מכירות משחקים בכדורגל מופתעים? אנחנו לא!

אמש (רביעי) שודר בכאן 11 תחקיר בנוגע למגמה המכוערת של מכירות משחקים בכדורגל. אך אם נודה על האמת, התחקיר לא חידש לנו שום דבר שלא ידענו קודם. ותחקירים מהסוג הזה יכולים להפתיע רק את מי שלא מתעניין בתחום או מי שטומן את ראשו בחול. הרייטינג לתוכנית בכאן 11 כנראה הושג, ורק אנחנו חובבי הכדורגל אלו שנשארים עם שאלות ותהיות ללא פתרונות ממשיים או מישהו שבאמת אכפת לו

מכירות משחקים בכדורגל מופתעים? אנחנו לא!

[adrotate group="4"]

כל מי שמכיר ולו מעט את עולם הכדורגל ובעיקר את הליגות הנמוכות, זוכה לשמוע על תופעה מכוערת שנקראת ״מכירת משחקים״. בשנים האחרונות אפשר להגיד שהמגמה עלתה משמעותית, וכאחת שמסקרת מעל לעשור את הליגות הנמוכות מהדרום ועד לצפון אין סופ״ש שבו משוחק מחזור כדורגל שאני לא מקבלת טלפונים וידיעות על חשד למכירת משחק, אבל הכל תמיד נופל על אוזניים ערלות.

אמש (רביעי) פורסם בכאן 11, תחקיר בנוגע למגמת מכירות המשחקים בכדורגל. זו לא פעם ראשונה שאנחנו צופים בתחקיר מהסוג הזה, אבל מה שהיה שונה בו משאר התחקירים הוא הפרומו שהציג את התחקיר כמשהו שלא נראה עד היום וכתחקיר ״מטלטל״, אבל אחרי צפייה בו הבנתי שהדבר היחידי שעשה את העבודה בו הוא הפרומו ושאין חדש תחת השמש ולא היה שם איזה פרט שלא ידענו לפני. אולי רק אנשי כאן 11 שסביר להניח לא חיים יום יום את עולם הכדורגל, מרגישים שהם הוציאו מהמרתפים איזה מידע סודי שאף אחד לא ידע עליו קודם.

צפיתי פעמיים בתחקיר, ראיתי שם מידע שאני מכירה מקרוב לגבי קבוצות בליגות הנמוכות. ושוב אותם סיפורים על חקירות, שוב התייחסות לליגות הנמוכות ולהימורים בבטים, כמה ראיונות עם אנשים מהתחום , וכמה אנשים מוצללים שמספקים מידע לגבי הטיית משחקים בליגות הגבוהות ללא כל ביסוס, תאריכים או צפייה מהלכים שנויים במחלוקת.

לא ברור לי מדוע בכאן 11 הרגישו שהתחקיר ״יטיל פצצה על הכדורגל הישראלי״, הפצצה הזאת התפוצצה מזמן. וגם אותם כדורגלנים או דמויות לכאורה שדיברו על הטיית המשחקים בליגות הגבוהות, אם נודה על האמת לא ראינו הוכחות לכך.

אני חושבת שהגיע הזמן שגופי התקשורת שמחליטים להיכנס לעולם הטיית המשחקים ולהעביר לנו איזה תחקיר יעשו שיעורי בית על מה פורסם קודם ומה לא, ולא ינצלו לכאורה נושא כל כך כאוב למטרות רייטינג. התחקיר שפורסם אמש הוא אותה הגברת בשינוי אדרת למה שראינו עד עכשיו ואין בו שום דבר חדש, אולי זה חדש רק לאנשים שלא חיים את זה ביום יום.

כדורגל בעיני הוא דת, מסורת ודרך חיים. הוא מצליח לחבר אותי לכל כך הרבה אנשים, מאפשר לי לגעת בהם והוא מקצוע עבורי. בשנים האחרונות הדבר שאני הכי אוהבת בעולם ״כדורגל״ הפך להיות נטול הרומנטיקה שגדלתי עליה, מלא באינטרסים , עסקנות וקומבינות.

הליגות הנמוכות הן החצר האחורית של הכדורגל, ככה מתייחסים אליהם ולכן אף אחד לא מטפל במגמה המכוערת הזאת , כי אם נודה על האמת הן לא חשובות כמעט לאף אחד. זה מגיע למצב שאני יכולה להיכנס למגרש וללחוץ לשחקן את היד, ולאחר מכן לראות אותו במהלך היריבות עצמה בכל מיני פעולות מחשידות, לראות במגרשים דמויות ״מוזרות״ ולהבין שהם אלו שמנהלים את העניינים ובאים לוודא שהכל קורה, ומועדונים שמאבדים עניין אחרי השגת מטרות ולא אכפת להם לסטות מהספורטיביות. מי שמכיר את הליגות הנמוכות מקרוב מכיר את המאבקים , את הסגנון ויודע לזהות טוב מאוד מתי זה ״יום רע״ ומתי קורים על המגרשים דברים לא כשרים.

צריך לומר דבר נוסף על התחקיר שראינו הוא מהווה החמצה גדול, סביר להניח שעבדו שם קשה והוא איבד מהמטרה שלו. הניסיון שלו להציף דברים כאילו שאנחנו לא יודעים מה קורה בכדורגל , הוביל לזלזול בקרוב חובבי הכדורגל והאוהדים וזוהי לא הייתה כוונת המשורר זה בטוח.

אם נודה על האמת לי קצת נמאס מהניסיונות להציג תחקירים ״מטלטלים״ שהחומר בהם ידוע מראש. וכל מה שאני חוויתי מהתחקיר זה ניסיון להשיג רייטינג, ושוב שם רע שיצא לכדורגל מבלי להיכנס לעומקם של דברים או להביא פרטים חדשים.

אני מקווה שהתחקירים הבאים שישודרו יהיו אכן ״מטלטלים״ כמו שמתארים אותם, ואולי מישהו שם במסדרונות המשטרה למעלה יחליט לנסות ולו מעט לנקות את הכדורגל מהמגמה המכוערת הזאת וזה אפשרי! זה יגרום לנו להמשיך להנות מכדורגל, זה יצמצמם משמעותית את הפשע וזה יגרום לדור העתיד להאמין בספורטיביות ושכדורגל הוא אכן דבר טוב.

 

Subscribe
Notify of
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments

אני פשוט אוהב את הכתבת הזאת 💛

1
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן