תמונת מצב: ליגה ב׳ דרום ב׳

בזמן שכולם במתח ממשחקי המונדיאל שנפתחו אתמול (ראשון), זה הזמן שלנו לעשות לכם סיכום של הדרך של הקבוצות בליגה עד כה. מלאכי ונורדיה מושלמות ללא הפסדים, אשקלון ומכבי ב״ש שקועות עמוק בתחתית. כל הפרטים בסיכום שלפניכם

תמונת מצב: ליגה ב׳ דרום ב׳

[adrotate group="4"]

12 מחזורים עברנו עד כה בליגה ב׳ דרום ב׳ החזקה והמסקרנת, וכבר יש לנו תמונת מצב על הקבוצות שילחמו חזק בצמרת וינסו להתמודד על עליית ליגה, לצד קבוצות אמצע טבלה שלא יעשו חיים קלים לאף אחת, וגם הקבוצות שילחמו למטה בתחתית הבוערת.

מכבי קריית מלאכי:

הקבוצה המושלמת ממלאכי, רושמת עונה פנטסטית מצידה. למרות הביקורות שהיו בבפתיחת העונה יואל סויסה מוכיח לכולם שהוא מאמן מצוין שיודע להוביל קבוצות לצמרת בשקט ועם הרבה צניעות. הקבוצה שחולמת כבר כמה שנים טובות על עליית ליגה, מובילה את צמרת הטבלה בצעדי ענק עם 34 נקודות בקופה. כשהיא פותחת פער של 6 נקודות מנורדיה שנמצאת במקום השני.

בניגוד לשנים קודמות בהן הקבוצה הגיע לבאר אבל לא שתתה ממנו, השנה במלאכי נותנים למאמן ולקבוצה לעבוד וגם הקהל סבלני יותר. מלאכי מציגה הרבה חיבור על המגרש וגם כדורגל אטרקטיבי ובעיקר מוכיחה שהיא בלתי מנוצחת. בתום 12 מחזורים היא רושמת 11 ניצחונות ותיקו בודד אחד, כאשר יש לה את ההתקפה השנייה הטובה בליגה וההגנה השנייה הטובה בליגה. תוך כדי תנועה בקבוצה ביצעו שינויים והתאמות שהתאימו לקבוצה בצורה נהדרת כמו השוער בני פרץ , וצירופו של החלוץ המנוסה מושיקו אביטן ששדרג את הקבוצה.

 

צירופו של מושיקו אביטן עשה טוב לקבוצה הכתומה (צילום: מכבי קריית מלאכי)

בית״ר נורדיה:

הקבוצה שירדה ליגה בעונה הקודמת וחולמת לרשום עליית ליגה בסיום העונה, החתימה לשורותיה את מי שנחשב לסמל בית״רי אהוד כחילה, שנחשב למאמן שיודע להוביל קבוצות לצמרת ומכיר את הליגות האלה מקרוב. בנורדיה בנו קבוצה איכותית מאוד שקשה לנצח אותה ועד כה גם היא מושלמת ללא הפסדים כלל. עם 28 נקודות בקופה, כאשר היא רשמה עד כה 8 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו.  בית״ר נורדיה מציגה הרבה מחץ והיא קבוצה שקשה לנצח, יש לה את ההתקפה הטובה בליגה עם 39 כיבושים וההגנה הטובה בליגה עם 3 ספיגות בלבד ב12 מחזורים ואין ספק שהיא תתמודד חזק על עליית ליגה.

מ.כ שדרות:

הקבוצה שרק נבנתה בעונה הקודמת ועלתה ליגה בעונתה הראשונה, ממשיכה להרשים גם בליגה ב׳. בשדרות הבינו את הפוטנציאל של הקבוצה, עליה מנצח המאמן המקומי והמוכשר אבי פרץ, והשקיעו בתקציב וגם בשחקנים. פרץ מוביל את הקבוצה גם השנה לעונה פנטסטית ויכול לעשות סנסציה אדירה אם הקבוצה תתמודד על עליית ליגה. שדרות נמצאת במקום השלישי בטבלה , עם קצב צבירת נקודות נהדר כשכעת יש לה 27 נקודות בקופה. 8 ניצחונות 3 תוצאות תיקו והפסד בודד אחד.

מ.כ שדרות רושמת עונה פנטסטית (צילום: אורי גבאי)

הפועל ירוחם:

הפועל ירוחם בכל עונה מחדש היא קבוצה חזקה מאוד שלא עושה חיים קלים לליגה וגם נחשבת לקבוצה ביתית מאוד. כזכור, בירוחם לא היה שקט מפתיחת העונה, מאמן הקבוצה מוטי עטר הושעה מאימון הקבוצה ולאר מכן חזר, כאשר מס׳ שחקנים עזבו את המועדון ביניהם השוער רז ביטון, הבלם מני הגאי שעזב לאשקלון ומושיקו אביטן החלוץ שמזוהה עם המועדון. ירוחם העמידה השנה יחסית תקציב גדול, ובינתיים היא נמצאת במקום הרביעי בטבלה עם 25 נקודות בקופה. כשהיא רשמה עד כה שמונה ניצחונות תיקו אחד ושלושה הפסדים. אם בירוחם ימשיכו להתמקד בכדורגל ולא במשחקי אגו ובעיות ניהול היא תהיה אחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה.

מוטי עטר ממשיך להוביל את ירוחם על הקווים (צילום: לירן ביטון)

מ.כ ירושלים:

קבוצת הגאלקטיקוס מעיר הבירה שמה לעצמה מטרה לעלות ליגה השנה, ולשם כך העמידה תקציב גדול ותותחים כבדים מאוד בדמותם של עומרי כהן הבלם המנוסה שעלה ליגה עם יפו, עידן חג׳ג׳ שנחשב לקבלן עליות, סאן טוריאל חלוץ מוכשר מאוד, מאיר אוחיון שהגיע מליגה א׳ ועוד. מי שעמד על הקווים בפתיחת העונה הוא מי שהעלה את הקבוצה מליגה ג׳ לליגה ב׳ עמית ברבש, אך הוא עזב מסיבות אישיות ובמשך כמה מחזורים קריטים הקבוצה הייתה ללא מאמן. עד כה ראינו ממנה בעיקר חוסר יציבו, הקבוצה התקשתה לייצר רצף ניצחונות ועדין לא מוכנה מספיק לליגה. מס׳ שחקנים עזבו בדמותם של אור אליהו, דור מלכה ואבירם זיאת השוער. כאשר לאחרונה הקבוצה החתימה את המאמן אסי ברוכיאן ותקווה אחרי הפגרה לנסות ולייצר תוצאות טובות יותר, יש למ.כ ירושלים את כל הכלים להצליח ולהתמודד על עליית ליגה , היא רק צריה להשתמש בהם בצורה נכונה. ירושלים עד כה עם שבעה ניצחונות , ארבעה הפסדים ותוצאת תיקו אחת.

בני אשדוד:

הקבוצה שהצטרפה לליגה ב׳ העונה יכולה להיות מרוצה מעצמה עד כה וגם מקצב צבירת הנקודות. בעונתה הראשונה בליגה ב׳ בבני אשדוד רוצים לתקוע יתד ולהבטיח עונה נוספת בליגה, ולנסות להגיע כמה שיותר גבוה בטבלה. בשלב הזה של העונה ובתום 12 מחזורים הקבוצה נמצאת במקום ה-6 בטבלה עם 22 נקודות קצב צבירה יפה מאוד לקבוצה שרק עלתה ליגה, כשעל הדרך היא חולפת בטבלה על קבוצות מנוסות יותר. עם שבעה ניצחונות , ארבעה הפסדים ותוצאת תיקו אחת.

מכבי עירוני נתיבות: 

נתיבות שהגיעה בעונה הקודמת למרחק נגיעה מעליית ליגה, גם השנה רצתה לנסות ולהתמודד עם עלייה אך הדברים לא התחברו כמתוכנן, ובכל זאת בנתיבות ינסות להתמודד כמו בכל עונה מחדש כל הפלייאוף העליון. בפתיחת העונה עמדו על הקווים צמד המאמנים הצעיר אוהד יוסף ושלוי צלח, אך אחרי שני מחזורים הצמד עזב ובמועדון החתימו את סתיו אלימלך. גם עם המאמן השני הייתה סאגה, כאשר דובר על מעבר שלו לקבוצה מהבירה מ.כ ירושלים אך לבסוף סתיו החליט להמשיך ולאמן את המועדון הצנוע. נתיבות מנוהלת ברמה גבוהה כשמאחורי עומד היו״ר ישראלי שריקי שדואג שלא יחסר לקבוצה דבר, לצד מחלקת דיגיטל משופרת אותה מנהל טל סיגרון (יסמין תקשורת). בשלב הזה של העונה נתיבות נמצאת במקום ה-7 בטבלה עם 21 נקודות, כשהיא רושמת עד כה שישה ניצחונות, שלושה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו.

מכבי עירוני נתיבות תנסה להגיע כמה שיותר גבוה בטבלה (צילום: טל סיגרון יסמין תקשורת )

בני לוד:

הקבוצה ששיחקה במשך שנים בליגה הלאומית , ואף טיפחה לא מעט שחקנים רשמה בעונה הקודמת עונה מאכזבת בליגה א׳ ומצאה את עצמה יורדת לליגה ב׳. בעיר לוד יש את האחות הגדולה הפועל לוד, שנשחקת במחוז השני ומרבית התקציבים וההשקעה הולכים אליה, ומי יודע אולי נראה בעתיד איחוד בין הקבוצות. אבל עד אז, בני לוד מנסה את מזלה בליגה ב׳ החזקה והקשה, כשהיא תופסת את המקום השמיני בטבלה עם 20 נקודות בקופה. אומנם אין בלוד יומרות להתמודד בצמרת והקבוצה תעשה הכל כדי לשמור על מקומה לעונה נוספת בליגה ב׳.

הפועל שגב שלום:

הקבוצה שהוקמה לפני חמש שנים ועלתה לפני שתי עונות לליגה ב׳ דרום ב׳, חולמת להבטיח את מקומה לעונה נוספת בליגה. כשכעת, בתום 12 מחזורים היא תופסת את המקום התשיעי בטבלה עם 16 נקודות. שגב שלום לא נבנתה בתקציב גדול ובנויה ברובה על שחקנים מקומיים, ובינתיים מצליחה להוכיח שהיא קבוצת אמצע טבלה טיפוסית, ואיך אפשר שלא לדבר על המהפך האדיר שהקבוצה הזאת עשתה על מ.כ ירושלים , אחד המשחקים הזכורים ביותר עד כה העונה.

מכבי רמלה:

הקבוצה הוקמה לפני שלוש שנים ובעונה הקודמת הצליחה לעשות עליית ליגה מרשימה, כאשר את העונה הנוכחית היא פותחת בליגה ב דרום ב׳. רמלה נמצאת במקום ה-10 בטבלה עם 13 נקודות. היא רשמה עד כה שלושה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. וברמלה ינסו לעשות הכל כדי לצבור כמה שיותר נקודות ולהתקדם בטבלה.

מ.ס שיכון המזרח:

הקבוצה מראשון לציון ניצלה מירידת ליגה בעונה הקודמת, אחרי פירוקה של מכבי ערד תמר ונשארה לעונה נוספת בליגה ב׳ הקשה. שיכון המזרח בנויה ברובה על שחקנים צעירים ואנונימים עם תקציב שחקנים נמוך יחסית, כאשר הקבוצה שואפת להבטיח את מקומה לעונה נוספת בליגה ב׳. מאחורי הקבוצה עומד אלי אמסלם שדואג שהמועדון יתפקד כמו שצריך אך מבחינת תוצאות הקבוצה מתקשה לייצר רצף ויציבות. הקבוצה החתימה לשירותיה את המאמן שמעון וקנין שהגיע מאזור, והוא ינסה לשפר את היכולת מיד אחרי הפגרה. מצד אחד הקבוצה עשתה תיקו עם נורדיה החזקה ומצד שני במחזור האחרון התפרקה מול מ.כ ירושלים בתוצאה 0-7.  שיכון תופסת את המקום ה-11 בטבלה עם 12 נקודות והיא תצטרך לאסוף כמה שיותר נקודות כדי להישאר בליגה.

הפועל גדרה:

זו העונה הרביעית של הפועל גדרה בליגה ב׳ בדרום ב׳, אך העונה לא נפתחה בצורה טובה מספיק והיא נמצאת במקום ה-12 בטבלה עם 12 נקודות. מי שמוביל על הקווים את הקבוצה הוא המאמן יוסי אברהם, שיעשה הכל כדי לצבור כמה שיותר נקודות כדי להבטיח את מקומה של הקבוצה בליגה.

מכבי עירוני שדרות:

הקבוצה משדרות שבמשך שנים הייתה קבוצה דומיננטית בליגה עם תקציב גדול ושחקנים מובילים, הצליחה לשרוד בעונה הקודמת בליגה ב׳ ופתחה את העונה הנוכחית בצורה לא טובה.כשהיא במקום ה-13 בטבלה עם 9 נקודות בלבד ורחוקה 5 נקודות מהקו האדום. בזמן שהאחות מ.כ שדרות עושה חיל בעונתה הראשונה בליגה ב׳, בשדרות ידעו שהקבוצה הולכת לעונת הישדרות לא פשוטה והיא תנסה לעשות הכל כדי להישאר בליגה.

בית״ר קריית גת:

בכל עונה מחדש בית״ר קריית גת הייתה אחת מהקבוצות שלא עושה חיים קלים לליגה, אבל העונה הנוכחית קטסטרופלית מבחינתה כשהיא ממוקמת במקום ה-14 בטבלה עם 5 נקודות בלבד מרחק של נקודה בלבד מהקו האדום והקבוצה מתקשה לצבור נקודות וניצחונות. יש לה את ההגנה השנייה הגרועה ביותר בליגה ועד כה היא ספגה 35 שערים לצד ההתקפה הגרועה בליגה שכבשה 8 שערים בלבד. במועדון יצטרכו לנצל את הפגרה כדי לחשב מסלול מחדש ולנסות לעורר את הקבוצה ובמידת הצורך לבצע חיזוקים כדי לנסות ולהשאיר אותה בליגה.

מכבי ב״ש: 

זו העונה השנייה של מכבי ב״ש בליגה ב׳ דרום ב׳ הקשה והחזקה, לצד קבוצות אטרקטיביות הקבוצה רושמת פתיחת עונה מאכזבת מאוד , היא ממוקמת מתחת לקו האדום במקום הלפני אחרון בטבלה עם 4 נקודות בלבד ונכון לעכשיו היא מועמדת לירידת ליגה. הקבוצה תצטרך לחזור מהפגרה עם כוחות מחודשים כדי לנסות ולשפר את מצבה של הקבוצה.

הפועל אשקלון:

האימפריה האשקלונית ששיחקה בעבר בליגת העל ובליגה הלאומית, ירדה בעונה הקודמת לליגה ב׳ ועד כה היא הקבוצה החלשה ביותר בליגה. היא נועלת את טבלת הליגה עם נקודה אחת בלבד כאשר מפתיחת העונה היא רשמה 55 ספיגות שערים. אשקלון שקועה עמוק בתחתית הבוערת ומועמדת מובהקת לירידת ליגה. במועדון הבינו את המצב של הקבוצה והחליטו להחתים מס׳ שחקנים כדי לנסות לשדרג אותה. הצטרפו לקבוצה עידן קוסקאס השוער, מתן כהן הקשר, מני הגאי וצפויים להצטרף בן תורג׳מן, סולי צמח ודור אבינו ויהיה מעניין לראות את הפועל אשקלון אחרי הפגרה.

 

 

 

 

 

 

 

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן