״יש רצון מאוד גדול לחזור לליגה הלאומית, ואני מקווה שנעשה את זה עוד השנה״ 

אחרי שסיים את דרכו בהפועל רמת השרון באמצע העונה הקודמת וצפה בכדורגל מהצד. עידן בראון, חוזר למגרשים בליגה א׳, הפעם לאתגר לא פשוט בדמותה של הפועל רעננה שחולמת לחזור לליגה השנייה. בראיון לאתר דריבל הוא מדבר על החזרה לעמדת המאמן, הרצון להוביל את רעננה לעלייה וגם מתייחס לביקורות

״יש רצון מאוד גדול לחזור לליגה הלאומית, ואני מקווה שנעשה את זה עוד השנה״ 

אחרי שסיים את דרכו בהפועל רמת השרון באמצע העונה הקודמת וצפה בכדורגל מהצד. עידן בראון, חוזר למגרשים בליגה א׳, הפעם לאתגר לא פשוט בדמותה של הפועל רעננה שחולמת לחזור לליגה השנייה. בראיון לאתר דריבל הוא מדבר על החזרה לעמדת המאמן, הרצון להוביל את רעננה לעלייה וגם מתייחס לביקורות
[adrotate group="4"]

לעיתים זה נראה שעידן בראון (40), הוא מאמן צעיר עם מעט ניסיון. אך בראון התחיל מוקדם את קריירת האימון שלו, ואף הספיק לאמן בשלושת הליגות הראשונה.

הוא נחשב למאמן מוכשר ויסודי שמכיר את ליגה א׳ ואת הליגה הלאומית מקרוב, ואימן בעבר קבוצות כמו: מכבי שעריים, הפועל נצרת עלית, מכבי יבנה , הפועל עפולה , מכבי הרצליה ועוד. כאשר בעונה הבאה הוא יוביל על הקווים את היורדת הטרייה הפועל רעננה. 

בעונה הקודמת בראון שב לאמן בליגה הלאומית והוביל את הפועל רמת השרון' אך במהלך העונה בראון עזב את הקבוצה. ״הדברים פחות הסתדר בדברים שלא קשורים לכדורגל , החלטנו להיפרדו ונשאנו ביחסים טובים״, אמר בראון והוסיף: ״זה מועדון מדהים עם אנשים טובים ואני מאחל להם בהצלחה״ 

עידן, אחרי שעזבת את רמת השרון בעונה החולפת לא המשכת לאמן. התגעגעת למגרשים?
״כמובן שהתגעגעתי זה המקצוע שלי אני אוהב לאמן. היו לי מלא הצעות במשך התקופה האחרונה ולא מיהרתי לקפוץ על כל הצעה. חיכיתי לרגע המתאים ואני שמח שבחרתי ברעננה״

כשצפית מהצד על ליגה א׳ בעונה הקודמת איך התרשמת ממנה? 
״צפיתי מהצד גם על הליגה הצפונית וגם על הדרומית, והייתה עונה מרתקת עם המון מתח גם בצמרת וגם בתחתית. יש המון שחקנים איכותיים בליגה א׳ שרק מחכים לפריצה שלהם״.

אחרי שבחלק מהעונה הקודמת בראון ישב בבית ללא קבוצה, הוא קיבל מס׳ הצעות מקבוצות בליגה א׳ והליגה הלאומית כשלבסוף החליט לקחת על עצמו אתגר לא פשוט בדמותה של היורדת הטרייה לליגה א׳ הפועל רעננה.

רעננה רשמה בעונה החולפת עונה מאכזבת, שבסופו של דבר הסתיימה בירידת ליגה. בפתיחת העונה הנוכחית רעננה שובצה בליגה א׳ צפון ומהרגע הראשון הקבוצה הצהירה שהיא נבנת במטרה לעלות ליגה. ברעננה ראו בבראון האיש הנכון להוביל את הקבוצה למטרות שלה.

מה הוביל אותך להפועל רעננה העונה?
״הרצון שלהם להחתים אותי. בסופו של דבר היו לא מעט שיחות עד רגע החתימה, וראיתי מועדון שאומנם לא הצליח בשלוש שנים האחרונות מקצועית אבל עדין היה בליגה הלאומית. בנוסף, זה קרה גם בעיקר בגלל המנכ״ל גיל קופר ועמי וזאנה היעוץ המקצועי.יש רצון מאוד גדול לחזור לליגה הלאומית ואני מקווה שנעשה את זה עוד השנה״.

רעננה החלה לבנות את הקבוצה בהתאם למטרות שלה , והחלה לאותת לליגה עם מס׳ החתמות שוברי שוויון כמו החלוץ אליאור סיידר שסיים את העונה הקודמת כמלך השערים של ליגה א׳ דרום, אמיר לביא הקשר שמס׳ קבוצות חיזרו אחריו בליגה א׳, הבלם המנוסה ישראל ראש שעלה ליגה עם טבריה ושחקן ההתקפה המנוסה עומר בוארון, כאשר הקבוצה צפויה לבצע החתמות נוספות. 

בניתם קבוצה כשהמטרה היא לעלות ליגה. ספר על המטרות ותהליך הבנייה?
״אנחנו עדין בתהליך בנייה, חשוב לי לשמור על השלד של המועדון יש פה תשתית טובה ומחלקת נוער ממש טובה וזה כוח שיש למועדון קבוצה בליגת העל לנוער. הבאנו מס׳ שחקני רכש שהם אמורים להיות העוגן של הקבוצה מבחינת ניסיון ואיכות ואני מקווה שהשילוב יהיה מצוין״.

אתה רגיל לאמן בליגה א׳ דרום, איך לדעתך יהיה המעבר לצפון? 
״זה נכון אני מכיר את הדרום טוב יותר, אני לומד את הליגה הצפונית אני מכיר ורואה אבל עדין לא חוויתי אותה . אני מאמין שיהיה מרתק ונלמד אותה כמה שיותר מהר״.

איך אתה מתמודד עם הביקורות על כך שאתה מאמן צעיר, ושבהתאם למטרות היו צריכים להביא מאמן עם יותר ניסיון?
״אני כבר לא כזה צעיר, התחלתי לאמן בגיל צעיר אז חוויתי את שלושת הליגות בישראל ליגת העל, לאומית וא׳, צברתי ניסיון הצלחות וכשלונות והתנסתי בהמון דברים. אני מוכן לאתגר בהפועל רעננה ואני חושב שאני מסוגל להוביל את הקבוצה להצלחות״.

רעננה היא לא הקבוצה היחידה שהציבה מטרות לעליית ליגה, ונכון לרגע זה נראה שבניגוד לעונה קודמת ליגה א׳ צפון הרבה יותר מושקעת מהליגה בדרום. מלבד רעננה מ.ס טירה וצעירי טייבה נושפות בעורפה ויתמודדו איתה חזק בצמרת. 

איך לדעתך ליגה א׳ צפון תראה בעונה הבאה כשיש כמה קבוצות שרוצות להיאבק על עלייה?
״אני חושב שליגה א׳ צפון תהיה מאוד חזקה, הצטרפו שחקנים איכותיים קבוצות השקיעו משאבים אבל זה לא מבטיח כלום כולל להפועל רעננה. כל קבוצה יכולה להפתיע ולהיאבק, אין תעודת ביטוח להשקעה כלכלית. במקרה של רעננה זה לא מובן מאליו שבעלים של קבוצה משקיע כמעט לבד הכל מכיסו סכום לא קטן של כסף, ואני לא מכיר הרבה כאלה שמשקיעים בקבוצת כדורגל בטח בליגה א׳, וזה המקום להחזיר לו על המגרש.״

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

המייל האדום

הקו החם הינו דף העברת מידע אנונימי.
כל המידע הנמסר בדף זה הינו חסוי ויפורסם על פי שיקול דעת המערכת ובדיקת אמינות המידע.

דילוג לתוכן