מ.ס דימונה 22/23: הצלחה או כישלון?

מ.ס דימונה מודל 22/23 השקיעה את אחד התקציבים הגדולים בליגה, ובסוף במועדון התנחמו בפלייאוף למרות שדימונה סיימה את דרכה אחרי משחק אחד. אז מדוע מגדירים את העונה הזאת כהישג? מי רוצה לעזוב אחרי העונה הנוכחית? ומדוע מדברים על העונה הבאה ועל תמיכת ראש העיר כשאנחנו נכנסים לשנת בחירות והכל יכול להשתנות?

מ.ס דימונה 22/23: הצלחה או כישלון?

[adrotate group="4"]

מ.ס דימונה בנתה העונה את אחת הקבוצות החזקות בליגה, לשם כך היא העמידה תקציב גדול וגם החתימה סוללה של שחקנים ואת המאמן רומן זולו, שניסו להוביל את הקבוצה לעליית ליגה. אבל משהו לא עבד בדרך, ובסופו של דבר דימונה נאלצה להסתפק רק בפלייאוף, שגם בו היא החזיקה משחק אחד בלבד!

בסביבת דימונה יש כאלו שמגדירים את העונה הזאת כעוד כישלון חרוץ, מאחר והקבוצה נבנתה במטרה לעלות ליגה אבל נכנס לפלייאוף וגם זה קרה ברגע האחרון וגם בו לא הצליחה להחזיק מלבד משחק אחד .מנגד, יש כאלו שמגדירים את העונה הזאת כהצלחה מאחר ודימונה הצליחה להתברג בפלייאוף העליון אחרי שנתיים קשות שבהן עם תקציב גדול בהן היא נאבקה בתחתית.

אז האם הצלחה נמדדת כהישג ביחס לעונות האחרונות או ביחס למטרות שהציבה הקבוצה לעצמה?

נראה שתוך כדי תנועה בדימונה הנמיכו ציפיות כשראו שלמרות הרצון הגדול הקבוצה רחוקה מלהיות אחת כזאת שדורסת את הליגה. בסביבת המועדון האשימו את השופטים, דיברו על המגרשים ועל רצף תוצאות התיקו שהקבוצה השיגה ועל חוסר המזל בדרך. אבל אף אחד לא ניסה באמת לחשוב האם נעשה שינוי משמעותי בדימונה ביחס לעונות האחרות? התשובה היא לא!

כשלקבוצה יש את כל הכלים להצליח, מתקן ראוי, תקציב גדול, סוללה של שחקנים ומוסר תשלומים ראוי היא הייתה צריכה לפחות להתמודד על עלייה גבוה בצמרת, כך שדין דימונה הוא דין יבנה שתי הקבוצות נכשלו במערכה. הדבר היחידי שדימונה השיגה בכניסתה לפלייאוף הוא תשלום נוסף לשחקנים על העונה שהתארכה מעט, כי הרי זה לא באמת משנה אם דימונה תסיים במקום החמישי או השביעי בטבלה אם היא לא מתמודדת על עליית ליגה.

בעונה הקודמת הקבוצה השקיעה רבות ונשארה בליגה ברגע האחרון, והעונה נכנסה לפלייאוף באחד מהתקציבים הגדולים בליגה, כנראה שבמ.ס דימונה שכחו מה הוא הישג אמיתי.

לאחר שיחות עם מס׳ שחקנים נראה שכמה שחקנים מובילים צפויים לעזוב, זו ללא ספק הייתה עונה מתישה עבורם בעיקר לאלו שהגיעו מהמרכז והצפון. ואז שוב אותו תסריט חוזר בדימונה, בניית סגל מחדש ואיך דימונה תצליח לרוץ לעלייה בעונה הבאה אם היא כל עונה מחדש מחליפה את הסגל שלה? מזלה של דימונה שהיא לא מחליפה שוב את ההנהלה.

בדימונה מדברים על עונה נוספת תחת רומן זולו, המאמן חסר הניסיון הכי מדובר בליגה. הרבה דיבורים והמלצות היו סביב המאמן שבפועל גם נכשל במערכה והנמיך ציפיות בעצמו תוך כדי תנועה.

מצד אחד זה יכול להיות כישלון כי לזולו היו את כל הכלים להצליח, הוא החתים את כל הבא ליד וגם כשזה פחות עבד הוא שחרר שחקנים והחתים חדשים, הוא בא למועדון עם מתקן מצוין ותנאים נוחים וקיבל כל מה שהוא רוצה ויש לדימונה מגרש בין הטובים בליגה אז למה שיהיה חדש תחת השמש בעונה הבאה? מצד שני, הגיע הזמן לרוץ עם מאמן לעונה נוספת ואולי זאת תהיה ההצלחה של דימונה, במידה ולא יחליפו את כל הסגל מחדש.

בסביבת דימונה מדברים על ניר קלינגר שישמש כיועץ מקצועי בעונה הבאה. ושוב אותן כותרות כמו בעונה הקודמת כשדיברו על מוטי איווניר ושייע פייגנבוים ובסוף המלצתו של אייל לחמן הספיקה לראש העיר, גם אם זה לא באמת עבד. רק לא ברור מדוע יש צורך במנהל מקצועי בליגה א׳, ולמה קבוצות כמו בקעת הירדן או הרצליה מצליחות לעשות עונות טובות בלי כל התוספות מסביב, כי אם לבקעת הירדן היה תקציב גדול יותר כנראה שהיא גם הייתה מתמודדת על עליית ליגה וכדאי שדימונה ויבנה ילמדו ממנה.

לסיום, אני רק שאלה. מאז שדימונה סיימה את העונה אנחנו רואים לא מעט כותרות סביב הרצונות והשאיפות של ראש עיריית דימונה ביטון שכל עונה מחדש מדבר על עליה. בחודש אוקטובר קצת אחרי שתפתח העונה אנחנו הולכים לבחירות ברשויות המקומיות, ואם דימונה שוב תראה לא טוב בעונה הבאה יכול להיות שאוהדי הקבוצה שכבר מאסו בה בשנים האחרונות יצביעו בידיים בקלפי, ואם יוחלף ראש העיר אז כל ההצהרות והחלומות כנראה יכולים ללכת לפח. וגם אם ראש העיר ישאר  לקדנציה נוספת, צריך לבדוק טוב לפני שמשקיעים אם לקבוצה כמו מ.ס דימונה יש מה למכור בליגה הלאומית.

 

 

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן