבוצה רוצה להתחיל לקחת נקודות היא תהיה חייבת להחתים חלוץ.

תוצאות:

את העונה יבנה פתחה בתיקו מאופס מול האדומים אשדוד, ואז הצליחה לפרק את הפועל מרמורק החלשה ואוי ליבנה אם לא הייתה מנצחת קבוצה כמו מרמורק. לאחר מכן, הגיע ניצחון על בקעת הירדן ואז הפסד לשמשון פזטל ת״א, תיקו מול חולון והפסד מביש לעולה הטרייה מלוד. כך שמכבי יבנה סופרת שני מחזורים ללא ניצחון.

נכון לעכשיו, אנחנו במחזור ה-6 לליגה מכבי יבנה נמצאת במקום ה-7 בטבלה מקום שממנו אפשר לעלות אבל אפשר גם לרדת. ההפסד להפועל לוד אמור להדליק נורה אדום אצל כל ראשי המועדון אם יבנה רוצה להמשיך ולדבר על צמרת הליגה או התמודדות על עלייה. יבנה חייבת להיות קבוצה שיודע להרוג משחקים, ואם יבנה תמשיך להיראות כבויה חסרת אטרקטיביות שמתקשה להשיג תוצאות כשיש לה את כל הכלים להצליח, היא תהיה חייבת שינוי גם על הקווים וגם בסגל. ובכלל, הגיע הזמן שמועדון חזק כמו מכבי יבנה מועדון עם תנאים ברמה גבוהה יבוא על שכרו ויעניק קצת נחת לאוהדי הקבוצה.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן