המירוץ לעלייה: רעננה, טייבה וטירה חולמת לעלות ליגה

אם בעונה הקודמת טבריה, הייתה הקבוצה היחידה שהצהירה כי היא רצה לעלייה ואף העמידה משאבים לכך. העונה הגזרה הצפונית של ליגה א׳ חמה ביותר,עם שלוש מתמודדות מרשימות שצפויות לשדרג את הליגה ולהתמודד על עלייה

המירוץ לעלייה: רעננה, טייבה וטירה חולמת לעלות ליגה

אם בעונה הקודמת טבריה, הייתה הקבוצה היחידה שהצהירה כי היא רצה לעלייה ואף העמידה משאבים לכך. העונה הגזרה הצפונית של ליגה א׳ חמה ביותר,עם שלוש מתמודדות מרשימות שצפויות לשדרג את הליגה ולהתמודד על עלייה
[adrotate group="4"]

בכל עונה מחדש ליגה א׳ צפון מספקת לנו הרבה עניין, גם בצמרת הליגה וגם בתחתית. היא מייצרת לא מעט שחקנים איכותיים והמאבקים שם תמיד מסקרנים.

אם נתייחס למאבקי העלייה העונה הקודמת הייתה דווקא של ליגה א׳ דרום. שם מס׳ קבוצות התמודדו על עליית ליגה, ראינו כדורגל חיובי ואטרקטיבי ומאבקים מסקרנים עד סיום העונה. בצפון, הייתה רק קבוצה אחת שהצהירה באופן חד משמעי על עלייה וגם העמידה משאבים לכך וזו הייתה טבריה, שגם הבטיחה את מקומה בליגה השנייה.

העונה, נראה שליגה א׳ צפון תייצר לנו הרבה יותר עניין מהמחוז הדרומי בכל מה שקשור לעליית ליגה. עד כה בזמן תהליך הבנייה של המועדונים, שלוש קבוצות הצהירו באופן חד משמעי כי הן נבנות במטרה להתמודד על עליית ליגה. הן העמידו תקציב ראוי, החתימו מאמנים מובילים והתחמשו בשחקנים שיעשו את ההבדל גם כאלה שעשו מעבר מהדרום לצפון.

צעירי טייבה
מאמן: יגאל אנטבי
שחקנים: דן פרידריך, סלים עמאש, עבדאללה עזאם, ליאור אסמארה, מוחמד בלום חמודי וטל איילה חתמו לעונה נוספת. הצטרפו: אסי גומה, חאלד סולימאן, בן בנימין, אסף רז, ראול גרשומוב, אילן שאולסקי

רובנו מכירים את הפועל טייבה המיתולגית שהייתה לקבוצת המגזר הראשונה שהעפילה לליגה הבכירה, אבל היא התפרקה בשנת 2003. כמה שנים לאחר מכן בשנת 2008 הוקם מועדון הכדורגל צעירי טייבה ואחרי דרך לא פשוטה של חמש עונות בליגה ג׳ ושבע עונות בליגה ב׳ הוא הבטיח עלייה לליגה א׳ לפני שנתיים.

טייבה הייתה בעונה הקודמת אחת מהקבוצות הכי מסקרנות בליגה א׳ צפון ואם נודה על האמת, בעונה של ארבע יורדות אף אחד לא צפה את הדרך המדהימה שהקבוצה עשתה.

מהרגע שיגאל אנטבי הגיע לקבוצה הוא רענן את השורות, ביצע חיזוקים נכונים והפך אותה לקבוצה שמשחקת כדורגל אטרקטיבי והתקפי כשהיא מפלסת את דרכה בשקט לצמרת ומתמודדת על עלייה.

למרות שהקבוצה לא הצליחה להבטיח עליית ליגה, היא החליטה הקיץ להפיק לקחים ולעשות את הכל כדי לבנות קבוצה שתתמודד חזק בצמרת כשהיא מבינה שינשפו בעורפה מס׳ קבוצות חזקות.

אסי גומה מגיע לטייבה אחרי עונה נהדרת ועליית ליגה עם טבריה (צילום: באדיבות המועדון)

על פניו נראה שטייבה צפויה להיות קבוצה חזקה מאוד והיא עדין לא השלימה את מלאכת בניית הסגל. בטייבה שמרו על השלד מהעונה הקודמת, כי סוס מנצח לא מחליפים. זהו צעד נכון לקבוצה שרוצה להתמודד על עלייה, בטח אם השלד הקודם הוכיח את עצמו על המגרש עם שחקנים כמו טל איילה וסלים עמאש.

לטייבה יש מאמן מצוין בדמותו של יגאל אנטבי, ההיתרון שלו על שאר המאמנים של הקבוצות שיתחרו נגדה הוא שיגאל רשם קריירה אדירה כשחקן , הוא מכיר מקרוב את האופי של השחקן הישראלי ומצליח לחבר בין היכולות שלו כמאמן מנוסה להיותו שחקן עבר.

לאנטבי יש עבר כמאמן בליגה הלאומית, הוא הצליח עם הקבוצה בעונה הקודמת ואין סיבה שהוא לא יוביל אותה להישגים גם העונה בטח כשיש לטייבה קהל כזה תומך. אם טייבה תעלה ללאומית זו תהיה עלייה היסטורית.

מבחינת החיזוקים טייבה החתימה מס׳ שחקנים מעניינים, אבל נראה שהיא תצטרך לחזק הרבה יותר את ההגנה שלה אם היא רוצה לדבר על עלייה, מה שבטוח הקבוצה יכולה להיות רגועה כשיש שוער כמו אסף רז בשער. בנוסף, אסי גומה מגיע לקבוצה אחרי עונה נהדרת ועליית ליגה ויחד איתו שחקנים מנוסים שמכירים את ליגה א׳ מקרוב.

מ.ס טירה
מאמן: אמיר כהן
שחקנים: ממשיכים לעונה נוספת : ניר עזריה, דודו אדרי, עמיד קשוע, סרי פלאח, עיסאם עייאש. עידו גונן חזר לקדנציה נוספת.
הצטרפו: בן ויצמן שוער ועידן קוסקס שוער משני, עדי נמני בלם, אליאס זאנה המגן, הקשרים וובה בראון, פיליפ מאנה וסהר ברמי והחלוץ אלי אלבז.

מועדון הכדורגל מ.ס טירה הוא גלגול של הפועל בני טירה ומכבי בני טירה. מאז שהקבוצה הצליחה להעפיל לליגה א׳ זה כבר כמה שנים טובות שהיא חולמת לעלות לליגה הלאומית, אך כל פעם חסר לה את הגרוש ללירה.

בעונה הקודמת הקבוצה נבנתה לעלייה, אך הדברים לא התחברו בעיקר בגלל חוסר שקט בתוך המועדון. טירה החליפה שחקנים וארבעה מאמנים ובכל זאת לא אמרה נואש ורצה חזק עד הסוף, אך לא הצליחה להבטיח עלייה.

אם טירה רוצה השנה לדבר על עליית ליגה, היא תצטרך להפיק לקחים מהעונות הקודמות כי למועדון יש תשתית טובה, תקציב טוב וקהל תומך וההתנהלות מסביב היא שמונעת מהקבוצה לעלות.

הקבוצה החתימה את המאמן אמיר כהן, שמביא איתו רוח חדשה וטובה למועדון. כהן כבר הראה לנו שיש לו אופי של ווינר וזה לא משנה אם הוא מאמן קבוצת צמרת או קבוצת תחתית. הוא יודע לבנות קבוצות נכון והוא הוכיח לנו את זה בעונה הקודמת כשהוא בנה את עירוני טבריה שהבטיחה עלייה. כהן, גם יודע להתמודד עם קבוצות תחתית דלות תקציב שצריכות להבטיח הישארות כמו שהוא עשה עם בני אילת.

וובה בראון, היה חלק מהאליפויות של הפועל ב״ש האם יעזור לטירה במסע העלייה?

הדבר הכי טוב שטירה עשתה לקראת העונה הבאה היא לרענן את השורות, מי שלא התאים שוחרר והקבוצה החתימה מס׳ שחקנים שעושים את ההבדל ומגיעים במטרה אחת, לעלות אותה ליגה.

וובה בראון זה שחקן שעשה אליפויות עם הפועל ב״ש, אלי אלבז היה בעונה אישית נהדרת וסהר ברמי חורר רשתות בדרום.

בטירה מבינים כי השנה שוב תהיה תחרות קשה על הכרטיס לליגה הלאומית, בטח לצד קבוצות כמו רעננה וטייבה.

אם בטירה רוצים לעשות עונה טובה ולהתרכז במטרה הם יצטרכו לתת הרבה שקט לכהן, לתת לקבוצה לרוץ ולהתרכז בעשייה.

הפועל רעננה
מאמן: עידן בראון
שחקנים: ממשיכים לעונה נוספת: שניר שוקר(קפטן), יונתן פרבר, אלון בראון, רועי אשכנזי, רועי מליקה, דן סירקיס, מוחמד עוואדה.
הצטרפו: אליאור סיידר, אמיר לביא, עומר בוארון, ישראל ראש, אוהד אלביליה.

הפועל רעננה רשמה ירידת ליגה מאכזבת בעונה הקודמת ושובצה בליגה א׳ צפון, אך מי יודע אולי זוהי ירידה לצורכי עלייה כמו שאומרים, כי במהלך הקיץ במועדון החליטו שהקבוצה תעשה הכל כדי לשוב לליגה השנייה תוך עונה אחת בלבד.

ברעננה סימנו את המאמן עידן בראון, הוא אומנם מאמן צעיר יחסית אך הוא התחיל את קריירת האימון שלו בגיל צעיר מאוד והספיק לאמן בשלושת הליגות הראשונות. בראון התאים לקבוצה כמו כפפה ליד ובמועדון העמידו לקבוצה תקציב ראוי כדי להתמודד על עליית ליגה.לרעננה יש כמה חוזקות שלשתי המתמודדות מולה אין.

בניגוד לטייבה וטירה הפועל רעננה, שיחקה כבר בשתי הליגות הבכירות וזה מועדון עם ניסיון רב והיסטוריה. אומנם הישגים גדולים אין למועדון מלבד סגנות בגביע הטוטו של שנת 09/10, אבל אג׳נדה וניסיון יש לקבוצה.

מעבר לכך, מאחורי הקבוצה עומד הבעלים אשר אלון שתומך כלכלית בקבוצה כבר הרבה שנים וזהו מועדון מסודר בהתנהלות שלו. פלוס נוסף של הפועל רעננה היא מחלקת הנוער של הקבוצה שמייצרת שחקנים לקבוצה הבוגרת.

האם אליאור סיידר יספק מספרים גם ברעננה? (צילום: באדיבות דוברות הפועל רעננה)

רעננה עשתה כמו החתמות מרשימות. אליאור סיידר יודע לחורר רשתות ויהיה מעניין לראות איך ישתלב בליגה הצפונית, ישראל ראש מגיע אחרי עליית ליגה וזה שחקן שמחזיק הגנה ועומר בוארון הוא החתמה מצוינת יחד עם אמיר לביא שמגיע אחרי עונה אישית נהדרת.

לרעננה אין קהל גדול ביחס ליריבות שלה להתמודדות על הכרטיס לליגה הלאומית ויש סיבה שהיא גם ירדה ליגה. היא תצטרך להיכנס לעניינים כמה שיותר מהר ולהסתגל לכדורגל של ליגה א׳ צפון כדי להתמודד על עלייה.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן